Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenrondbreinaalden

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 14:18
[QUOTE=chrisje]

hihi, corry is goed wakker vandaag!

Ik zou die rondbreinaald zeker wilen proberen! Heb ook al de uitlleg doorgekregen van mijn hobbymaatjes hier! Ben alleen een beetje bang dat ik last zou krijgen van mijn pols omdat het inderdaad NIET onder je arm zit... Maar voor kleine werkjes moet het gaan, denk ik...

[/QUOTE'
Je zou een kussentje op tafel kunnen leggen voor je polsen. Echt een heel kleintjeo of een opgerolde handdoek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 15:09

Het gaat,ik ben er mee bezig,je gebruikt je pols niet meer dan met gewoon breien,moet er wel bij zeggen dat ik mijn gewone naalden op taillehoogte heb,moet dat wel,vanwege het lijf,heeft wel wat moeite gekost om te leren,maar ik kom er nu achter, dat  ik daardoor nu best met de rondbreinaald kan breien.

Het is even wennen,maar het gaat goed.Moet alleen nog uitzoeken welke soepel zijn ,heb nu een vrij stugge van prym.

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 19:42
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Moet alleen nog uitzoeken welke soepel zijn ,heb nu een vrij stugge van prym.

Volgens Ilona zouden die van Addi fijn moeten zijn. Heb ze zelf ook nog niet uitgeprobeerd. Misschien helpt het om het stugge ervan af te krijgen door ze in warm water te leggen. Was ook eens zo'n tip bij de verkoop van dergelijke naalden. Ook nooit zelf geprobeerd overigens. Ben ook nu voor het eerst aan de rondbreinaald vanwege de moebius.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 19:44
bij de patroontjes van drops gebruiken ze ook vaak een rondbreinaald voor by-truitjes..; Inderdaad mooi als je geen naadjes hebt in zo'n klein werkje...
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 19:48

Ik vind breien met de rondbreinaald ideaal, ben met een sjaaltje bezig, niet rond maar heen en weer en omdat je dat ook gemakkelijk op een rondbreinaald kunt doen en met de werkdraad in de linkerhand ipv in de rechter breit dat super snel.

Zo'n kronkelsjaaltje is het. Morgen komt er een foto van bij mijn creaties

Ik moet alleen nog een paar lange tondbreinaalden hebben, met name voor de moebius.

All you need is love.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 20:03
Originally posted by Dikky Dikky wrote:

Moet alleen nog uitzoeken welke soepel zijn ,heb nu een vrij stugge van prym.

Volgens Ilona zouden die van Addi fijn moeten zijn. Heb ze zelf ook nog niet uitgeprobeerd. Misschien helpt het om het stugge ervan af te krijgen door ze in warm water te leggen. Was ook eens zo'n tip bij de verkoop van dergelijke naalden. Ook nooit zelf geprobeerd overigens. Ben ook nu voor het eerst aan de rondbreinaald vanwege de moebius.

heb ze in kokend water gelegd,dat hielp wel om de kronkels eruit te halen,nu ik wat verder ben merk ik niet meer zo.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 20:51

Op Ravelry maar vast ook elders worden talloze discussies gevoerd over welke breinaalden het fijnst zijn: Addi's, Knitpicks of Denise bijvoorbeeld.

Maar ja, ik heb pas onlangs een hele lading tweedehands rondbreinaalden gekocht en nog tig bamboerondbreinaalden. En ik geef eerlijk toe, echt lekker breien doen ze niet omdat de aansluiting met de naald niet fijn is. Ik moet het er voorlopig toch nog maar mee doen van mezelf ook al levert het behoorlijk wat frustratie op af en toe. Het gat in mijn hobbyhand is al meer dan groot genoeg

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 16:20

Hallo allemaal,

Ik heb hier ook zo'n rondbreinaald liggen, maar ik weet echt niet hoe ik daar moet aan beginnen. Heeft er soms iemand een handleiding hierbij ??

Groetjes,

Rita.

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 16:20
ik zou wel eens een patroontje van sokken willen hebben op de rondbreinaald en me daar eens aan gaan wagen
groetjes tine
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 16:28

Voor het breien op rondbreinaalden heb je echt geen handleiding nodig. Hup, gewoon opzetten en beginnen met breien. Alleen niet heen en terug maar de eerste keer de ronde sluiten en daarna gewoon doorgaan.

Veel sokkenpatronen zijn gewoon te breien op de rondbreinaald, en de basissok al helemaal.

Kijk maar eens bij de sokkenlinks, info genoeg te vinden.

Succes.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 17:20

Ik heb onlangs de Knitpicks aangeschaft. En dat breit heeeeeel anders dan een gewone rondbreinaald.

Verder heb ik geen problemen met rondbreinaalden, omdat ik ze sowieso niet onder mijn arm hou, maar gewoon los in de hand.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 18:31
Originally posted by Edith Edith wrote:

Ik heb onlangs de Knitpicks aangeschaft. En dat breit heeeeeel anders dan een gewone rondbreinaald.

Verder heb ik geen problemen met rondbreinaalden, omdat ik ze sowieso niet onder mijn arm hou, maar gewoon los in de hand.

Wat is een knitpick?
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 18:34

Originally posted by Edith Edith wrote:

Wat is een knitpick?

Kijk maar eens bij www.knitpicks.com... Maar helaas verschepen zij niet naar Europa.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 19:26
IK heb gekeken,handig dat je de kabel en naald apart kan kopen,maar misschien heeft Edith een adres dichterbij.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 20:12

Ik brei ook heen en terug op de rondbreinaald, je hoeft niet beslist rond te breien!

Voor sokken heb je 2 rondbreinaalden nodig, ik heb het wel eens gezien maar ik kan het niet uitleggen.

All you need is love.

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 20:52

IK heb gekeken,handig dat je de kabel en naald apart kan kopen,maar misschien heeft Edith een adres dichterbij.

Corry,

Dat heb ik zelfs.... gejat van de moebiushobbydoosalong. En wel op de site van storm op zolder. Edith heeft ze daar ook van.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2008 om 19:15
Ik heb vanmiddag een set besteld van denise,ook koppelbaar,leek me wel handig,alle maten in een keer in huis ,in een klein doosje.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2009 om 19:17
Ik ben de afgelopen week helemaal verliefd geworden op de Knitpicks, en ze zijn wel degelijk in Nederland verkrijgbaar. Heel ietsie duurder dan in Amerika, maar geen verzend- en inklaringskosten, dus uiteindelijk kom je vermoedelijk zelfs iets goedkoper uit.

Het mooist vind ik nog dat je maar één set punten en kabels nodig hebt om alle lengtes rondbreinaalden in alle diktes te hebben. EN natuurlijk de opzet Tunische haaknaald om grote stukken in Tunisch haakwerk uit te voeren (of om makkelijker Oosteuropees te (leren) breien trouwens).

Ja, deze staat heel heel erg hoog op mijn verlanglijstje. Helaas ben ik pas in juli jarig, maar dat zing ik nog wel even uit.

Overigens heten de Knitpicks tegenwoordig Knitpro. Op E-Bay (duitsland) zijn ze ook ruim voor handen en zelfs nog een beetje goedkoper.

Echt goed bekijken kun je ze op de site van knitpicks.nl .
Eigenlijk zijn ze bijna te mooi om mee te breien....

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2009 om 19:52

Ik heb deze knitpicks inmiddels en ze breien heerlijk,fijne punten en heel glad.

Alles bij elkaar in een etui,geen losse naalden meer,echt heel fijn.Ik gebruik alleen deze naalden,nog maar af en toe de gewone breinaald.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2009 om 20:26
Nou, als ik deze set heb (deze zomer hoop ik, iets eerder als ik een paar AH-boekjes inlever :lol:) en ze breien echt zo lekker (want ik kan wel rondbreien maar heb eigenlijk nog nooit overwogen recht te breien op rondbreinaalden) dan kan er een heeeleboel oud ijzer naar Marktplaats !
Alleen mijn handschoenennaaldjes, nummers 2 en 3, die houd ik. Want ik zie mezelf echt op geen enkele rondbreinaald, hoe klein ook, ronde vingers en duimen breien.
Maareh...ik heb al gezien dat ze die OOK in deze serie verkopen.

Het is gewoon een schitterend stukje hebbedingm, en ach, als mijn man een fortuin mag uitgeven aan goed gereedschap, waarom zou ik dan altijd met die Zeeman-naalden blijven breien, toch ??
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.359 seconden.
Lang Yarns