|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
![]() Posted: 09 Oktober 2008 om 18:35 |
Hallo allemaal
Ik heb van mijn overleden schoonmoeder verschillende haak en breinaalden geërfd. Nou zijn die zilverkleurige een beetje plakkerig. Weet iemand hoe je ze weer schoon krijgt? Kan dat bijvoorbeeld gewoon met een beetje sopje voor de afwas? Of worden ze daar heel erg stroef van. |
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ik zou ze gewoon een sopje geven en dan goed uitwrijven,en als ze stroef zijn ,even door je haar halen,dan zijn ze weer glad.
|
|
![]() |
|
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
![]() |
Oké bedankt voor het meedenken
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ik zou ook alleen een sopje doen, als dat niet genoeg is dan is er denk ik geen redden meer aan de naalden.
|
|
![]() |
|
miep ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
![]() |
Dat trucje van de haren gebruik ik ook altijd, werkt prima. |
|
![]() |
|
Fietje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 17 Juli 2008 Status: Offline Points: 341 |
![]() |
Ik heb haaknaalden bij de tweedehans winkel gekocht en die waren ook vies, heb ze toen gewoon in een sopje gedaan.
|
|
Geniet van elke dag!
|
|
![]() |
|
Veerletje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 April 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 928 |
![]() |
Door je haren wrijven?
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Dansk ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1229 |
![]() |
Ik had 2e hands in Frankrijk gekocht en een sopje was genoeg. Dat van die haren wist ik niet, toch eens proberen. |
|
Annemarie
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Een stroeve borduurnaald maak je ook weer glad met door je haren halen. Met een breinaald doe ik het ook wel. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja dat van de naalden door je haar halen wist ik heeft iets met het natuurlijke vet te maken dat in je haar zit. Moest vroeger om de 2 tot 4 naalden de haar truc doen omdat ik nogal zweterige handen had en mijn naalden te stak vast had. Maar ik heb de naalden in het afwas water gedaan en ze zijn weer als nieuw nu. Bedankt meisjes
![]() |
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
Edith ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
![]() |
Maar ik kan me voorstellen dat je vieze naalden toch eerst even wast voor je ze door je haren haalt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nee het door je haar halen is om het stroeve van de naalden te verhelpen
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
waar je haren overal niet goed voor zijn, blaas een ballon knoop erin wrijf hem door je haren en hij blijft zo aan je plafond plakken, krijg je een hete spetter bij het koken op je handen even flink door je haar wrijven
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Dat door je haar halen heb ik van de kraamverzorgster geleerd voor stroeve veiligheidsspelden, dat was nog vóór het Pampertijdperk, jongelui!
Ik heb mijn tweedehandsbreinaalden ook met een sopje schoongemaakt, wat er ging roesten ging in de metaalvuilnisbak. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
er zijn nog steeds jongelui die de katoenen luier gebruiken Magtelt goed ik weet ook wel dat er niet veel zijn die nog katoenen luiers gebruiken maar toch af en toe vindt je er nog eentje |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Hardstikke goed, want voor pampers enzo moeten hele bossen omgehakt worden en dat plastic zal ook niet zo best zijn voor het milieu. Mijn kinderen konden niet tegen wegwerpluiers, dus ook als we op visite gingen was dat geen oplossing. Dat tape is wel een stukje veiliger en handiger.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Edith ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
![]() |
Ook mijn zoon kon niet tegen wegwerpluiers, dus hij is ook opgegroeid in katoen. Hij is inmiddels bijna 27, maar dat afplakband gebruikten wij toen ook al.
|
|
![]() |
|
![]() |
De mijne zijn 34 en 32. Dat afplakband werd toen al wel gebruikt om een nog droge wegwerpluier weer dicht te plakken. Eerlijk gezegd stopte ik wel eens een maandverbandje in de luier, als ik met de kinderwagen de stad in wilde. Daar zat nog geen plastic aan.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
Hoi, ik denk dat je de naalden eventueel ook in een stukje zeep kunt prikken. Nog 1 tip; handzeep langs een stroef lopende rits wrijven, laat de rits weer soepel lopen. Een rits zou ik niet in mijn haren proberen Dat van die zeep kreeg ik vroeger toen ik nog wel veiligheidsspelden bij de luiers gebruikte, als tip. Tegenwoordig kun je ook zelf voorgevormde luiers met klittebandsluiting naaien. Ik heb hier een patroon voor, gekregen toen ik van gratisaftehalen.nl een doos met katoenen luiers heb opgehaald voor mijn schoonfamilie in Macedonie. Is een gratis patroon van internet af. Kun je oude sweaters en flanellen pyama's etc. in verwerken of de katoenen luiers die je nu gebruikt. Deze luiers zijn wel heel errug milieu-vriendelijk. Zie; http://www.diaperjungle.com/sewing-cloth-diapers.html#Free%2 0Cloth%20Diaper%20Patterns Ik ben er nog niet aan toegekomen om dit patroon zelf uit te proberen. Heb wel het materiaal ervoor liggen. Mijn tip; bewaar oude stof van een paraplu; kun je een huidvriendelijk over broekje van naaien, met t-shirt stof erin, voor het vocht. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
![]() |
HOEVEEL MILLIEU VRIENDELIJKER ZOU HET NU ECHT ZIJN? WANT ZE MOETEN NATUURLIJK WEL WEER IN EEN ERG HETE WAS. VOORAL DE POEPLUIERS. IK TWIJFEL ER EEN BEETJE AAN MAAR BEN NIET ZO HEEL GOED IN REKENEN. DUS WIE WEET ZIT IK ER FALIEKANT NAAST. HET IS WEL EEN VEEL GOEDKOPERE OPLOSSING. AL HOE WEL. STROOM IS OOK NIET GOEDKOOP. IK HOUD HEM WEL IN MIJN ACHTERHOOFD. WIE WEET IS HET TOCH HET PROBEREN WAARD. (ALS WE OOIT EEN KINDJE KRIJGEN |
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |