Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSinger 2250

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dizze View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Singer 2250
    Posted: 02 September 2010 om 19:13

Hallo,

Ik heb juist een Singer 2250 gekocht en aangezien ik nog nooit gewerkt heb met een naaimachine is het voor mij een raadsel hoe ik de machine moet klaarmaken voor gebruik.  In de handleiding staat wel afzonderlijk hoe je vb. een spoel moet opwinden of een naald vervangen... maar er staat nergens stap voor stap wat je allemaal moet doen om te kunnen starten.

Ik heb ook al gezocht op internet naar meer uitgebreidere handleidingen, maar noppes ! Kan er iemand mij een beetje uitleg geven?

Alvast bedankt !

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 11:44
Als je het garen hebt opgespannen, waarbij je het klosje losjes vasthoudt tot je de draad in de naald doet, en de spoeldraad hebt bovengehaald, leg je de stof onder de naald, houd beide draden even vast met je linkerhand, laat het voetje zakken en zet met je rechterhand de naald langzaam in de stof. Zit hij op de goede plaats? Dan naai je 2 of drie steken vóór je de draden loslaat. Zo is het mij 25 jaar geleden geleerd, toen ik een paar instructielessen kreeg met mijn nieuwe Bernina.

Veel succes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dizze View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 03 September 2010 om 17:36

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je het garen hebt opgespannen, waarbij je het klosje losjes vasthoudt tot je de draad in de naald doet, en de spoeldraad hebt bovengehaald, leg je de stof onder de naald, houd beide draden even vast met je linkerhand, laat het voetje zakken en zet met je rechterhand de naald langzaam in de stof. Zit hij op de goede plaats? Dan naai je 2 of drie steken vóór je de draden loslaat. Zo is het mij 25 jaar geleden geleerd, toen ik een paar instructielessen kreeg met mijn nieuwe Bernina.

Veel succes.

Dat zullen we eens proberen, ... bedankt !!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns