Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Slaapkopjes haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nvds View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 December 2019
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nvds Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Slaapkopjes haken
    Posted: 09 December 2019 om 20:34
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje m.b.t. een slaapkopjes dat ik aan het haken ben. Het hoofdje en het lichaam is klaar, maar nu krijg ik het begin van de muts niet voor elkaar. Het volgende moet ik uitvoeren..

Toer 1: maak met blauw of roze een magische ring en haak hierin 2l, 6st, bv in 1e st (6).
Toer 2 t/m 7: 2l, st, bv in 1e st (6)

Toer 1 lukt me, al begrijp ik niet goed hoe het zit met het tellen van de stenen. 6 steken heb ik aan het eind, maar ik moet 6st haken?

Bij toer 2 t/m 7 loop ik helemaal vast. Deze moet ik gewoon in de vorige toer haken, maar als ik toer 2 doe, dan ben ik niet helemaal rond geweest.. terwijl zoals ik het begrijp wel de bedoeling is..

Kan iemand mij misschien iets meer duidelijkheid geven?


Dankjulliewel.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2019 om 09:26
Kun je duidelijk aangeven om welk patroon het hier gaat want zo weten wij natuurlijk weinig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2019 om 10:35
Ooit ging hier een patroon voor "Slaap Jaap" rond, een dunne slungel met lange armen en benen. Lang geleden, toen we nog veel actieve leden hadden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2019 om 11:50
Ik ben heeeel slecht in patronen lezen, maar ik stel mij het volgende voor, hoe maak ik een muts:

Je maakt een magische ring.
In die ring maak je 6 stokjes, waarbij de eerste beginlossen als een stokje tellen.
(dus eigenlijk 2 lossen en dan 5 stokjes)
je sluit het geheel (je toer) met een halve vaste in de 2e losse van je beginlossen.
Toer 2 t/m 7
Beginnen met 2 lossen, dan 5 stokjes en weer sluiten in de 2e losse van de beginlossen.

Hoogstwaarschijnlijk is toer 8 een manier om de muts op het hoofd te bvestigen, 
of moet je een ring vasten maken om af te kanten, zodat je een los op te zetten muts krijgt.

Al ik mij het goed voorstel, haak je dus een "puntmuts" van de top (je magische ring) naar beneden.

Een andere manier is, dat je de 2 eerste lossen helemaal niet meetelt als een stokje, 
dus 2 lossen, 6 stokjes en de toer sluiten met een halve vaste in het eerste stokje.

Je moet zelf maar kijken wat je het mooiste vindt. 
Back to Top
Nvds View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 December 2019
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nvds Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2019 om 12:34
Hartelijk bedankt voor de reacties.
Excuses voor de te weinig info. Ik ben pas sinds kort gestart met haken. Maar het patroon voor het puntmutsje is alsvolgt:

Toer 1: maak met blauw of roze een magische lus en haak hierin 2l, st, hv in 1e st (6)
Toer 2 t/m 7: 2l, st, hv in 1e st (6)
Toer 8: 2l, *1st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (9)
Wissel elke toer van kleur, afwisselend mint, grijs, blauw of mint, wit, roze.
Toer 9: 2l, st, hv in 1e st (9)
Toer 10: 2l, *2st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (12)
Toer 11: 2l, st, hv in 1e st (12)
Toer 12: 2l, *3st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (15)
Toer 13: 2l, st, hv in 1e st (15)
Toer 14: 2l, *4st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (18)
Toer 15: 2l, st, hv in 1e st (18)
Toer 16: 2l, *5st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (21)
Haak verder met blauw of roze, knip de andere kleuren af.
Toer 17: 2l, *6st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (24)
Toer 18: 2l, *7st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (27)
Toer 19: 2l, *8st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (30)
Toer 20: 2l, *9st, 2st in 1st, herhaal vanaf*, hv in 1e st (33)

Knip de draad af, vouw de rand dubbel, zet de muts op het hoofdje en naai vast. Leg een knoop in de top van de muts.

@Teunis,
Ik ga het eens proberen! Dankjewel voor de uitleg. :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns