Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenRondbreinaald.

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2009 om 10:42
Je moet het wel even eerst leren, maar ik denk dat het dan wel erg lonend is. Ben nu ook vast aan het oefen op een rondbreinaald. Het lapje wat ik aan het breien ben, lijkt meer op een kogelvrij vest (zo strak)
Maar we oefenen stug door. Ik zie ook op tegen vijf naalden. Alleen er zijn zoveel leuk patronen van, dat ik hoop dat ik het straks op de rondbreinaald kan.
Eerder was ik ook meer van de poppen en zo, maar ja met een kindje van 3 en in oktober de tweede, zijn al die truitjes, mutsjes en sokjes wel heel leuk.
Dat setje van knitpro gaat er bij mij wel komen, maar ik wil eerst nog wat oefenen (ter voorkoming dat ik het koop en dat ik er steeds niet aan durf te beginnen).
Het setje van knitpro is 65 euro met 8 maten (site: storm op zolder)

Groetjes Marije
Back to Top
quintriv View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 108
Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 19:15

Hoi,

Wat is het toch een leuk forum, met 4 naalden breien lukte me nooit en ik kende de rondbreinaald helemaal niet, maar dankzij jullie kan ik nu toch rondbreien. Na het lezen van het forum heb ik er gelijk 1 besteld, en het werkt prima. Bedankt!

Liefs, Quintriv

Vrolijkheid is als de zonneglans van het leven
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 19:25
Wat mij betreft zijn de Knitpro's hun geld meer dan waard. Okee, ik heb er alleen nog maar die gevilte tas op gebreid, maar mooi wel in die periode continentaal leren breien (wat me nooit gelukt was met lange naalden omdat die alle kanten op lijken te vliegen) en zelfs links continentaal (wat me in staat stelt om heen en weer te breien.)
Dat geldt natuurlijk voor alle rondbreinaalden, maar die zijn maar in één lengte, en dus heb je een schier eindeloze verzameling nodig (a 5 euro per stuk). Nu heb ik met de knnitpicks en één extra snoertje van 3 euro, 5 keer 8 is 40 sets rondbreinaalden twv ongeveer 200 euro dus. Voor  nog gen 80.
Ik heb ook een haaknaald van hetzelfde spul, maar die vind ik juist weer neit zo heel fijn.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 11:53

Op Marktplaats kosten ze nog geen 2 euro per stuk . Ze gaan per set van een bepaalde lengte.
30 voor 50 euro, of 45 voor 70 euro!! (2 of 3 sets van verschillende lengte dus)
Dat is al met al nóg goedkoper.

In de diktes 2 mm tot en met 10 mm , daar kun je dus ook meer mee.

Ze zijn van bamboo en ik vind ze erg fijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.


(je handtekening is me uit het hart gegrepen, L33ntje!)

Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns