rondbreinaalden |
Reageer ![]() |
Autheur | |
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 Januari 2013 om 20:02 |
als er in een patroon staat 'wordt gebreid op rondbreinaalden',
kun je het patroon dan ook op gewone naalden breien? |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
oh ja, het patroon wordt heen en weer gebreid op rondbreinaalden
![]() |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Dat kan op zich vaak wel, maar is niet fijn. Op een rondbreinaald passen (veel) meer steken, als je die allemaal op een gewone naald propt, kun je niet goed zien waar je mee bezig bent (vind ik).
|
|
![]() |
|
ik heb 99 steken op de naald staan, dus dat valt mee
|
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
als ik het patroon op 2 naalden brei, hoe lees ik het patroon dan?
bijv. 1e nld van rechts naar links, 2e nld van links naar rechts? of gewoon alles van rechts naar links? |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
je leest het patroon op precies dezelfde manier als met de rondbreipen want je breit met beide pennen heen en weer . Het verschil zit hem in het dunne slappe tussenstuk bij je rondbreipen .Gewone pennen hebben dat niet .
Je leest alles van rechts naar links |
|
![]() |
|
dank je wel!
nu kan ik weer verder! |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
elke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 1765 |
Misschien een domme vraag van mij, zelf heb ik ook geen ervaring met rondbreinaalden.
Maar kan je hetzelfde doen met ofwel 4 naalden zonder kop of met twee naalden met draad ertussen? Groetjes Elke.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ja dat kan in principe wel . Het wordt vaak mooier omdat je je overgangen mist die"laddertjes"kunnen geven .
Alleen als je weinig steken op je pen hebt staan moet je of een korte rondbreipen kopen (ze zijn er in verschillende lengtes )of het trucje met de lus toepassen .Dit laatste staat duidelijk uitgelegd op you tube filmpjes en ook wel beschreven op sites
|
|
![]() |
|
elke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 1765 |
Bedankt Mutti, ik zal dit eens bekijken als ik eens véééél tijd over heb.
Groetjes, Elke.
|
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Is dat wel zo? hoe ik het lees (en vaak herken van een patroon bij drops voor bijvoorbeeld een omslagoek) dan raden ze je wel een rondbreipen aan, maar brei je er gewoon heen en weer op. Dan brei je het patroon toch als gewone pennen van rechts naar links en dan van links naar rechts en dan weer van rechts naar links etc? of begrijp ik petra nu niet goed?
|
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
IK heb een dekentje gebreid op pen 4 met 171 steken op twee naalden, dat ging best. Ik heb ook langere naalden, maar die zijn toch vrij onhandig.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ik brei de omslagdoek nu op 2 naalden. en ik lees nu alles van rechts naar links.
er staat duidelijk bij bijv. recht aan goede kant, averecht aan verkeerde kant. alleen moet ik meerdere telpatronen over de naald verdelen. ik begin met 2 ribbelsteken, dan m1, m2, m1, m3, m1 enz, eindigen met 6 ribbelssteken. als ik de naald met 2 ribbelsteken ben begonnen, begin in de volgende naald met 6 ribbelsteken, en de omgekeerde volgorde van de telpatronen. dus ik lees terug. volgens mij klopt het nu dan wel, als ik het zo op de naald zie. |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
harmien ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 24 December 2012 Status: Offline Points: 3 |
ik brei truien gewoon op 2 naalden de steken die je op moet zetten deel je gewoon door 2 bv je moet 217 steken op zetten en dan deel je de 217 steken door 2 dat zijn er dan 108.5 ik zet er dan 108 op, en als je 8 steken moet afhechten voor de arms gaten doe je er 4 aan elke kant. Je hebt 2 mouwen en dan kom je als nog aan de 8 steken aan elke kant
Ik brei de truien op 2 naalden omdat ik rondbreinaalden erg onhandig vind
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik ben ook geen held met rondbreinaalden en werk ook gewoon op 2 naalden
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
AnsvanDriel ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 24 Januari 2013 Locatie: almere Status: Offline Points: 11 |
Ik ben sinds mijn laatste vest FAN van rondbreinaalden en dan Duits breien. Kan je werk gewoon op schoot laten liggen, minder zwaar en breit echt sneller en lekkerder. Dus wie er nog patronen heeft voor truien op een rondbreinaald, GRAAG
|
|
![]() |
|
Kijk eens op de site van Drops www.garnstudio.nl Ik denk dat je er daar heel wat vindt
|
|
![]() |
|
AnsvanDriel ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 24 Januari 2013 Locatie: almere Status: Offline Points: 11 |
Dank je wel voor de tip. Ga ik zeker doen het weekend.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |