Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSandra Mode No. 11 model Top in geel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marrianne74 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Sandra Mode No. 11 model Top in geel
    Posted: 20 Oktober 2009 om 14:06

In de Sandra Mode No. 11 staat een modelbeschrijving waar ik niet uit kom.

Het gaat om de Top in geel en het haakmotief heb ik helemaal kunnen volgen.

De draagbanden is een heel ander verhaal: ik kom steeds als ik de beschrijving volg vast te lopen. Het gaat als volgt:

--------

47 lossen opzetten + 2 keerl. en boogjes haken. Aan weersz. van de mouw in elke 2e rij 8 x 2 opzetst. (= 9 x 1 boogje) meerd. 10 cm vanaf het begin eind. Op de opzetkant nog 2 rij vasten haken en de kant op 22 cm inhouden.

Boogjes: 1e rij: 2 losse als vervanging voor de 1e vaste, *3 losse, 1 st. overslaan, 1 vaste in de volg. st., vanaf * herh. 2e rij: 2 l. als vervanging voor de 1e v., * 1v. in de midd. l. van het boogje, 3l., vanaf * herh. 1 losse, 1 st. overslaan, 1v. De 1e + 2e rij herh.

---------

Dan ga ik dit doen en dan loop ik al vast als ik na de 2e rij de volgende 1e rij wil doen: ik volg dit patroon op en krijg evenveel boogjes als de eerste keer. Dan ga ik naar de 2e rij en dan weet ik niet wat ik nu moet doen... Moet ik nu meerderen? En zo ja: hoe dan?

Is er iemand die dit weet?  Graag hoor ik hoe ik het moet doen.

Alvast bedankt!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2009 om 18:40

Ik hoop dat ik dit goed uitleg,

het handigste is als je aan het eind van de eerste toer de extra lossen haakt,dan kan je aan het begin van de tweede toer het boogje haken,en dan aan het eind van de tweede ,weer extra lossen,keren en dan aan het begin van de derde toer het extra boogje.Komt erop neer dat je eigenlijk,8 keer ,in iedere toer een boogje erbij haakt.

Succes!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns