Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schoenveters

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schoenveters
    Posted: 01 Januari 2015 om 12:39
http://www.ted.com/talks/terry_moore_how_to_tie_your_shoes

Nou knoop ik toch al zeker 63 jaar mijn eigen veters en het was tot nu toe waardeloos. Ik stippel mijn looproutes zó uit, dat ik bankjes, hekjes, muurtjes en andere objecten tegenkom om mijn veters nogmaals te strikken. Op facebook bij mijn broer op bezoek vond ik deze site. En geloof het of niet, ik heb mijn veters anders gestrikt en ze zitten nog steeds vast. Trap gelopen, voeten gedraaid, niets aan de hand. Aan de voet, bedoel ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 12:55
Dan ben ik toch benieuwd hoe jij je veters tot nu toe strikte .

Zoals op het filmpje doe ik al zeker 68 jaar en ik heb het zo ook mijn broer geleerd .

Maar goed je kunt nu ook eens een andere route lopen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 13:02
Ik sloeg verkeerd om, zeg maar averechts, terwijk ik nu rechts omsla. Maar mijn broertje deed het ook fout, ik zal het hem dus geleerd hebben. Ik moest haarstrikjes ook altijd een halve slag draaien voor ze goed zaten bij mijn dochter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12092
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 21:30
awel, mijn eigen schoenen zit die strik altijd schoon recht maar als ik de schoenen van de kleinkinderen moet strikken en ik sta er voor dan doe ik het verkeerd want dan hangt de strik dus paraplu
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 10:03
Ja, ik deed het dan ook verkeerd om. Mooi, weer wat geleerd. Maar ik koop zo veel mogelijk schoenen zonder veters.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 16:38
Ik kocht dan alsmaar nieuwe veters, maar het bleef knudde. En nu ben ik naar het winkelcentrum gelopen, heen en terug en het hele plein over, winkel in en winkel uit, zonder maar één keer opnieuw te hoeven strikken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2015 om 13:12
van de thuiszorgwinkels tm shoeps hebben allerlei soorten elastische veters. een keer strikken en je treks ze zo aan en uit
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14071
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2015 om 13:24
En ik doe het al bijna 73 altijd zo. (Opschepper, je kon echt vanaf je geboorte strikken!!!) Het is het principe van de platte knoop, die gaat ook niet los. Vroeger is het een tijdje mode geweest om een strik onder de kraag van je blouse of op je jurk te dragen. Kon je meteen zien of iemand goed kon strikken. Slecht gebonden strikken zaten scheef.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns