Rond haken amigurumi |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Ghiano ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 16 April 2013 Status: Offline Points: 94 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Mei 2013 om 15:55 |
Hallo,
Ik probeer amigurumies te haken en het lukt op zich redelijk (oefening baart kunst)! Nu ben ik bezig met een patroontje waarbij niet in spiraal gehaakt wordt. Ik moet dan elke toer sluiten met een halve vaste en dan een losse haken e verder gaan. Maar ook al sla ik dan de eerste vaste bij het vlgd rondje over, ik heb altijd TE veel of TE weinig steken aan het einde van mijn toer. Heeft iemand hiervoor een tip? Ik gebruik al de stitchmarkers maar schijnbaar ben ik hiervoor echt te simpel ;) Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen, alvast bedankt! |
|
![]() |
|
omajan ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb hetzelfde probleem, ben benieuwd of iemand een oplossing weet
mvrgr Omajan
|
|
![]() |
|
Ghiano ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 16 April 2013 Status: Offline Points: 94 |
Haha, fijn dat ik niet de enige ben! Als ik het in spiraal moet doen gaat het gewoon wel goed. En van de filmpjes op YouTube wordt ik niks wijzer want zo doe ik het al, volgens mij dan...
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik heb daar ook moeite mee.
Zag pas dit filmpje en toen lukte het me wel. Zij telt steeds terug en dan kwam ik ook steeds bij mijn markeerder uit ! ![]() https://www.youtube.com/watch?v=jWrdRCwTa-s |
|
![]() |
|
Sabje88 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Mei 2013 Status: Offline Points: 18 |
Ik haak ze altijd in spiralen ook al zegt het patroon dat je in rondjes moet. Ik krijg namelijk een soort van naad op de plek waar ik de toeren sluit. In spiralen vindt ik het resultaat mooier.
|
|
![]() |
|
Sabje 88, blijft het aantal steken dan wel hetzelfde?
Voorbeeld:
Toer 5: 1 l, v in de eerste st, (2 v in de volgende
st, v in de volgende 3 st) 5 keer, 2 v in de volgende
st, v in de volgende 2 st, hv in de eerste st. (30) Wordt dat dan gewoon: 1 vaste in de eerste steek, (2 vaste in de volgende steek en in de volgende 3 steken telkens 1 vaste) dit 5x herhalen en dan 2 vaste in de volgende en in de laatste 2 steken gewoon 1 vaste)?? Is volgens mij idd. 30 steken, maar klopt het patroon dan nog wel uiteindelijk?? Alvast bedankt! |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14113 |
Ja hoor dat klopt. Ik doe het ook op die manier. Heb hetzelfde probleem met een toer sluiten. Soms kan het niet anders, maar ieder keer weer dubben. Wat zou kunnen helpen bedenk ik nu. Een draadje hangen bij het begin van de toer zoals je zou doen bij in spiraal haken en tellen natuurlijk. Ik heb het nog niet geprobeerd, weet dus niet of het werkt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Dank je.. Van dat draadje had ik al geprobeerd maar die naad loopt toch nog helemaal schuin bij mij. Ligt natuurlijk aan mezelf.. Maar vind dat niet netjes! Misschien lukt het andere idd wel op die manier!
|
|
![]() |
|
Sabje88 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Mei 2013 Status: Offline Points: 18 |
Bij mij komt het altijd uit.
Ik gebruik ook een draadje bij de eerste steek van de toer om het begin in de gaten te houden. Ook dit draadje loopt scheef, maar wat ik in een ander forum heb begrepen klopt dit, als je het draadje verwijderd zie je het ook niet. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Hi sabje,
Dat draadje ,om je toeren te tellen, loopt id scheef, dat hoord! |
|
![]() |
|
Dan doe ik het toch goed
![]() Maar rondjes haken heb ik snel afgeleerd nadat ik een beertje geprobeerd heb te maken en dit wel 19 keer heb uitgehaald doordat er een lelijke naad zat. Nu ik het in spiralen gehaakt heb is het veel mooier. |
|
![]() |
|
Dan ga ik het nog maar eens proberen. Vind het ook altijd moeilijk om dan over te gaan in een andere kleur, je ziet dat beginnetje steeds (bij mij tenminste).. Ook dat moet ik nog leren. Bij spiraalhaken gebruik ik ook zo'n stitchmarker maar die zet ik dan op de laatste gehaakte. Als je dat bij dat "sluit" haken doet moet je er na nog die losse maken en ik geloof de eerste overslaan of zoiets en ik krijg dat er gewoon niet in :(
|
|
![]() |
|
ikkie1202 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 395 |
als je in een rondje haakt en je wilt dat de lijn niet schuin maar recht loopt moet je je eerste steek in de halve vaste die je gebruikt hebt om te sluiten steken. dan wel opletten dat je de laatste steek niet meehaakt, anders heb je er weer 1 te veel ;) goed tellen dus.
Maar inderdaad, ik haak ook gewoon in een spiraal hoor. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |