Sinterklaas is aangekomen |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 November 2013 om 13:14 |
Ik heb het zelf gezien. Ik had met de bus naar de markt willen gaan, maar de chauffeur van een andere bus stopte voor me en zei dat die niet reed vanwege de intocht. Daardoor maakt ik een omweg en kon ik eerst eindelijk eens het Beekpark bewonderen. Die beek is in de jaren 60/70 onder de grond gestopt vanwege de moderne tijd en onlangs weer boven water gehaald vanwege de moderne tijd. Ik kwam zo ook langs Action (fluorgroene wol en groene knoopjes) en toen ik de Action uitkwam stonden er een heleboel mensen met kinderen langs de weg en ik hoorde de muziek al. Enorm leuk, zo'n optocht, ik had hem al jaren niet meer gezien. In de Oranjerie waren DJ Pieten die een opvoering gaven en op de terugweg zag ik overal Pieten op de fiets en ik heb de schimmel ook nog gezien, toen die werd weggeleid.
Wat een saai winkeluitje had moeten zijn, kreeg een gouden randje. Ik heb een bedankje aan Syntus gestuurd, want die chauffeur had me ook kunnen laten staan tot ik een ons woog. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
widdy
Hobbywonder Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk zo
Hier heeft de 2,5 jarige gekozen voor de Sint-aankomst in Groningen in plaats van die in Antwerpen. De Belgische versie vond ze maar saai. Samen gekeken naar de tv (ik stond verstomd, ze kende al heel wat liedjes. Ik dacht dat ze daar nog geen interesse in zou hebben). Daarna ook de stad in gewandeld (kleine meid sliep) en wat Sintkadootjes gekocht. Vanavond mag ze haar schoentje zetten en in het Kruidvat hadden ze leuke boekjes, waarvan ze morgen eentje krijgt. Hier me moeten inhouden in Blokker. Hebben die nou ook ineens wol en naalden?! Niks is nog veilig ...
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
En boekjes, ik heb me met de wol ingehouden en met de boekjes laten gaan. Ik heb ook die beatlescd met oud materiaal gekocht.
Overigens stonden er bij ons mensen van allerlei huidskleur langs de weg met kindjes met Pietenmuts, al of niet geschminckt. Het leukste vond ik dat de Vietnamese heer, die hier al meer dan 30 is ingeburgerd en een loempiakraam op de markt heeft, even kwam kijken en snel terugging toen de Sint was gepasseerd. Het is een heel lieve man en elke EK en WK is zijn kraam (en hijzelf) oranje. Hebben jullie dat nou ook, dat als je Sinterklaas aankijkt, het geloof in hem terug is? Ik heb gewoon naar hem staan zwaaien. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
chantalmv2
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk he de goed heilig man.
De kids zijn weer hyper de hyper! En ik druk bezig om 5 december te organiseren:) |
|
linda1959
Hobbyguru Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
|
jaja schonen tijd dat sinterklaasgebeuren , heb het op tv gezien samen met de kleinkindjes
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
oh ik vind het zo jammer dat mijn dochter te oud is (19)en ik nog geen kleinkinderen heb.
Maar ik heb heerlijk naar de intocht zitten kijken met warme chocolademelk en pepernoten. En toevallig toch ook samen met mijn dochter die plotseling vrij was en dus even langs kwam.
En ja magteld ik snap helemaal wat je bedoeld hoor als die man voor je neus staat ga je helemaal terug in het geloof. Ik ha dat vroeger met de intocht van sinterklaas (bram ) wel iets meer maar dat is de sint waar mijn dochter groot mee is geworden en ik dus ook eigenlijk hihihihi. Maar ik blijf het heerlijk vinden en laat ze maar zeuren over de pieten het zijn voor mij met aldie kleurigheid van de pakken en de vrolijkheid de lol die ze hebben wel het onderdeel dat het gewoon erg leuk maakt.
|
|
Nespa
Hobbyguru Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
Post Options
Thanks(0)
|
ben gister ff gaan kijken samen met mijn neefjes en nicgtje. mijn neefje vond de muziek echter eng en te hard en dus zijn hun eerder weggaan. ik ben bij me nicht en haar dochter gebleven. nam een foto van een piet en mijn nicht en die piet dacht ik haar moeder was hahaha ^^
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ga vanmiddag samen met man.dochter en kleinzoon kijken naar de intocht in ons dorp.Daarna naar het dorpshuis ,mag hij misschien nog even op schoot bij sinterklaas.spannend!!!
|
|
Yobsje
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij zijn gisteren ook naar de intocht hier in het dorp geweest, altijd spannend of de brug wel opengaat. Daarna in optocht met de pietenband naar het dorpshuis, waar de kinderen zonder ouders de zaal in gaan. En de ouders in het café gedeelte wat kunnen drinken. Voor het eerst alleen met de jongste twee, de oudsten vsn 11 en 9 wilden niet meer mee. Ik vind het altijd een gezellige tijd met die kleintjes die vol verwachting zijn. Vooral de jongste maakt het nu voor het eerst echt mee, ze stond gisteren vol overtuiging te zingen en dansen toen we de schoen zetten.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
widdy
Hobbywonder Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier hoorde ik vanmiddag eentje "dag sinterklaasje" zingen in bed
Ze kijkt er duidelijk naar uit... |
|
Groetjes, Tineke
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |