Rondbreien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
EstherBert ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 Januari 2014 Locatie: België Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 Januari 2014 om 12:54 |
Hallo,
Vandag ben ik gestart met het leren van rondbreien. (en ook zegmaar met breien :p) nu heb ik een naald van 4 mm en 80 cm lang. maar vind niets die ik daar mee kan maken.. hebben jullie soms ideetjes? Liefs Esther http://hakenmetesther.blogspot.be/
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Een colsjaal voor volgende winter? Een kussensloop, later de boven- en ondernaden dichten. Een tas met alleen een ondernaad. Omdat er veel steken op de draad passen, zou je zelfs een rokje kunnen breien. Je kunt naar het aantal steken kijken van patronen voor twee naalden en dan de kantsteken vergeten. Wibra heeft Saskia voor die dikte en Zeeman heeft Royal. Beide hebben ook andere wol liggen, maar daar zit een percentage echte wol in, daar kijk ik nooit naar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
er is een gebreide versie van amineko
![]() |
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPkHier kun je een filmpje zien met de magicloop. Ook een kleine ronding, bv sokken, is het prettigste breien op een lange rondbreinaald. Je kunt er ook gewoon mee heen en weer breien. ik brei alles met een rondbreinaald. Of het nu een vest is of de beentjes van pop met maar 12 steken in de rondte.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
brei veel met rondbreinld. ook dingen die je anders op 2 nld doet, omdat de nld niet zo lang zijn en ik zo lekker in mn stoel met leuningen kan zitten, de mogenlijkheden zijn dus onbeperkt!
|
|
![]() |
|
EstherBert ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 Januari 2014 Locatie: België Status: Offline Points: 7 |
Dankuwel allemaal voor de vele hulp!
Jammergenoeg heb ik het breien voorlopig al weer opgegeven :( het wil me maar niet lukken! |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Jammer, dat het niet wil lukken.
Zelf zou ik starten met 2 nld en bijv een pannenlap proberen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8174 |
Jammer dat het niet lukt .
Belgie is wat ver anders......... Je kunt met een rondbreipen ook gewoon heen en weer breien . Gewoon ribbels voor een kussenhoes en als je erg veel moed hebt een tochtrol |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi , je kan beginnen op 2 gewone nld, gewoon recht breien gaat dat goed dan overzetten op de rondbrei nld.
NIET OPGEVEN!!! |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
Kun je iemand vragen om de steken op te zetten en de eerste paar naalden te breien? Zo doe je dan breiervaring op en later is opzetten en de eerste naald breien dan een makkie.
Een klein breiwerkje past in een envelop, het kan op een draad gezet worden, waarna jij het weer op de pen kan overnemen. Alleen is de porto naar Europa vervangen door internationaal, dus net zo duur als naar de andere kant van de aardbol. Hopelijk wil een Belgische hobbydoos je helpen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Het eerste werkstuk moet niet te hoog gegrepen zijn, gewoon een sjaal is een goed begin. Als dat eenmaal lukt, komt de rest vanzelf. En Magtelt zegt het al vaak, ga naar de bibliotheek - haal daar een goed breiboek en ga er rustig voor zitten, neem de tijd. Breien leren uit een boek is vaak makkelijker dan achter de PC naar youtube kijken, zeker als je een bureau hebt als het mijne - het ligt vol, af en toe moet je de muis gebruiken om het filmpje te pauzeren, de filmpjes gaan soms te snel of het is in het Engels, er is te veel afleiding. Je zit niet fijn. Ga lekker aan tafel zitten met het boek, of op de bank met het boek op de salontafel en probeer het. Kijk naar ons, wij hebben het ook allemaal geleerd en ook niet altijd in 1 dag. Rondbreinaalden zijn nogal wiebelig, om te leren breien zou ik eerder 2 rechte naalden nummer 5 aanbevelen. Kop op (of zeggen ze dat in België niet ?)
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
Wat is het probleem waar je tegen aan loopt? Is het probleem dat je helemaal niet kunt breien of wil je leren op een rondbreinaald en dan vooral continentaal breien?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |