Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Snap regl in patroon niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gaike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Augustus 2018
Locatie: Limburg
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gaike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Snap regl in patroon niet
    Posted: 30 Augustus 2018 om 16:55
Ik ben beginner en snap niet wat er met deze regel bedoelt wordt
Maak een weersz. op 2st. vd kanten: 10nld. hoger:1x1 meerd. En ied. 8e nld: 4x1 meerd.
Back to Top
~By MG~ View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 26 Juni 2018
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ~By MG~ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2018 om 19:41
Ik denk dat je aan het breien bent?
Dan kan ik je helaas niet helpen, maar er zijn genoeg dames die het wel heel goed kunnen en jou vast en zeker ook verder helpen.
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2018 om 23:01
Wat gaat het worden? Het lijkt er op dat je eerst in de 10e naald 2 steken vanaf beide kanten 1 steek moet meerderen. Daarna in iedere 8e naald 4 keer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 08:06
In de bladen en boeken, die ik ken, komt de term 10 naalden hoger nooit voor. Dan staat er "na 10 naalden" en dan is dat de 11de naald.

Als beginner kun je het beste een proeflapje maken en uitvinden wat voor jou de mooiste meerdering en mindering is. Meerderen kun je door eerst anders in te steken, de steek te breien zonder afhalen en de steek nog eens gewoon ingestoken breien. Maar je kunt ook het draadje tussen de steken op de linker naald nemen, desnoods verdraaid, en dat breien alsof het een steek is. Je kunt ook een omslag maken op de naald en die in de volgende naald als steek breien. Minderen kun je door twee steken samen te breien of door een overhaling te doen. Dan neem je een steek op zonder te breien, brei je de volgende steen en haal je de afgehaalde steek over de gebreide heen. Je kunt ook nog kiezen hoe je insteekt bij het afhalen, namelijk alsof je averecht of alsof je recht wilt breien. Bij mij wordt dat het mooiste als ik twee keer een steek afhaal alsof ik recht wil breien, die twee dan terugzet op de linker naald en recht samenbrei.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Gaike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Augustus 2018
Locatie: Limburg
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gaike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 19:57
Maak een weersz. op 2st. vd kanten: 10nld. hoger:1x1 meerd. En ied. 8e nld: 4x1 meerd.
Het wordt een trui. proeflapjes gemaakt en ook het meerdere geoefend
Maar ik snap het echt niet. Eerst een boord van 4 cm gebreid en dan staat er die cryptische zin.
Moet ik nu elke 10 naald 1 steek meerdere aan elke zijde , dus 2 steken extra in elke 10 naald?
 en tegelijkertijd bij elke 8ste naald 4 steken meerderen, aan weerszijde dus 8 per naald?
het patroon: https://www.hobbydoos.nl/maandag/179-breipatroon-trui.asp 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 20:01
Brei je verder in tricotsteek ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 20:08
Als dat zo is ,moet je doen wat lidwina geschreven heeft . Na de boordsteel 10 naalden breien en dan 2 steken vanaf de kant meerderen .
Dan ga je 8 pennen breien en maak je weer de meerderingen op de zelfde wijze . En dat doe je 4x .
Staat er niet hoeveel steken je dan op je pen moet hebben staan . Dat moeten er dan net zoveel meer als je gemeerderd heb van het aantal steken dat je opgezet hebt .
Als dat niet klopt kan ik je ook niet verder helpen helaas .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 22:32
Ik heb het patroon opgezocht. Het is een phildarpatroon volgens mij. Dus waarschijnlijk uit het Frans vertaald. Het moet inderdaad zoals ik gezegd heb. Je moet 10 naalden hoger dan wat je gedaan hebt beginnen met meerderen. Je hebt na de totale meerderingen 10 steken gemeerderd en dat klopt met het steken aantal. Je ziet het ook op de schematekening.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2018 om 15:09
https://www.hobbydoos.nl/maandag/179-breipatroon-trui.asp
Dit is het patroon. wilde het hele patroon hier neerzetten maar het lukt absoluut niet. dan maar met deze link.
Je hebt 4 cm boord gebreid, in de volgende naald minder je 1 steek, dan staat er dat je 10 naalden hoger, dus dat lijkt mij 10 naalden hoger dan die mindering. Of eventueel na de boord, dat maakt niet zoveel uit likt mij. Ik hoop dat het nu lukt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2018 om 17:40
Met pen 9 zit je ook meteen bijna 9 cm hoger bij de eerste mindering en daarna telkens bijna 8 cm, lijkt me.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Gaike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Augustus 2018
Locatie: Limburg
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gaike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 15:02
dank voor jullie uitleg, ik durf verder te gaan!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns