Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Snap dit niet!! Kan niet verder! Wie helpt a.u.b.

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Snap dit niet!! Kan niet verder! Wie helpt a.u.b.
    Posted: 31 Augustus 2012 om 20:54
Ik ben begonnen om een leuke gekleurde Lace-stola te breien, uit de nieuwe Patricia Creatief!
Nu staat er in het patroon:
Zet 357 steken op en brei heen en terug ajour. (dit begrijp ik)
Maar dan staat er:
Vanaf het begin, aan weersz. in elke naald 175x 1 steek afkanten.
Dan de ov. 7 steken afkanten.

Wat word hier nu bedoeld?
In elke naald; 2 steken afkanten? (dus aan het begin één steek en aan het eind van de naald, één steek?) Dit is dan toch aan weerszijde? Of lees ik dit verkeerd?
Of aan het begin van elke naald één steek afkanten? (dat is dus één steek per naald!)
Wie helpt me a.u.b. verder!
M'n werk ligt nu stil!
Heb nl. geen zin om elke naald van 357 steken uit te halen als ik het verkeerd doe. Vind dit aantal te groot.
Normaal heb ik geen moeite met uithalen hoor!
We gaan allemaal weleens de "fout" in toch?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:04
Aan weerszijden 175 x 1 st afk wil zeggen dat je 300 steken in totaal kwijtraakt en dan heb je er 7 over die je in één keer afkant. Ik snap niet wat jij niet snapt. Aan weerszijden is aan de linker én aan de rechterkant.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:10
hoi,
aan weerszijde is aan alle twee de kanten, snap ik m goed en hou je dan ssteeds minder over om m dicht te knopen? als je t elke naald aan begin en einde minderd = 175+175= 350
dan hou je inderdaad 7 st over.
 maar ehhhh garantie tot aan de deur he
groetjes marian
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:10
Ja, dat begrijp ik wel!
Mijn vraag is alléén:
2 steken in één naald afkanten, aan het begin en aan het eind van dezelfde naald?
Of aan het begin van élke naald één steek? (dit is ook aan weerszijde!)De ene keer aan de linkerkant de andere keer aan de rechterkant!
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:12
Originally posted by Annita Annita wrote:

Ja, dat begrijp ik wel, ik raak 350 steken kwijt er hou er 7 over!
Mijn vraag is alléén:
2 steken in één naald afkanten, aan het begin en aan het eind van dezelfde naald?
Of aan het begin van élke naald één steek? (dit is ook aan weerszijde!)De ene keer aan de linkerkant de andere keer aan de rechterkant!
Dit was een reaktie op het antwoord van Magteld!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:12
hoi,
volgens mij aan begin en einde van de naald minderen,
groetjes marian
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:18
hoi,
kan je nu verder?
maak je een foto als ie af is?
groetjes marian
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:22
Ja dat dacht ik óók Marian!
2 steken in dezelfde naald, aan het begin één, en aan het eind één!
Lezen van het patroon, gaat vaak de meeste tijd mee gemoeid!
Want GOED lezen, is heel belangrijk!
Uiteraard plaats ik een foto als hij af is!
Bedankt voor je hulp.
Hoop dat ik het goed doe!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:32
Als je aan het begin en eind mindert raak je 2 steken per pen kwijt .
Als je aan het begin van iedere naald mindert raak je per 2 naalden 2 steken kwijt .
Dit laatste is te weinig . 2 per nld dus
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:35
hoi annita,
vind soms t lezen moeilijker als t doen zelf,als ik dan een plaatje zie of iemand doet t voor. is t zoveel makkelijker.
succes ermee, ben zelf met tig dingen bezig, sokken breien. omslagdoek breien en sinds vanmiddag stola met bezemsteel haken.
groetjes marian
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:39
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Als je aan het begin en eind mindert raak je 2 steken per pen kwijt .
Als je aan het begin van iedere naald mindert raak je per 2 naalden 2 steken kwijt .

Dit laatste is te weinig . 2 per nld dus


Yess!! Jij snapt mijn vraag!
Super bedankt Mutti!
Soms weet je eigenlijk niet goed: Hóe je een vraag moet stellen? Een ander begrijpt het dan nog niet wat ik doel!
Klopt helemaal wat je zegt: het laatste is te weinig.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:43
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

hoi annita,
vind soms t lezen moeilijker als t doen zelf,als ik dan een plaatje zie of iemand doet t voor. is t zoveel makkelijker.
succes ermee, ben zelf met tig dingen bezig, sokken breien. omslagdoek breien en sinds vanmiddag stola met bezemsteel haken.
groetjes marian



Ik herken dit hoor! Is overal volgens mij hetzelfde. Bij mij staan ook 1001 dingen op de pen! Maar maak het wél af hoor.
Maar heb nooit zin om steeds hetzelfde te doen.
En wat het patroon lezen betreft; het ene blad is duidelijker in beschrijven dan het andere. En er staat verder geen tekening niets bij!
En dan is GOED leze heel belangrijk.
Succes met je projecten!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:50
Ik weet niet altijd hoe ik iets duidelijk moet maken, maar aan weerszijden 1 steek minderen betekent de eerste en de laatste steek minderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:54
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik weet niet altijd hoe ik iets duidelijk moet maken, maar aan weerszijden 1 steek minderen betekent de eerste en de laatste steek minderen.


Oke, ik heb het nu begrepen! Ik heb hetzelfde probleem, want ik weet niet altijd hoe ik een vraag duidelijk moet stellen?
En dan word het lastig!
Maar bedankt! Ik kan weer verder!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2012 om 09:45
Jij bent nog een jonkie, bij mij speelt de leeftijd mee, ik kom soms niet op heel gewone woorden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2012 om 09:46
Dank je voor je compliment!
Voel me weer lekker jong!
Back to Top
LynnekeDW View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 September 2012
Locatie: België
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LynnekeDW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 17:55
Hoi

ik ben aan de beer begonnen en bij naald 70 tot en met 75 brei je verder op de 4 middelste steken en dus 6 naalden op die manier (misschien heb ik dit al fout gedaan maar heb gewoon de 1ste 3 steken op mijn andere naald gezet en verder tricotsteek voor 4 steken, terug omdraaien en zo tot ik naald 75 had. als dat juist is (HOERAA!! :D) maar dan dien je van naald 70 weer verder te doen met alle steken: 3 steken breien, 4 STEKEN AAN DE ZIJKANT VAN HET MIDDENSTUK OPNEMEN, 4 STEKEN, 4 STEKEN AAN DE ZIJKANT VAN HET GEBREIDE MIDDENSTUK OPNEMEN , laatste 3 steken ... help?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:00
Dit onderwerp gaat over een stola te breien. Welke beer ben je aan het breien Er zijn zoveel beren in omloop...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:03
je hebt nu een soort omgekeerde T vorm als breiwerk .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:05
Dat moet bij sokken ook wel eens, je neemt de lussen aan de zijkant van die snuit op. Je steekt de linker naald even in zo'n lus en breit hem alsof ie een steek is. Je moet wel even oppassen want je hebt 6 naalden gebreid en je hebt maar 4 lussen aan de zijkanten nodig.

Nu wordt het even moeilijk: het netste (zonder gaatjes) wordt het als je in die naald alle 6 lussen als steken breit en in de volgende naald
2 x 2 steken samenbreit zodat je er 4 overhoudt i.p.v. 6.

Snap je dit niet, maas dan eventuele gaatjes later aan de achterkant dicht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns