Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Smaken verschillen

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 17:30
als ik er tijd voor maak dan lees ik graag, heb een ebook aangeschaft, dat bevalt prima. verder brei en haak ik van alles en nog wat, 
muziek luister ik meestal naar radio utrecht
verder ben ik vaak druk met thuiswerk, dat doe ik al 3 jaar en bevalt me prima.
en dan mijn man, die zit in een rolstoel, dus komen er ook veel dingen voor mijn rekening, zoals auto rijden. wij hebben een grote tuin en die onderhoud mijn man grotendeels nog zelf, is ook helemaal aangepast aan de rolstoel.
zelf ben ik ook nog aan het kwakkelen met de gezondheid, fibromyalgie en nu nog een hernia erbij
eten koken doe ik graag en voor het huishouden heb ik een hulp
nu verheug ik mij op de aanstaande vakantie, gaan we heerlijk een midweek weg naar limburg.

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 19:38

Ramond E feist en tolkien de boeken van avalon en andere fantasy schrijvers hebben mijn aandacht haak/breipatronen verzamelen erg veel haken vooral amigurumi met het platte heb ik niet zoveel verder mijn twee banen werken en veel naar buiten met de twee jack russels en me niet tegen laten houden door mijn fybromialgie vooral gewoon me zelf zijn en er zijn voor mijn mannetje die alles wat nederlandstalig is draait op een internet radio zender

Anne-Marie
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 19:48
nu ik.....ik houd van rock muziek best wel een beetje stevig. boeken lees ik van Baantjer en harry potter en van chicklits tot dagboek van een herdershond. houd van een beetje kitch en wat truttig en ben ook best burgelijk. ben gek op duitse krimi`s zoals Derrick, onze oude, siska en commissaris rex. heb onlang de engelse detectieves ontdekt. spaar niet zoveel ik heb wel een aantal boedha`s, ben gek op Tsjechië. ben fan van karin bloemen en prem. ben gek op meepraatradio(waarin mensen hun mening kunnen geven.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 22:07
Ik lees eigenlijk alles wat los en vast zit, maar op het moment ben ik vooral met chicklits bezig omdat ik me nog niet helemaal kan focussen op boeken waar je heel erg je aandacht bij moet houden. Ik heb alle boeken van Elisabeth George en Sidney Sheldon. Ik be sowieso dol op allerlei detectives.
Qua films ben ik dol op romkom's om samen met mijn dochter te kijken, maar ook met een goede historische film of kostuumdrama kun je me blij maken.
Op tv kijk ik graag naar een kwis, series als Grey's Anatomy, House, Private Practice, Bones en zo.
Ik lust bijna alles, maar erwtensoep moet je me niet voorzetten. Maar zoals het er nu naar uitziet mag ik over een tijdje een heleboel niet meer hebben. Ermm
Vervelen komt in mijn woordenboek niet voor. Ik weet mezelf altijd wel te vermaken, hetzij met lezen of met handwerken, doorlopers maken of wat dan ook

Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 23:03
Ik hou van diverse muzieksoorten, vooral jaren 80/90, Vaya con Dios is mijn favoriet uit die tijd, ik luister ook graag naar Blöf, Rowwen Heze, De Dijk, Adele en Caro Emerald. Films kijk ik niet zo vaak, maar als Notting Hill op tv is kijk ik die meestal wel.
Een boek lees ik het liefst in bed, maar onze jongste dochter slaapt nog bij ons op de kamer en mijn laatste boek heb ik tijdens haar bevalling (ruim 2 jaar geleden) uitgelezen. Ik lees dan chicklits (vooral van Jill Mansel), Nicci French, Robin Cook en soms een Baantjer, ik lees wel heel veel tijdschriften, op het moment vooral woontijdschriften, maar ook de Libelle en Margriet. 
Mijn favoriete eten is spagetti bolognese, maar dan wel zelfgemaakt en niet uit een pakje en ik lust echt geen kaas, daar gruwel ik echt erg van.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 08:50
Leuk om dit allemaal te lezen.

Zelf heb ik altijd heel veel gelezen,vooral detectives,alle boeken van Agatha Christie maar momenteel brei ik meer.Legpuzzels,vooral landschappen uit Oostenrijk en Zwitserland waren favoriet maar sinds 2 jaren is mijn hoofdhobby toch wel breien. Boeken en 1 puzzel gaan wel altijd mee op vakantie en natuurlijk mijn breiwerk. Ik lees dat de meeste hobbydoosjes alles lusten wat eten betreft maar dat is bij mij echt niet het geval.Koken vind ik wel leuk,maar ik vind het totaal geen probleem om voor mijn man en nog 1 thuiswonende zoon eten klaar te maken wat zij lekker vinden en dan eet ik gewoon  een pistoletje met wat lekkers.Verder lust ik wel graag soep,maakt niet uit wat voor.
Wat muziek betreft,ik heb thuis zelden de radio aan,vind de stilte echt niet erg,maar ik heb de afgelopen jaren met mijn man heel wat concerten bezocht van o.a. favoriet BRUCE SPRINGSTEEN, en verder Bryan Adams,Phil Collins,Eric Clapton,Rolling Stones,Peter Gabriël,Neil Young en Boudewijn de Groot.
Ik hou ook van wandelingen maken met onze hond en fietsen.Vervelen doe ik mij nooit,ik werk ook 3 ochtenden in de week bij mijn buurman in de Anthuriums.Verder lust ik geen koffie Smile oh ja mijn man heeft als hobby kippen houden en eenden en wij hebben dan ook ongeveer 35 a 40 kippen en 10 hanen en nog 12 siereenden. Het seizoen voor nageslacht komt er ook weer aan dus straks weer foto's van jonge kuikentjes en pijltjes.
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 09:05
Wat een leuk topic.

Ik hou van verschillende soorten muziek, maar vooral Nederlands. Marco Borsato, Rob de Nijs, Nick en Simon. Maar ook van popmuziek.

Lezen doe ik de laatste tijd niet zo veel, maar ik ben er nog steeds gek op. Op dit moment ben ik alweer bezig met Harry Potter.

Ik ben nu de hele serie van het Kleine huis aan het kijken. Verder houd ik van romantische films, comedy's, thrillers.

Ik ben gek op haken. Breien kan ik wel maar vind ik minder leuk. Verder gek op computeren en vele creatieve hobby's.

Eten; ik heb sinds ik mijn man ken (17 jaar nu) veel dingen leren eten. Alleen kaas nog niet. Daardoor vallen een aantal gerechten weg, zoals pizza, lasagne. Dat lust ik dus niet.
Ik ben gek op chinees eten, stampotten, snert, entrecote (eten we alleen niet zo vaak, mag niet van onze portemonnee LOL) Ben niet zo'n brood eter. Vind het heerlijk om tussen de middag een restje van de dag ervoor warm te maken.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 09:49
Ik heb net de hele filmserie van Harry Potter bekeken en ik begin professor Sneep meer te waarderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 09:49
Hier thuis staat de radio vooral op BBC London. Talkradio waar mensen hun mening kunnen geven. Dit vooral omdat mijn man Engelsman is en omdat we naar die radiozender luisterden toen we in de UK woonden. We hebben speciaal een internetradio gekocht om dat kanaal te kunnen beluisteren. Qua muziek hou ik vooral van Golden Oldies.
Effen vlug bezoekje brengen of vlug binnen springen bij familie of schoonfamilie zit er voor ons niet in. Mijn familie: dochter, mama en broers wonen 210 km hier vandaan en mijn schoonfamilie woont in UK. Daardoor hebben we nogal wat tijd voor hobbies.
Hobbies zijn vooral haken, breien, computer, en al 't weer meevalt fietsen. Lezen doe ik momenteel niet zoveel.
Tuinieren deed ik vroeger veel, maar nu laat ik dat aan mijn man over. Na 19 operaties lukt me dat niet te goed meer.
Verder geef ik nog Engelse les aan oudere mensen als vrijwilligster in een ontmoetingcentrum. En help een buurmeisje met haar Engels twee maal per week een uurtje.
Winkelen en rondlopen in winkelstraten heb ik een hekel aan.  Enkel een markt kan me bekoren.
Mijn favoriete eten is witloof. Warm, koud... hoe dan ook klaar gemaakt. Pasta en kaas lust ik ook heel graag. En.. toen ik in UK woonde heb ik Jacket potatoes ontdekt die vind ik ook lekker, vooral met tonijn of kaas.
Qua tv: vooral crime zoals CSI, NCIS .... meestal weet ik al wie de dader was voor zij het ontdekken :-p

Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 10:19
Lezen doe ik niet meer sinds ik mama geworden ben, ik kan me precies nietmeer concentreren.
Muziek? dat is vooral jaren '70, '80, '90

Hobbies zijn sinds kort haken en breien. Daarnaast heb ik eigenlijk niet echt hobbies, behalve dan eten LOL .

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 12:37
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb net de hele filmserie van Harry Potter bekeken en ik begin professor Sneep meer te waarderen.
ja echt wel en ben weg van lijpe loena leeflang, zo drommerig en de durf om in haar eigen wereld te leven en ja sorry lucius malfidus vind in gewoon knapEmbarrassed

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Nomi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nomi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 12:43

Ook ik maar even wat over mezelf vertellen dan..

Ik lees heel graag , vooral thrillers. Muziek vooral rustige muziek van Loreena Mc Kennith en Celtic Woman.
Tv kijken , man bijt hond en dieren programma's, want naast haken heb ik nog een grote hobby en dat zijn mijn dieren. We hebben dwergpapegaaitjes en een grijze roodstaart dame., Ook een eekhoorn dame leeft hier in huis bij ons. Kortom een gezellige drukte.

Ik ben getrouwd , al jaren met mijn man, we hebben samen een zoon van 17 jaar . Ik ben 35 jaar oud.
Door een slopende ziekte zit ik dus 24/7 thuis en dus is het fijn om een hobby te hebben zoals haken,.
Vaak gaat het niet doordat mijn lijf niet mee werkt, maar als het wel gaat doe ik het graag.

Verder ben ik vegetarier en eet dus aardig gezond . Tuinieren vind ik ook leuk, gewoon lekker thuis zijn en mijn dingen doen die ik kan.

Elke dag genieten van de kleine dingen is mijn motto!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 14:29
Magtelt, wat een leuk topic!

Naast mijn studie bestuurskunde ben ik graag bezig met mijn hobby's. Ik ben een bezige bij en ik hobby heel wat af. Naast haken ben ik graag bezig met m'n naaimachine. Poppenkleertjes maken zijn daarbij wel favoriet, net als kussentjes en patchwork dingen. Het quilten ben ik aan het ontdekken, en ik denk dat dat wel een blijvertje wordt. Zo leuk! Een andere hobby is fotograferen. Ook dat staat nog in de kinderschoenen. Over 2 weken heb ik een fotografiecursus. Samen met mams ga ik dan de fijne kneepjes van het vak leren. De cursus richt zich met name op de fotografie van onze trouwe viervoeter, maar de basisbeginselen komen zeker aan bod. Over hond gesproken, ook dat is een heerlijk tijdverdrijf van mij. Dankzij Meike verveel ik me niet snel. Van al dat zitten (tussen boeken, haaknaalden en naaimachines) wordt je maar dik, dus ik sport ook graag. Eigenlijk kan ik het beter zwemmen noemen, want andere sporten vind ik eigenlijk niet echt heel erg leuk.

Ik kijk weinig tv, luister weinig muziek, maar in de auto staat sky radio altijd aan. Naast het hobbydoosforum ben ik ook lid van een aantal andere fora, waaronder Sancho (naaien), de Baby Born club en een forum gericht op het vers vlees voeren. Ook het Hollandse herder forum is favoriet. In de toekomst wil ik graag een eigen hond. Om een beetje wegwijs te raken in het wel en wee van de Nederlandse Herders honden club heb ik de coördinatie van de wandeltochten in mijn omgeving op me genomen. Erg leuk en erg gezellig!

Ik houd van rijst met een sausje, welk sausje dat maakt me niet veel uit. Gekookte aardappels vind ik niet lekker, dus ik eet ze altijd gebakken.

Ohja, mijn lievelingskleur is roze. Mijn creaties kun je verder zien op www.byieke.blogspot.com. Ook daar overheerst roze ;)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2012 om 15:14
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

ja echt wel en ben weg van lijpe loena leeflang, zo drommerig en de durf om in haar eigen wereld te leven en ja sorry lucius malfidus vind in gewoon knapEmbarrassed

Die acteur is ook best sympatiek, de Draco Malfidus acteur ook, trouwens. In de extra's doet hij vaak interviews en presentaties.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns