Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sinterklaas

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2014 om 09:54
Kun je niet een pepernoot en een chocolaadje tegelijk in je mond steken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2014 om 10:14
Ik heb bog nooit een pepernoot in chocolade gezien? Lijkt me niet lekker. Maar niets let je om pepernoten in chocolade te dopen natuurlijk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2014 om 09:17
Ze liggen in de Plus, met melk- en witte chocola. Ik begin er niet aan, maar ik ben ook niet zo van de speculaties. Geef mij maar marsepein.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2014 om 10:51
Ja in Nederland zijn ze volop te vinden. Hier misschien in het kruidvat en in de AH (maar die is niet in de buurt). Dus als er iemand van de familie naar Nederland gaat om te shoppen staat dat altijd op hun lijstje om mee te brengen. Maar ik dacht dus dat je zelf pepernoten kon maken en die dan in een laagje chocola kon laten rondzwemmen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2014 om 11:50
Misschien een reep chocolade smelten in de magnetron en met een theelepeltje er een beetje overheen druppelen?!?
Volgens mij liggen ze bij het Kruidvat en ze schijnen heerlijk te zijn.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2014 om 13:13
heerlijk! ik koop ze ook niet,want die eet ik allemaal alleen op!!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 18:35
Zolang de goedheiligman niet in Nederland is weiger ik om snoepgoed wat gerelateerd is aan Sinterklaas te kopen laat staan te eten :)
Voor choco noten: koop bij de lidl de meest goedkope chocoladerepen, smelt die in een paar seconde (hoeft niet helemaal vloeibaar te zijn) in een magnetron, roer om en doop je pepernoten in de chocola ;) MJAM ook zeer smakelijk met roomsoesjes
Back to Top
Feya View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Augustus 2013
Locatie: Arnemuiden
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Feya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 18:38
Omajan,
zou ik het patroontje van Jip en Janneke mogen a.u.b
Back to Top
Feya View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Augustus 2013
Locatie: Arnemuiden
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Feya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 18:41
Omajan,
Zou ik het patroontje van Jip en Janneke mogen?
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 19:22
Je hebt mail Feya
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 21:23
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Zolang de goedheiligman niet in Nederland is weiger ik om snoepgoed wat gerelateerd is aan Sinterklaas te kopen laat staan te eten :)


Kijk, ik ben niet de enige.
Ik ben werkelijk waar dol op pepernoten, maar ik blijf er vanaf totdat de goedheiligman aan wal staat!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 21:24
Ik eet ook nog niets!
Behalve speculaas, maar is dat echt iets van sinterklaas of ook gewoon van herfst/winter?
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 22:31
dat hangt er vanaf lelie, als de speculaas gewone vierkante speculaas is kan dat maar van zogauw ze verpakt zitten met drie en er is een vorm aan gegeven van een sint dan moet die wachten.

Bij ons zijn pepernoten niet zo bekend en bijna niet te verkrijgen dus ik aanzie dit als een extra snoepje dat alleen te verkrijgen is van als je sjaans hebt half september tot de voorraad al op is in november en dan alleen in Nederland. Schoonzoon is van het weekend naar Nederland geweest en heeft mij voorzien van een kilozakje.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 18:22
En zat er flink wat alcohol in die pepernoten ofzo??

Sorry, maar van jouw laatste zin kan ik geen chocolade pepernoten maken....

"dus ik aanzie dit als een extra snoepje dat alleen te verkrijgen is van als je sjaans hebt half september...."

Je hebt sjans en je krijgt dan een extra snoepje maar in november is het weer over??? :D
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 19:08
Sjaans lijkt me een prachtig woord voor chance...dus als je kans hebt dat je sjans hebt dan kun je er wel chocola van maken ;-) ofniedan Bep ???
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2014 om 19:43
ik bedoel als je geluk hebt ligt het al half september in de winkels die pepernoten (ZONDER alcohol maar met een laagje chocolade rond) en als je ze in november nog wilt aanschaffen heb je kans dat alles al verkocht is en ze nergens meer te verkrijgen zijn.

En ik bezie die pepernoten dus niet als sintniklaassnoepgoed, maar gewoon als extraatje dat tijdelijk te verkrijgen is, zoals kersen, die zijn ook maar een paar maanden te verkrijgen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 19:33
ooh kersen.... zo lekker
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns