Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rondbreinaalden HELP!

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2011 om 18:42
Ik vind 120 cm het prettigst, dan zit je jezelf niet in de weg.
En het is wel handig als je met rondbreinaalden continentaal breit (al kun je er ook wel 'gewoon' mee breien).
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2011 om 19:03
Originally posted by sunny sunny wrote:

Ik zou graag mutsjes willen breien voor babytjes (hoofdomtrek +/- 33 cm) heb diverse pogingen gedaan met een rondbrei naald en de magic loop maar tot nu toe niet echt een succes.


Na een tijd geef ik het op en ga maar weer haken


Wellicht moet ik een langere rondbrei naald gebruiken ? (las ik hier) Hoe lang zouden jullie hiervoor adviseren ? Breien op vier naalden heb ik ook nooit voor elkaar gekrgen


 



De meeste patronen kun je uitrekenen en omzetten voor twee naalden. Als je dan de naad dichtnaait met naaigaren in dezelfde kleur, zie je er bijna niets van. je hoeft jezelf niet te forceren met rondbrei of sokken naalden. Het gaat om het plezier in je hobby.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 07:48
Naast mijn rondbreinaalden (ik werk het liefst of 100-120 cm) waar ik ALLEs op doe, ook hele kleine dingetjes met magic-loop-techniek, vind ik het met name voor handschoenen enzo prettig om er een paar korte breinaalden (sokkennaalden 25 cm) en hele korte (10 cm  'coctailprikkertjes', om vingers te breien)  bij te hebben.
Verder doe ik eigenlijk alles op de rondbreiers, meestal normaal maar ook stukken continentaal en zelfs heen en weer.

Voor een mutsje zou ik een rondbreinaald van 1.20 of een meter pakken (zoals voor alles :lol:
De kunst is het werkje goed plat te houden . Je hebt dan aan de ekant de naalden, en aan de andere kant een grote lus, groot genoeg om relaxed de ene kant te breien, dan de naalden door te trekken, het werk te keren en de andere kant te breien.

Dat magic-loop-breien zou je eigenlijk een keer moeten zien om het door te krijgen, want het is ZO simpel om te doen, maar ZO lastig om te omschrijven.
Misschien dat wat filmpjes op Youtube je verder kunnen helpen ?
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 08:31

@IngeDeV, Bedankt voor je uitgebreide antwoord en de link naar filmpjes. Ik heb op Youtube inderdaad ook zelf al wat filmpjes opgespoort erg handig ! Denk dat ik eerst maar eens een "langere" rondbrei naald moet gaan kopen die ik nu heb is ongeveer zo lang als het werkje moet worden (geloof 40cm) een gepruts dus.

@Speets, ook bedankt ! Langere rondbrei naald dus :)

@Magtelt, bedankt voor je reaktie, helaas heb ik vaak geen patroontje en zou ik als ik die al had niet weten hoe het om te zetten naar twee naalden. Het resultaat met twee naden vind ik minder mooi worden en bijvoorbeeld een puntmutsje zoals hier http://www.etsy.com/listing/70897584/sweet-baby-hat-marshmal low-clouds-long?ref=sr_gallery_3&ga_search_query=knitted +newborn&ga_spelling_corrected=knittid+newborn&ga_se arch_type=handmade&ga_facet=handmade

Krijg ik niet voor elkaar met twee naalden omdat de punt niet in het midden komt zeg maar (of doe ik nu iets heel verkeerd )

Enne breien en haken is niet echt mijn hobby hoor  alhowel het wel verslavend is maar ik gebuik de mutsjes voor mijn baby foto's en tja soms wil je wel eens wat nieuws

@L33ntje, wat bedoel je precies met je werk goed plat houden ? Ik ga effe kijken op youtube bedankt !

 

 

 

 

Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 10:49
Originally posted by sunny sunny wrote:

Krijg ik niet voor elkaar met twee naalden omdat de punt niet in het midden komt zeg maar (of doe ik nu iets heel verkeerd )



Wat krijg je niet voor elkaar ?
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 11:01

Als je een rechte lap maakt zeg maar en dan mindert tot in een punt zodat je en driehoek krijgt en je zet dit later aan elkaar dan zit de punt niet netjes in het midden van het mutsje, teminste niet wanneer je na het hoofdje vrij snel mindert naar een dunne sliert

Zoals ik hier bijvoorbeeld gedaan heb, hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, lastig uitleggen :)

Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 14:59
Ooooo

Ik dacht dat je het over de punten van je naalden had

Maar ze zijn érg leuk!
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 15:12

 Lees nu de post waarop je reageerde en heb er een beetje een zooitje van gemaakt zie ik nu sorry. Niet zo gek dat je het even niet begreep.

Thanks voor een tweeling welke over een paar maandjes geboren wordt en waar ik foto's van ga maken :)

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns