Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rondbreien op rondbreinaald: continentaal of Engel

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
_Majka_ View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Juni 2013
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer _Majka_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreien op rondbreinaald: continentaal of Engel
    Posted: 03 November 2013 om 08:49
Goedemorgen allemaal,
ik probeer mezelf rondbreien op een rondbreinaald aan te leren met YouTube videos. Ik zie dat in al die videos de continentale stijl gebruikt wordt met de draad in de linkerhand. Ik krijg dit niet in de vingers en brei veel te strak. Kun je met de rondbreinaald ook op de gewone engelse manier ( dus met de draad rechts?)breien? Maakt dit nog verschil en zoja wat is dan het verschil?
Alvast bedankt!
Maaike   
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 09:05
Ja hoor, je bent vast niet de enige die het zo doet. Als jij dat handiger vindt en kunt, waarom niet?
In een winkel in Aken (Duitsland) ooit gevraagd naar de manier van de pennen op de handigste manier vasthouden.
Een van de 2 verkoopsters breide op de rondbreinaald op de "engelse" manier!
Er zijn zoveel filmpjes op You Tube en heel vaak een andere manier van draad en pen vasthouden. Zoek die manier die voor jou de beste is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 09:22
Ik brei alles op de rondbrei naalden en heb de draad rechts.
alleen als ik 2 kleuren gebruik heb ik ook een draad aan de linkerkant Paddestoelen mini plaatjes
oant Sjen
Back to Top
_Majka_ View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 Juni 2013
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer _Majka_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 10:46
Ok! Bedankt voor jullie reactie! Het maakt dus helemaal niet uit kennelijk. Op zich valt er wel iets te zeggen voor de continentale manier aangezien ik bij de engelse manier toch wel steeds de pen los laat. Wat ook niet altijd even handig is. Ik bijt nog even door en kijk welke manier fijner is. Oefening baart kunst toch? Groet, Maaike.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2013 om 11:44
Ik breide altijd 'gewoon' met de draad recht.
Met de draad links brei je eigenlijk 'Hakend' op deze manier brei ik nu.
Rond breien gaat sneller, alleen heb en weer breien, dan gaat averecht moeilijker.
Back to Top
Letty View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Oktober 2013
Locatie: Midlum
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Letty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2013 om 19:44
Ik brei sinds kort continentaal, moest eerst erg aan wennen en breide ook veelste strak, maar het went en gaat alle dagen beter , en vind het nu een stuk makkelijker, er zijn echter ook bij continentaal breien verschillende manieren,er zijn veel you tube filmpjes!!!... Bij sommigen moet je je linker vinger recht vooruit hebben ook met de averechtse steek! Dat vond ik niet fijn en brei de averechtse ook hakend !!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.640 seconden.
Lang Yarns