Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schaap

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schaap
    Posted: 01 Februari 2013 om 21:00
Dit schaap is toch super schattig Heart
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 21:24
Ja, die is echt leuk zeg!
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 21:29
Ja, heel leuk.
Ik zou graag weten hoe die lusjessteek precies gaat.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 21:32
Dan draai je je wol twee keer om je vinger en dan steek je door heb ik begrepen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 21:40
Ik heb het even vertaald:
Tweepersoonskamer-lus-st: Wrap garen om wijsvinger tweemaal en houd achter het werk, plaats de haak in aangegeven steek en tussen de wraps garen en uw vinger, verwijderen van uw vinger van omslagen en omslagen door steek (verlaten deel van elke omslag aan andere kant van weefsel te formulier lussen) tekenen, garen en trekken door alle lussen op de haak. Opmerking: Loops vorm aan kant van stof die wordt geconfronteerd met van u af.
Tweepersoonskamer-lus-st2tog: [Wrap garen om wijsvinger tweemaal, plaats de haak in de volgende steek en tussen de wraps garen en uw vinger, uw vinger te verwijderen uit de wraps en wraps door steek (verlaten deel van elke omslag aan andere kant van weefsel formulier lussen)] tweemaal, garen en trekken door alle lussen op de haak.

Ben al even aan het prutsen geweest, maar wil nog niet echt lukken.
Morgen maar eens zoeken naar een youtube-filmpje daarvan.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 21:43
Dat had ik ook gezien wanneer je 'm vertaalt met Bing, maar ik zoek nog iemand die 'm in goed Nederlands kan vertalen Wink
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 21:57
Ja, dat zou fijn zijn, dat gaat mij ook niet lukken.
Iets anders waar ik mee zit: je moet het garen om je vinger slaan ACHTER het werk, dus de lussen komen aan de achterkant, toch?
Dan heb je een probleem want volgens het patroon is er geen mogelijkheid het werk te keren.
Je begint het lijf met een magische ring en eindigt met een toer van 6 vasten.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 22:05
Als je het achter het werk hebt dan klopt het toch? Tenslotte is de buitenkant dan de goede kant.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2013 om 22:17
Misschien komt het omdat ik linkshandig ben, maar bij mij komen de lussen aan de achterkant (volgens het patroon) en dat is de binnenkant.
Ter verduidelijking: als ik de naald insteek om een vaste te haken, gaat die van buiten naar binnen om de draad te pakken.

Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 08:30
vreemd, de link doet het bij mij niet
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 09:13
Ik heb die lussensteek ooit gemaakt en het lukte niet goed. De lussen zaten aan de achterkant. Bovendien zaten ze niet echt vast, kon het werk uit rekken.
Heel vroeger hebben we mutsen gehaakt met deze steek en kan mij niet herinneren dat toen de lussen aan de achterkant zaten. Heb overal gezocht maar heb nog steeds niet de oplossing gevonden.
Houd mij dus aanbevolen.
Zou bijna iets vergeten. Esther bedankt voor de link, het is een schattig schaap.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 09:22
Hier ook, ik heb die steek geleerd op school, maar kan de slag niet te pakken krijgen.
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2013
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 801
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 09:26
Hij is echt schattig.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 11:19
Hij is erg leuk! Heb ergens gezien hoe het moet. Ik ga zoeken! Volgens mij deden ze het om een kartonnetje, om evengrote lussen te krijgen..
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 11:29
Met dat kartonnetje heb ik ook gezien op een Duits site. Ik had onder "Schlingenstich" gezocht. Maar net zo goed is de steek aan de achterkant.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 13:11
Garnstudio drops, heel duidelijke video, gevonden door heel gewoon.    :       lussen haken.   aan meneer google te vragen.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 13:21
Marja' s breihoekje staat ook bij google lussen haken, ook duidelijke video. Nu ik het gezien heb, bedenk ik me, dat ik het zelf al eens gedaan heb. Zo soepeltjes als op de video ging het bij mij niet, dus geduld is een schone zaak
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 14:01
Pippie, ik heb meneer Goolgle de oren van zijn hoofd gevraagd. Maar dat is meer als 2 jaar geleden. Toen was ik na jaren weer begonnen met haken. En Engelse patronen waren toen helemaal nieuw voor mij. Misschien nu ik wat meer ervaren ben in de Engelse terminologie zal het mij duidelijker zijn,hoop ik.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 14:30
Het filmpje bij Marja's breihoekje, is dat ook niet duidelijk? Anders even vragen naar de termen die je niet snapt hoor!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 15:15
Ik heb daar gekeken. Ik zie een ding dat ik anders doe. ik sla de draad anders om de naald. Is moeilijk uit te leggen. Alsof ze hem er een keer extra omheen slingeren. Moet het nog proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns