Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenrond haken zonder naad

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
foxy lady View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: rond haken zonder naad
    Posted: 26 September 2009 om 22:20
Hoi L33ntje,

Bedankt! Erg duidelijk! En wat een schattige hond. Ik hoop dat die van mij ook zo leuk wordt. Ik had het hoofdje al klaar, maar daar loopt dus zo'n naad over. Ik denk dat ik morgen maar weer opnieuw begin, maar dan met een markeer-draad.

Groetjes Marijke
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 20:38
Gewoon inderdaad je toeren niet sluiten met een halve vaste, maar stug doorhaken.
De plaats waar de toer begint kun je markeren met een gekleurde draad, die je elke toer naar voor of naar achteren slaat. Elk streepje is dan twee toeren.

Ik heb er net twee af, en het is inderdaad een hele leuke hond. Alleen een beetje pielen met in elkaar zetten ; gewoon eerst met heel veel spelden kijken wat je het leukste vindt.

Even een paar fotootjes bewerkt over die markeerdraad ; wel linkshandig (dat ben ik nu eenmaal) maar hopelijk is het principe uit deze foto;s een beetje duidelijk. Werkt echt supergemakkelijk.

Back to Top
foxy lady View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 20:21
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum, en ben nog maar net begonnen met haken. Ik ben bezig met het haken van de hond, die ook op het patronen forum staat. Alleen krijg ik een naad op het punt waar ik mijn toer eindig en mijn haakwerkje draai. Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik rond kan haken zonder dat ik zo'n naad krijg?
Ik had al ergens gelezen dat je dan de eerste steek moet markeren. Maar moet ik dan de halve vaste en de losse achterwege laten en gewoon door haken?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zou ook heel graag zo'n mooi hondje maken.

Groetjes
Marijke
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns