Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Scheldwoorden.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Scheldwoorden.
    Posted: 28 Januari 2019 om 12:43
Volgens mijn man kreeg een voetballer ergens in Nederland de gele kaart, omdat hij de scheids voor Appelflap uitmaakte. Is dat een scheldwoord? Ik zou Slappe Hap gezegd hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 12:57
Dat ligt aan de tenen van die scheids .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 12:59
whahahaha appelflap sorry hoor als dat tegenwoordig al een scheldwoord is vind ik hem wel echt briljant...
Zo kun je van alles wat iemand zegt wel een scheldwoord maken...
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 13:02
Appelflap, pannenkoek, etc. Het zijn geen echte scheldwoorden, en die kun je gerust gebruiken onder vrienden en kennissen. Maar ik denk niet dat jouw baas dat wil horen......
En zo is het ook bij voetbal. Het gaat om respect voor de wedstrijdleider. 
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 13:34
Een woord is slechts de drager van een dieperliggende intentie die het tot scheldwoord maakt.

Proef zelf maar:

"Lekkere appelflap van me"

Of

"Appelflap die je bent!"

Een scheidsrechter moet wel grenzen afbakenen. Alhoewel het een hilarisch verhaal is.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 17:55
Ik kan mij herinneren dat een poos geleden iemand -ik meen  een politieagent-  boos werd omdat hij werd uitgescholden voor een kleurboek.
Of daar een bekeuring van kwam weet ik eigenlijk niet.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 19:32
Lekker zou ik zeggen ,er moet toch altijd iemand zijn die weer iets nieuws uit vind he,in een woede uitbarsting komt er toch van alles uit he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 22:22
hetgeen momopoyolo zegt is waar. Heb ik zelf ondervonden en was zelfs geen woord maar een herhaling dat ik zei toen ik een jaar of vijftien was.
In de les biologie was ik aan het kletsen en ik werd door de leraar aangesproken met mijn achternaam en direct erachter houdt uw mondeke. En ik herhaalde lachend : uw mondeke. En zijn antwoord daarop : weeral achternaam buiten. En ik kon buiten in de gang gaan staan, waarom wist ik toen niet.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns