Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schaatsen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schaatsen
    Posted: 11 Februari 2012 om 22:29
Wij hebben vanmiddag met het hele gezin een heel eind geschaatst.
We kunnen voor huis opstappen en hebben toen geschaatst tot we
op een meer kwamen, daar nog een stukje geschaatst en toen weer
terug. Onderweg nog warme choco gedronken bij de brug en toen
naar huis. Ik schaatste achter de driewieler waar jongste in zat en
mijn man trok de derde op de slee, de oudste twee hebben zelf
geschaatst. Er was echt een supersfeer op het ijs, veel mensen reden
de elfstedentocht, ik hoop dat het morgen ook nog kan. Hebben jullie
ook geschaatst?
Groet,

Yobsje
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 22:38
Wat gezeliig zeg en dan voor het huis opstappen, ideaal. En die sfeer is zo gezellig he, warme choco mmmmmm. Zelf heb ik niet geschaatst, door de gevolgen van een gebroken arm ga ik maar niet op de schaatsen. Heb wel gekeken bij het ijs en de schaatsers.
Groetjes van Jolly



Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 23:02
Mijn schaatsniveau is bedroevend. Ondanks dat ik ooit een intensieve 3-daagse cursus op de Jaap Edenbaan in Amsterdam heb gevolgd, blijft de behoefte aan een keukenstoel aanwezig. Ik heb mijn schaatsen 10 jaar geleden weggegeven. Maar je verhaal klinkt reuze gezellig en oerhollands.  
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 10:07

ik zelf heb niet geschaatst

mijn man en oudste dochter wel Zij heeft mijn noren geprobeerd omdat zij nog geen schaatsen heeft (ook wel handig als je een kleine schoenmaat hebt

bij de volgende vorst moeten die er echt komen Ze vond het heel leuk alleen zijn noren best lastig voor een meisje van 9 en haar vriendinnetjes hadden die natuurlijk niet

 

 

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 10:49
Heb vrijdag even op het ijs gestaan, maar schaatsen is niet mijn ding. Heb niet echt passende schaatsen, dus zwik de hele tijd met m'n enkels. Heb er nu nog zere voeten van...
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 11:09
Ik kijk er graag naar, maar zelf doen????Nou neuh.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 12:33
Originally posted by pippie pippie wrote:

Ik kijk er graag naar, maar zelf doen????
Nou neuh.



Vind ik ook.
Vroeger hebben mijn vader en oudste zus verschillende pogingen ondernomen om mij "op de schaats" te krijgen en me de schaatskunst bij te brengen. Echter, tevergeefs.
"Botjes" heetten die geloof ik,van die houten schaatsen die je moest onder/vast/binden met een bandje, dat knelde zo aan de voeten en om de enkels. Ik had het altijd koud en moest van de zenuwen maar giechelen(en nodig plassen, wat dan weer niet kon dus maar lang ophouden waar ik weer buikijn van kreeg.) Ik was als kind ook wat te dik dus kon mijn evenwicht niet goed bewaren ondanks dat ze me vast hielden. Ik heb toen de moed maar opgeven, vond er eigenlijk niks aan. Tot op heden mis ik het ook helemaal niet hoor. Ik vind het wel leuk om naar schaatsen te kijken zowel op t.v., maar ook gewoon buiten op de gracht of op een meertje.
Maar de mensen die juist graag schaatsen gun ik echt hun plezier daarin.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 12:39
Mijn ding is het ook niet, maar ik vind het wel heel leuk om te zien hoe anderen ervan kunnen genieten. Bv netzoals Yobse, die er met de familie een gezellig tochtje van maken 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 13:15

Mijn neefje was gisteren jarig en mijn schoonzus had iedereen gemaild schaatsen mee te nemen.

Zij wonen aan een grote rivier en het was me daar gezellig. Iedereen aan het schaatsen of krabbelen en mijn schoonzus had erwtensoep en broodjes knakworst, kruidenbittertjes en glühwein.

Er zaten ook een aantal mensen heerlijk bij de kachel en ik heb zelf niet geschaatst. Maar het was een verjaardag om niet snel te vergeten

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 18:57
Schaatsen ik echt niet mijn ding, we hebben hier in de buurt een aantal
vijvers en daar word veel gebruik van gemaakt, de bewoners aan de
vijver hebben grote bouwlampen opgehangen en het is er tot s'avonds
laat gezellig druk. Gisteren belde mijn zoon, of er nog schaatsen in zijn
maat bij ons thuis lagen, nee dus, alle schaatsen die bij ons waren zijn
opgehaald door hun rechtmatige eigenaren. Tegen 3 uur belde mijn
dochter dat ze bij mij thuis koffie dronken, nou ja zeg, ik weg en zij
gezellig in mijn huisje. Zoonlief had 1 rondje geschaatst en wist nu
weer waarom hij zelf geen schaatsen had zijn enkels zijn
niet op schaatsen gebouwd. Schoonzoon zat ernstig met hem mee te
knikken, voor hem is schaatsen iets dat alleen op tv te bewonderen
moet zijn. Helaas voor deze jongens vinden de vriendinnen het leuk om
te schaatsen, en wat doe je dan op een zaterdagmiddag? Juist met je
vriendin naar het ijs en toekijken.
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 00:33

Ik had heel erg graag geschaatst, maar ben bijna 31 wkn zwanger. Dus het lijkt/leek me niet echt verstandig.

Mijn man en dochtertje van 2 zijn meerdere malen op het ijs geweest. De kleine meid vindt het geweldig en heeft het over niets anders meer... Een echte schaatster dus.

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 10:03

Niet zoveel schaatsers hier dus, het wordt ons hier in Friesland met de paplepel ingegoten. Het was wel mijn eerste keer weer in 17 jaar, maar na een paar slagen ging het weer prima, schaatsen verleer je dus niet. Wel was ik blij dat ik achter de wandelwagen schaatste, dat gaf wat steun. De afgelopen jaren kon ik niet schaatsen als er ijs lag, twee jaar geleden was ik zwanger/net bevallen en vorig jaar kon het maar een paar dagen en toen was jongste ziek. Gisteren hebben we niet meer geschaatst, het regende eerst en later sneeuwde het en we zijn mooiweer schaatsers, het moet wel leuk blijven toch.

Groet,

Yobsje
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2012 om 15:52
Ik heb dat graag gedaan nu kijk ik er naar ,maar gisteren gezellig een barbecu gehad rond een vuurtje ik met een dekentje rond de benen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns