Ronde capuchon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Eve__ ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 137 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 Januari 2011 om 19:45 |
Beste creatievellingen van het forum, Ik ben bezig met het maken van een capuchon en brei nu een rechthoekige lap. Een van de twee lange kanten van de rechthoekige lap wordt de bovenkant, deze vouw ik dubbel en naai ik met de hand aan elkaar. Nu wil ik niet een capuchon krijgen waarbij zich een punt op de kruin van het hoofd vorm en vind het het mooiste als het rond loopt en het de vorm aan neemt van het hoofd. Is er een manier om zo'n puntige capuchon te voorkomen zonder te minderen. Ik heb al geprobeerd in het midden zó af te hechten dat het aan beide zijden rond afloopt door eerst de rechterkant te breien en daarna de linkerkant maar als ik deze later dichtnaai vind ik het geen mooi gezicht. Ik dank alvast diegene die het antwoord heeft. Liefs, Yvonne
|
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Voor een ronde capuchon zul je steken moeten afkanten of minderen, anders krijg je inderdaad een capuchon met een punt eraan.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
Eve__ ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 137 |
ja inderdaad Saskia! Zou je denken dat ik een ronding kan maken als ik 4 steken in het midden van de capuchon in de heengaande toeren niet brei maar deze gewoon overneem op de rechter naald, of haalt dat verder niets uit?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Of beide kanten afzonderlijk breien en in het midden minderen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Bedankt voor het antwoord, ik kan er wel wat mee |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |