Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sashiko

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sashiko
    Posted: 19 Augustus 2023 om 08:48
Sashiko is een Japanse eeuwenoude borduurtechiek van kleine rijgsteekjes. Er stond een tafel in het Coda museum met kunstwerken, vooral op denim. Van een Japanse kunstenaar, die kapotte denim kleren verwerkt tot een kunstwerk met deze techniek. Mensen sturen ze op en hij maakt er iets moois van. IK heb die techniek gezien in The Great British Sewing Bee, een programmareeks op BBC, die ik altijd bekijk, met ondertiteling. Ik gebruik mijn naaimachine voornamelijk voor reparaties en om washandjes of zo te maken uit oude handdoeken, maar als inspiratie en amusement, is het een leuk programma. En er is steevast een item met Sashiko, waarbij de deelnemers geconfronteerd worden met een kledingrek vol kapotte denim jasjes, jurkjes, rokken en jeans, die opgeleukt moeten worden met de borduurtechniek. Vroeger werd dat op meerdere lagen gedaan, dus een gat of scheur kan bedekt worden met een lapje, als er dan daaroverheen geborduurd wordt met dikke wol en rijgsteekjes. Kijk maar eens op google.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2023 om 13:16
Bedankt voor deze tip Magtelt, ik heb snel even gekeken op Google en er worden inderdaad prachtige dingen mee gemaakt. 

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns