schildpadden nachtmerrie!!!! |
Reageer | Pagina <123 |
Autheur | |
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb eens van de gemeente gehoord dat het rattengif wat zij gebruiken niet gevaarlijk is voor honden en katten
slakkenkorrels zijn overigens wel dodelijk voor honden als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik n beetje moeite heb met wat ik 'selectieve liefde' noem. we zijn zo dol op dieren maar ratten en muizen moeten dood, maakt niet uit hoe. persoonlijk ga ik ervanuit dat ratten en muizen daar leven waar ze gemakkelijk voldoende voedsel vinden. als wij hen niet op bezoek willen hebben is het dus aan ons om het hen zo min mogelijk naar de zin te maken. een poes die muizen en/of ratten vangt is de natuur maar gif of vallen zetten daar heb ik moeite mee de rat en muis zijn door dezelfde God geschapen als de koe en de poes en alleen al daardoor voor mij even waardevol. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Trop is nog altijd teveel hoor.
1 muis of 1 rat ja, maar als het een populatie is waar je de rattenvanger van Hamelen voor nodig hebt moeten er maatregelen genomen worden vind ik. Straks zitten we terug met de pest. En in dit specifiek geval kies ik toch voor de schildpadden die zich niet kunnen verdedigen en waar gewoon aan het schild wordt geknaagd ipv voor de rat. En van die pindakaas wist ik. Toen mijn dochter haar thesis maakte over de effecten van de polutie op de voedselkeuze van knaagdieren vertrok zij hier met muizenvallen, handschoenen en potten pindakaas naar alle uithoeken in vlaanderen om muizen te vangen en te onderzoeken. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uhm uhm even iets rechtzetten, de pest kwam met de zwarte ratten (zitten nu zuidelijker) . . . en zijn verdrongen door . . . de bruine rat.
Wij zetten vallen omdat we kippen hebben, ratten nemen het hele kippenhok over en maken nesten onder de pannen en terwijl ze daar toch
zijn knagen ze alle dakbedekking tot nestelmateriaal - we hebben geprobeerd alle gaten af te sluiten met frettengaas. Maar ze zijn erg slim.
In de winter zetten we vallen in de kippenren, daarbuiten gaan ze hun gang maar.
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij wonen op het platteland en hebben beesten dus ratten zijn onvermijdelijk. Het is vooral belangrijk te zorgen dat het geen plaag wordt. Dus: het kippenvoer zo opstellen dat de ratten er niet bij kunnen. De compost in een gesloten vat. Als ze geen overvloed aan eten hebben komt er geen overvloed van ratten. Zorgen dat ze niet binnen kunnen komen. En: de vijanden van mijn vijand zijn mijn vriend. We laten de marters dus met rust (zorgen dat ze niet bij de kippen en de konijnen kunnen komen) en moedigen uilen aan.
|
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
engeline fijn dat de rest van de schilpadden niet van slag zijn door dit gebeuren en ik hoop dat je toch nog een rustige vakantie hebt met dit in gedachten en word er goed voor ze gezorgd als je weg bent dat denk ik wel maar toch
|
|
Reageer | Pagina <123 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |