Slavenbroek/hakama |
Reageer |
Autheur | |
Leootje
Newbie Lid sinds: 24 Maart 2006 Status: Offline Points: 3 |
Onderwerp: Slavenbroek/hakama Posted: 24 Maart 2006 om 15:44 |
Ik zoek het patroon van een een soort omslagbroek, dat lijkt op een hakama maar dat is het niet! Bij een hakama moet je met je benen 'er in stappen' . Bij de versie die ik bedoel (ik heb er eentje jaren geleden aangehad) heb je een grote lap stof, die doe je van de voorkant om je middel knopen, je haalt hem dan tussen je benen door en maakt hem met de 'touwtjes' die dan aan de die kant zitten weer om je middel vast. Zodoende onstaan er aan de buitenkant van je benen twee splitten. (die tot boven aan lopen) Wie begrijpt wat ik bedoel en kan mij hier aan helpen???!!!!!!! |
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Posted: 08 April 2006 om 23:27 |
Volgens mij wil mijn buurvrouw ook zo,n broek en ze zou van de week langs komen. Als hij zo is als je beschrijft hoor je van mij |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
Leootje
Posted: 09 April 2006 om 20:47 |
Dank je! Ik zag die broek pas geleden ook nog in een videoclip. Van de groep/ band, Meck met het liedje Thunder in your heart.. Daar dragen ze allemaal van die broeken.. |
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Posted: 22 April 2006 om 14:01 |
Ik hoop dat het de broek van mijn buurvrouw is die je zoekt en ik moet zeggen hij is wel erg leuk maar lastig als je naar de wc moet hhiihihihiihihih je maakt het patroon van een gewone broek net even anders.....aan de zijkant teken je 30 cm bij dus word het breder. neem het voorpand 4 x en stik ze per 2 in de ronding(het kruis) aan elkaar. je hebt nu 2 delen die je rondom afwerkt.................onderkant een zoompje ...............zijkanten een zoompje..................aan de bovenkant een band dis aan de zijkanten veel langer moeten want dat worden strikbanden. Als je dat klaar hebt is je broek klaar. Je trekt hem aan door 1 pand achter je te houden en vast te knopen aan de voorkant..............het andere stuk trek je door je kruis hihihih raar gezegd maar weet niet hoe ik het anders uitleg hihihih naar voren en leg het om je heen en strik de banden van achteren vast. ik hoop dat je er zo uit kom en dat je er iets aan hebt. mijn buurvrouw is broodmager dus met alleen voorpanden lukt het best maar als ik hem zelf maak en dat doe ik vast en zeker maak ik achter en voorpanden
succes hoor |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
Leootje
Posted: 27 April 2006 om 14:51 |
Nou we gaan het proberen, in ieder geval super bedankt!
|
|
Corrie
Posted: 05 Mei 2006 om 21:49 |
Het is makkelijk het achterpand wat hoger te maken he?
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
beertje
Newbie Lid sinds: 08 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
Posted: 19 Mei 2006 om 15:54 |
hallo kat, zou ik ook dat patroon van je mogen hebben? het lijkt me heerlijk zitten zo`n broek.
|
|
groetjes beertje
|
|
beertje
Newbie Lid sinds: 08 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
Posted: 19 Mei 2006 om 19:52 |
waar moet ik mijn adres naar toe sturen? ik zet het niet hier zo open op het forum!!
|
|
groetjes beertje
|
|
hobbydoos
Admin Group Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
Posted: 22 Mei 2006 om 23:20 |
Mijn schoonzus had nog zo'n broek liggen. Ik heb het patroon uitgetekend en deze kun je hier (http://www.hobbydoos.nl/images/forum/patroonslav.pdf) vinden.
|
|
Corrie
Posted: 25 Mei 2006 om 21:02 |
Het patroon van hobbydoos is ook met alleen voorpanden en wat mijn buurvrouw kocht bij wehkamp ook. Nu is zij super dun dus dan stoort het niet echt. |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |