Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenrondbreitechniek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sandra62 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreitechniek
    Posted: 13 Maart 2009 om 09:21

Ik ben aan een patroon met rondbreinaalden begonnen. Hoe voorkom ik dat het werk op de naald gaat draaien. Ik heb het werk nu maar uitgehaald (kwam ook wel goed uit, want nu zag ik dat het patroon veel te groot zou uitvallen! 103.6) Ben een herintredende breister

20 maart 09 dank voor alle tips. Het zat 'm inderdaad in het zorgvuldig opzetten en breien van de eerste toer. Voordat ik de tweede toer begon en dus de cirkel sloot heb ik nogmaals goed gekeken of het breiwerk nu niet gedraaid was. Het blijft even wennen met rondbreinaalden maar met een draadje bij het begin, is ook daar geen vergissing meer mogelijk. 

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2009 om 12:21
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met draaien ??
Als je nog maar net begonnen bent met je rondbreiwerk is het vaak een beetje stug en wil het werk inderdaad onhoog steken. Dat is even een toer of vier, vijf goed opletten wat je doet, want als het in de eerste pen helemaal om je naald heen draait moet je overnieuw beginnen. Maar daarna is het lang genoeg om omder de naald te houden en kun je onbekommerd verder werken. Echt een trucje is er voor zover ik weet niet voor ; gewoon goed opletten.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2009 om 12:51
Ik brei met sokken twee naalden op gewone breipennen met knop en zet het dan op 4 naalden. Dat is later makkelijk weg te werken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2009 om 18:35
Originally posted by Sandra62 Sandra62 wrote:

Ik ben aan een patroon met rondbreinaalden begonnen. Hoe voorkom ik dat het werk op de naald gaat draaien. Ik heb het werk nu maar uitgehaald (kwam ook wel goed uit, want nu zag ik dat het patroon veel te groot zou uitvallen! 103.6) Ben een herintredende breister

wat klinkt dat leuk, herintredende breister, dat ben ik eigenlijk ook wel een beetje, het heeft een tijd stilgestaan, maar ga er nu volop tegenaan!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2009 om 19:29

Ik heb dat ook wel eens gehad, dat is vervelend.

Maar wat Leentje zegt, als je een paar toeren verder bent wordt je breiwerk zwaarder, waardoor het vanzelf goed gaat 'hangen'. Succes!

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 01:58

ALs je rondbreit zou ik een markeerringetje om de naald doen bij de eerste steek. Dan weet je zeker dat je altijd weer op hetzelfde put uitkomt. Dat ringetje moet je dan wel steeds overzetten h`e anders brei je het vast

Enne, proeflapjes maken, dan hoef je nooit meer breiwerk uit te halen, ik schrijf het op in een schrift, soort garen en het aantal steken en toeren zodat je niet steeds weer proeflapjes hoeft te maken.

Ik deed het vroeger ook niet en heb heel wat breiwerk uitgehaald

All you need is love.

Back to Top
Liza10 View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2009 om 10:37
Hallo Sandra,

Ik ben ook weer begonnen met breien na een hele lange pauze. Wat jouw probleem betreft is vooral bij het begin. Ik zet de steken op mijn naald en leg dan mijn werk neer en kijk of het dan niet gedraaid zit en meestal zit het bij mij dan gelijk goed. De eerste paar naalden breien en dan is het probleem weg Wink
Trouwens nog een tip: als je met steken opzetten strak gaat doe het dan met een dubbele naald de steken opzetten

Groetjes Els
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 14:31

Originally posted by Liza10 Liza10 wrote:

Hallo Sandra,

Trouwens nog een tip: als je met steken opzetten strak gaat doe het dan met een dubbele naald de steken opzetten

Groetjes Els

of een naalddikte dikker, dat doe ik meestal, nog nooit geprobeerd met dubbele naald, wel opletten dat je met de juiste naalddikte verder gaat, ik heb wel eens een keer met 2 verschillende naalden zitten breien :), zal vast de enige niet zijn, met dubbele naalden zal je dat niet zo snel gebeuren

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.328 seconden.
Lang Yarns