Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rondbreinaalden: figuur inbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BreimiepBep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 September 2024
Locatie: Maassluis
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreimiepBep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rondbreinaalden: figuur inbreien
    Posted: 01 September 2024 om 13:27
Ik ben bezig om de kindertrui met vallende ster te maken. Nu ben ik met het lijfje bezig en moet nu de ster in gaan breien. Ik kom er niet uit. Moet ik nu heen en weer gaan breien? Want de punten van de ster worden steeds breder en daar blijft de kleur die ik in moet breien hangen. Ik snap niet hoe ik dit op moet lossen. 
Is er iemand die de trui ook heeft gebreid en mij tips kan geven?
Alvast mijn dank!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2024 om 17:13
Ik heb het patroon gevonden. Ik zie dat men de mogelijkheid beschrijft  om.voor en achterpand apart te breien. Met patroon inbreien lijkt mij dat je geen andere optie hebt dat heen en weer te breien. Anders moet je de draad die je niet gebruikt meenemen totdat je hem weer nodig hebt. Dan lijkt mij 2 zijnaadjes dichtnaaien sneller gebeurd.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
BreimiepBep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 September 2024
Locatie: Maassluis
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreimiepBep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2024 om 23:01
Dankjewel voor het meedenken, Lidwina! Dat zou wellicht de bedoeling zijn, maar dat staat er niet zo duidelijk beschreven omdat ze ook de mogelijkheid geven het in de rondte te breien. Maar dan denk ik dat ik vanaf de hoogte waar ik het patroon moet gaan inbreien dan al kan gaan splitsen in voor en achterpand, in plaats van op armsgathoogte. Ik vind het juist zo mooi om geen zijnaden te hoeven dichtnaaien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2024 om 23:17
Netjes met matrassteek aan elkaar naaien en het ziet er keurig uit.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns