Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rond haken amigurumi

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rond haken amigurumi
    Posted: 20 Mei 2013 om 15:55
Hallo,

Ik probeer amigurumies te haken en het lukt op zich redelijk (oefening baart kunst)!
Nu ben ik bezig met een patroontje waarbij niet in spiraal gehaakt wordt. Ik moet dan elke toer sluiten met een halve vaste en dan een losse haken e verder gaan. Maar ook al sla ik dan de eerste vaste bij het vlgd rondje over, ik heb altijd TE veel of TE weinig steken aan het einde van mijn toer.
Heeft iemand hiervoor een tip? Ik gebruik al de stitchmarkers maar schijnbaar ben ik hiervoor echt te simpel ;)

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen, alvast bedankt!
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 15:57
Ik heb hetzelfde probleem, ben benieuwd of iemand een oplossing weet

mvrgr
Omajan
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 16:00
Haha, fijn dat ik niet de enige ben! Als ik het in spiraal moet doen gaat het gewoon wel goed. En van de filmpjes op YouTube wordt ik niks wijzer want zo doe ik het al, volgens mij dan...
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 18:09
Ik heb daar ook moeite mee.
Zag pas dit filmpje en toen lukte het me wel. Zij telt steeds terug en dan kwam ik ook steeds bij mijn markeerder uit !

https://www.youtube.com/watch?v=jWrdRCwTa-s
Back to Top
Sabje88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sabje88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 20:27
Ik haak ze altijd in spiralen ook al zegt het patroon dat je in rondjes moet. Ik krijg namelijk een soort van naad op de plek waar ik de toeren sluit. In spiralen vindt ik het resultaat mooier.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 10:38
Sabje 88, blijft het aantal steken dan wel hetzelfde?
Voorbeeld:

Toer 5: 1 l, v in de eerste st, (2 v in de volgende st, v in de volgende 3 st) 5 keer, 2 v in de

volgende st, v in de volgende 2 st, hv in de eerste st. (30)

Wordt dat dan gewoon: 1 vaste in de eerste steek, (2 vaste in de volgende steek en in de volgende 3 steken telkens 1 vaste) dit 5x herhalen en dan 2 vaste in de volgende en in de laatste 2 steken gewoon 1 vaste)?? Is volgens mij idd. 30 steken, maar klopt het patroon dan nog wel uiteindelijk??

Alvast bedankt!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 11:02
Ja hoor dat klopt. Ik doe het ook op die manier. Heb hetzelfde probleem met een toer sluiten. Soms kan het niet anders, maar ieder keer weer dubben. Wat zou kunnen helpen bedenk ik nu. Een draadje hangen bij het begin van de toer zoals je zou doen bij in spiraal haken en tellen natuurlijk. Ik heb het nog niet geprobeerd, weet dus niet of het werkt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 11:11
Dank je.. Van dat draadje had ik al geprobeerd maar die naad loopt toch nog helemaal schuin bij mij. Ligt natuurlijk aan mezelf.. Maar vind dat niet netjes! Misschien lukt het andere idd wel op die manier!
Back to Top
Sabje88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sabje88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 11:22
Bij mij komt het altijd uit.
Ik gebruik ook een draadje bij de eerste steek van de toer om het begin in de gaten te houden.
Ook dit draadje loopt scheef, maar wat ik in een ander forum heb begrepen klopt dit, als je het draadje verwijderd zie je het ook niet.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 11:42
Hi sabje,
Dat draadje ,om je toeren te tellen, loopt id scheef, dat hoord!
Back to Top
Sabje88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sabje88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 11:59
Dan doe ik het toch goed , ik haak nog niet zo lang en ben ook nog van alles aan het uitproberen.
Maar rondjes haken heb ik snel afgeleerd nadat ik een beertje geprobeerd heb te maken en dit wel 19 keer heb uitgehaald doordat er een lelijke naad zat. Nu ik het in spiralen gehaakt heb is het veel mooier.
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 12:17
Dan ga ik het nog maar eens proberen. Vind het ook altijd moeilijk om dan over te gaan in een andere kleur, je ziet dat beginnetje steeds (bij mij tenminste).. Ook dat moet ik nog leren. Bij spiraalhaken gebruik ik ook zo'n stitchmarker maar die zet ik dan op de laatste gehaakte. Als je dat bij dat "sluit" haken doet moet je er na nog die losse maken en ik geloof de eerste overslaan of zoiets en ik krijg dat er gewoon niet in :(
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2013 om 17:34
als je in een rondje haakt en je wilt dat de lijn niet schuin maar recht loopt moet je je eerste steek in de halve vaste die je gebruikt hebt om te sluiten steken. dan wel opletten dat je de laatste steek niet meehaakt, anders heb je er weer 1 te veel ;) goed tellen dus.

Maar inderdaad, ik haak ook gewoon in een spiraal hoor.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.454 seconden.
Lang Yarns