Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sliert wattenbollen (kerst) omhaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sliert wattenbollen (kerst) omhaken
    Posted: 10 November 2013 om 12:59
Wie weet hoe ik een sliert met kerst(watten) bollen kan omhaken zonder dicht te naaien.
Is dat überhaupt mogelijk? Dus meteen om de bol heen haken?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 13:19
Je kunt haken tot ongeveer de helft van de bol. Bol erin stoppen en verder gaan met minderen.
Zo heb ik het gedaan met de hoofdjes van mijn kerstgroep. Daar had ik styropor balletjes in gedaan.
Je haakt dus om de bol heen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 13:45

ga het zo eens proberen ,bedankt,laat het nog wel even weten.

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 14:08
Lidwina.ik loop al meteen tegen het probleem aan.de bollen zitten aan een koord,het is een lange sliert met ballen,,heb geprobeerd  meteen met een rij lossen meteen om de bol heen te beginnen maar dat raakt enorm in de knoop.grrrrrrr.... en het lijkt  mij om halve bollen te haken en die aan elkaat te maken ook geen optie is,want dan blijf k tegen het koord aan lopen,toch??? in mijn hoofd leek het zo leuk!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 15:03
Daar had ik niet bij stil gestaan dat ze aan een koord zaten. Is het een optie om ze van het koord af te knippen en ze later, eventueel met een gehaakt koord weer aan elkaar te maken?
De vraag is natuurlijk:
Wat is meer werk, omhulsels maken en die om de bol naaien of van elkaar knippen en later weer aan elkaar maken?
Ik weet niet hoever ze nu uitelkaar zitten. Je zou, als je ze uit elkaar knipt een stuk draad aan iedere bol kunnen laten zitten, draad aan knopen sliert haken en aan de andere kant vastmaken.
Je kunt ook niets laten zitten en uitgaan van je eigen haakwerk.
Tjaa, wat is wijsheid en handig????
Groetjes, Lida.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 15:28
Slim,om daar gewoon even anders naar te kijken,ik kan ze gemakkelijk los maken en later weer aan elkaar maken. waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan hahah. bedankt voor het meedenken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 15:34
Ik zit te lachen en te genieten. Leuk dat we er samen uitgekomen zijn. Leve de hobbydoos!
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.813 seconden.
Lang Yarns