|
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Autheur | |
pien66 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
![]() |
Ik sluit me bij corry aan dat nieuwe leden eerst even moeten rondkijken op het forum en dan kunnen zien hoe hulpvaardig iedereen altijd is. Nu krijgen forumleden die altijd het meest hulpvaardig zijn en alleen een tip geven de zwarte piet toegespeeld. dat kan toch niet de bedoeling zijn. Laten we het gezellig houden |
|
Groeten Jacqueline
|
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Ik sluit me hier bij aan. Wat me wel opvalt is dat toen ik lid werd bv men zich eerst voorstelde en dan pas vragen stelde. Nu springen ze gewoon binnen en stellen direct maar een vraag en als ze dan nog niet snel genoeg reactie krijgen , krijg je het deksel al direct op je neus. |
|
![]() |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
ik lach me suf,
![]() ![]() |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
breivrouwtje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 253 |
![]() |
HELEMAAL MEE EENS TINEKE
GROETJES HILDA |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Hier zijn een aantal dames die te horen gekregen hebben dat ze kanker hebben, dames die verlamd in een rolstoel zitten, dames die zware rugoperaties ondergaan hebben, dames die een kind hebben met kanker en dat momenteel zware koorts maakt, enz.... en ondanks al deze miserie proberen wij nog steeds elkaar te helpen. Maar als jij vindt dat wij niks te doen hebben in ons leven dan wens ik je veel succes in jouw zoektocht naar 'interessantere mensen' .............. En ja, ik behoor ook tot die bovenstaande groep ......en ik heb zoals jij zegt niets te doen in mijn leven....momenteel is het OVERLEVEN ........ Dus 1 goede raad : stel je in het vervolg eerst voor, lees enkele topics en oordeel erna..... |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
helemaal eens met Nadine en Corry gr rita |
|
![]() |
|
Roos39 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
![]() |
O mensen, gisteren nog naar de film thirteen days gekeken. Kern van de film: communicatie en interpretatie. Echt een super goede film met gelukkig een goede afloop. Voor hier kan ik alleen maar zeggen: als je het niet kunt vinden, zoek dan nog even verder. Het gaat hier veel verder dan alleen maar patroonondersteuning. Succes, Rosemarie |
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
![]() |
Vol verbazing lees ik dit "onderwerp", gooi dit maar lekker van het forum af want dit hoort echt niet bij ons! groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Ik sluit me volledig aan bij de dames hierboven dit is een vriendelijke site
|
|
![]() |
|
breidje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3928 |
![]() |
kappen nu
|
|
wil
![]() |
|
![]() |
|
vcable ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 329 |
![]() |
Vol verbazing lees ik dit topic.
Ik ben zelf ook nog een nieuweling en beginneling met breien. Maar de manier waarop je je vraag steld komt erg agresief over met de zinnen van alle beschuldigingen erbij. Als je zo kwaad bent ga eerst een rondje buiten lopen tel tot 10 en stel op een normale manier je vraag hier om het punt in het patroon waar je precies niet uit komt. Doordat je gelijk alle negatieve zinnen erbij zet kom je niet bepaald vriendelijk over en zal je ook niet bepaald vriendelijke reacties verwachten. Enne ze zijn hier echt wel vriendelijk en behulpzaam hoor zal je ook geweten hebben als je je eerst wat meer ingelezen had in het forum. Ik ben in ieder geval wel heel blij met alle hulp steun en tips van de leden hier. |
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ik zit nog steeds met stijgende verbazing te lezen hier.
Vragenstelster komt - inderdaad- binnen met een nogal onhandig gestelde en daardoor wat aanmatigende vraag over een patroon dat niet klopt (of voor haar te moeilijk is, dat kan ook), maar weet absoluut niet beter dan dat dit hét hulpforum van dé Hobbydoos-winkel is, omdat tenslotte het forum aan die winkel hangt, en waar zij het onderhavige patroon vandaan heeft. (Je zal maar nog nooit van Drops gehoord hebben). Dat het forum bijna een op zichzelf staand iets is dat maar nauwelijks banden met de webwinkel hééft, is voor een buitenstaander / nieuweling niet te zien. De manier waarop zij dan ook vervolgens door sommige forumleden - die zelf altijd zo van de tolerante en de gezellige zijn - min of meer is neergemaaid na binnenkomst, verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs. Het lijkt me een klassiek voorbeeld van misinterpretatie en miscommunicatie over en weer. Van nieuwe leden mag je niet meteen verwachten dat ze van haver tot gort weten hoe het forum in elkaar steekt - plus dat het babbelhoekgedeelte van een forum nooit de primaire forumfunctie vertegenwoordigt; het is een uitlaatklep van de community die daar ontstaan is, maar nooit het kerndoel. Van trouwe forumleden mag je echter wel verwachten dat ze snappen dat niet iedere nieuweling meteen begrijpt dat het hulpforum van de Hobbydoos niet primair het hulpforum van de Hobbydoos is. Sterker nog, veel nieuwelingen hebben uberhaupt weinig of geen forumervaring (of zelfs internetervaring) en weten dus nauwelijks hoe het werkt. laat staan dat ze meteen de finesses en de ongeschreven omgangsregels kennen. Daar wel op staan, maakt voor een nieuweling beslist geen open en uitnodigende indruk. Ik stel voor dat we dit geval laten voor wat het is, en wanneer zich een nieuwe meldt met een vraag of mededeling die 'echt niet kan', deze daar op iets subtielere wijze in wegwijs maken. Waarbij er wel degelijk verschil mag zijn tussen een geval als bovenstaande (waaruit ook een beetje paniek spreekt), of iemand die binnenkomt met 'hallo wie heeft voor mij alle patronen van huppelepup' (wat overigens ook niet altijd verkeerd bedoeld hoeft te zijn). |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23717 |
![]() |
Toen ik de "vraag" in het mopperjasje las, had ik al geen zin meer om me in dat patroon te verdiepen of antwoord te geven. Helemaal na de reactie op Puck, die best vriendelijk vroeg of de vraagster wat vriendelijker kon zijn. Meteen een discriminerende opmerking over Fransen, dat sloeg nergens op. En dan die andere nieuwkomer die ook maar direct wilde stoppen met dit forum, omdat we vragen wat milder te zijn. Nou dat zijn twee aanwinsten hoor. Daar zaten we echt op te wachten.
Gasten en nieuwelingen, als er iets mis is met een patroon dat je op de hobbydoos koopt, wend je dan tot de verkoopster en niet tot de forumleden! |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
saskia welmoed ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 399 |
![]() |
Goed zo L33ntje Ik ben het helemaal met je eens. Laat iedereen zich welkom voelen op het forum ! groeten, Saskia |
|
![]() |
|
caelum ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
![]() |
Dat dacht ik ook.. ![]() Het is nergens voor nodig discrimerend te zijn, als er je wordt gevraagd vriendelijker te zijn.. Op de site van hobbydoos kun je mailen of volgens mij staat er zelfs een telefoonnummer, maar wij kunnen er niets aan doen en het boeit me eerlijk gezegd ook helemaal niets wie wel of niet klant is van hobbydoos. Heel jammer als je wol koopt voor een bepaald patroon maar het blijkt niet te werken, maar ik denk dat dat iedereen weleens overkomen is hier en als iedereen daar dan zo chagrijnig van zou worden zou er weinig gezelligheid overblijven. Iedereen is hier welkom maar als men verwacht dat er vriendelijk gereageerd wordt, is een vriendelijke vraag ook op zn plaats, toch? |
|
![]() |
|
Naneke ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 263 |
![]() |
Goede avond lieve Mensen, Ben zelf nog niet zolang hier op het forum, maar ik voel me goed hier De gratis patronen die ze geven zijn heel duidelijk, je moet natuurlijk wat kennis hebben. Wat je gratis krijgt moet je koesteren. Zeker in deze tijden. Oordeel en veroordeel niet te rap, Het nadeel van de pc. is dat er overal wel mensen zitten met minder goede bedoelingen, laat deze links liggen ze verdienen geen enkel geschreven woord of aandacht het is verloren moeite. Hoffelijkheid en wat etiquette kan je altijd leren, maar dan moet je wel moeite doen Respect hebben voor je zelf,f dan pas kan je deze geven aan derde. Groeten Naneke |
|
![]() |
|
caelum ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
![]() |
Hoi Naneke. Ik ben blij dat jij je hier wel op je plek voelt, en het is precies zoals je zegt
![]() |
|
![]() |
|
Butterfly ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 401 |
![]() |
Ik zit hier ook niet zo heel erg lang op dit forum. Ik zie ook dingen die niet door de beugel kan, ik reageer er gewoon niet op als er zoiets gebeurd, jammer dan. |
|
Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren: http://hakenbreienborduren.blogspot.com/ |
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
Ik meng me niet snel in zo'n discussie. Nu even wel.
Hebben jullie gezien dat Karin de teksten die ze heeft geschreven weer heeft verwijderd en vervangen door een vriendelijk gezichtje? Ik hoop niet dat wij Hobbydozen mensen zo afschrikken dat ze niets meer durven te zeggen/vragen. Hoe terecht onze opmerkingen misschien ook lijken. Mijn tip: als je vindt dat iemand een berichtje anders had mogen schrijven, kun je beter een pm sturen. Dan rolt niet het hele forumpubliek over een uitspraak heen. Een forum blijft een raar ding: je ziet elkaar niet en zegt toch soms heel veel. Karin, ik hoop dat je een nieuwe start met ons kunt/wilt maken. En dat je nog lang kunt genieten van adviezen, uitleg, meeleven enz. Handwerken is leuk, vooral als je het kunt delen met anderen. |
|
![]() |
|
hobbydoos ![]() Admin Group ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
![]() |
EVEN EEN WAARSCHUWING. Bij deze is karin1972 van het forum verwijderd. Zij heeft ook de berichten van corrine geschreven. Ik zal nog eens onderzoek doen maar het zou me niet verbazen dat ze nog meer aliassen heeft. Zie http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=11441 voor een beetje meer uitleg.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |