schildpadden nachtmerrie!!!! |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 Juni 2015 om 09:55 |
Zaterdag zijn er 3 schildpadjes opgegeten door ratten(?)
Mijn man telt elke dag de schildpadden en miste er 3.Na enig speurwerk vzag hij 2 lege schildjes tussen 2 hokken liggen,kompleet leeg gegeten!!!! toen pas zag hij dat een grotere(5 jaar) schildpad die wel erg stil lag en hij zag er modderig uit! Hij pakt hem op en schrikt zich een ongeluk! een enorm gat geknaagt aan de onderkant en alle ingewanden eruit.Gruwelijk!!! we zijn helemaal van slag en hebben meteen alles naar binnengehaald! Al 2 nachten klemmen gezet waar wel driftig van gegeten wordt maar geen rat!! er tussen grrr..In de 18 jaar dat wij de schildpadden nu hebben en altijd in het voorjaar en zomer buiten,weten we niet wat we meemaken.Onder het hele stuk waar ze lopen ligt gaas,daarover zand en er groeit gras.We zijn we overal aan het kijken en informeren wat we er verder aan kunnen doen om dit te voorkomen....Levend opgegeten,och arm wat zullen die een pijn hebben gehad en bang geweest zijn...... |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
och arme schilpadjes!
|
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat afschuwelijk engeline!!
mijn ex-echtgenoot heeft eens een marter in zijn duivenhok gehad, die had alleen de koppen van de duiven opgegeten nu heb ik het even voor je opgezocht en ja hoor, ze eten soms ook schildpad! http://www.hanbrinkcatesteenmarter.nl/praktijkvoorbeelden-mainmenu-50/prooien-mainmenu-42 |
|
Liselore
Newbie Lid sinds: 29 Mei 2015 Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!!
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat een drama veel sterkte
|
|
oant Sjen
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Verschrikkelijk, wat erg.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeetje.. niet leuk
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Niet leuk, maar ik denk niet aan ratten. Zeker niet nu . . . ik denk eerder aan echte rovers.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
toch niet die kleintjes van vorig jaar? Zijn er mensen die fretten hebben in de buurt en die ontsnapt zijn want die zouden het ook kunnen zijn dan.
Maar idd de marters zijn aan een optocht bezig en de dassen ook. |
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
opmars moet dat natuurlijk zijn en geen optocht.
Kan je nergens een camera lenen om te kijken welk dier het is dat de schildpadden vermoordt? Of zo een natuurpunt aanspreken daarover? |
|
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Grinnik, toen ik deze zin las Bep:
dacht ik in eerste instantie dat er stond: Maar idd de marters zijn aan een optocht bezig en dansen ook... Vroeg me al of of jij net als die dronken egel die van de weg geplukt is in Arnhem ook te veel advocaat op had Hoe dan ook: het plan van die wildcamera is leuk, alleen zou je er dan wel een schildpad naast moeten zetten als lokkertje. Uit ervaring met marters weet ik dat ze echt niet komen als er geen hapje is. Ook zul je wel even geduld moeten hebben, marters zijn extreem opmerkzaam. Als er dingen opeens anders zijn, dan zullen ze ook niet direct komen. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
O wat erg zeg. Lijkt me ook verschrikkelijk om dat te zien.
|
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een drama!
|
|
december2011
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, vreselijk.overdag zijn nu alleen de 6 grootste buiten en sávonds gaat alles naar binnen.Wel heeft gistermiddag een van de grote weer 5 eieren gelegd.Dochter werkt bij de dierenambulance en heeft even een kooi meegebracht met tralies van 1 cm,die we de komende dagen(wordt heet) mogen gebruiken zodat de kleintjes overdag ook naar buiten kunnen.
|
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
oh wat een drama. Leuk dat er nog meer eieren zijn.
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee joh, wat erg!
Sterkte ermee
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is echt erg!!
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat kan de natuur toch wreed zijn. Gelukkig werken jullie samen voor het welzijn van de diertjes. Ik hoop dat het zich niet herhaalt.
|
|
Grx
|
|
Jipke frl
Newbie Lid sinds: 04 Juni 2015 Locatie: friesland Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denk eerder aan steenmarters dan aan ratten, hier ook steenmarter ellende gehad, beesten hebben een territorium van 45 km straal om nest heen en kunnen overal zitten.
Steenmarter met ei in schaal vangen in vangkooi. |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Engeline, ben een paar dagen achter, wat erg. Wij hebben ook veel dieren en als er zoiets gebeurt ben ik altijd weer een tijdje van mijjn melk, en de kinderen nog meer. Is er een schildpadden forum waar je kunt vragen wat voor een dier dit was en hoe je ze daartegen kunt beschermen?
|
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |