Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken breien op rondbreinaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken breien op rondbreinaald
    Posted: 28 Januari 2014 om 23:11
Vol trots heb ik dit weekend mijn eerste paar sokken afgerond. Ik heb er twee tegelijk gebreid op een rondbreinaald nummer 4, dus lekkere warme dikke sokken, maar...

Ze zijn best mooi geworden, alleen bij de hiel heb ik denk ik iets niet goed gedaan. Hier zitten namelijk gaten. Ik heb de sok gebreid volgens de youtube filmpjes van Tii Casa knitting. Nu denk ik dat ik iets fout heb gedaan bij het weer op de naald nemen van de steken (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pkLA-qrf7Tc). Een van jullie een suggestie waar ik de mist ben ingegaan?

Helaas lukt het me niet om een foto bij te voegen waarop duidelijk is wat ik bedoel, dus ik hoop dat het met bovenstaande lukt. Zo niet dan zal ik later in de week bij goed daglicht nog eens proberen een foto te maken.

Of hebben jullie tips hoe ik de hiel op een andere (makkelijkere?) manier kan breien op een rondbreinaald??
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2014 om 09:59
Ik heb even het filmpje bekeken, wat me opviel is dat als ze een steek overnemen dat ze dat dan doen alsof ze averecht willen breien (slip to purl). Het samenbreien van de laatste steek + steek van de marker doen ze door de achterlus (knit through backloop), de steek die ze daarna oppikken pikken ze op van links naar rechts en ze draaien hem voor ze hem recht breien. Op die manier trek je de boel natuurlijk best strak. Als ik sokken brei brei ik altijd top-down, toe-up beviel me voor geen meter, dus ik kan je verder geen adviezen geven. Wel dat het iedere keer iets beter gaat, dus volhouden. Zelf brei ik sokken meestal op 3 of 3,5 maar dat is afhankelijk van het garen/patroon dat je gebruikt en natuurlijk hoe strak je zelf breit.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2014 om 10:08
Ik heb ook alleen ervaring met breien vanaf de boord. In Breien voor dummy's stond de tip, dat je bij de hiel bij het opnemen van de steken aan de zijkant ALLE lusjes moest breien en dan in de volgende naald de overtallige steken afkanten. Zo vielen er geen gaten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2014 om 11:47
brei ook vanaf de boord,neem na de hiel 2 steken extra op, dit scheeld al wel.
ben nu met dikke wol en pennen 3 bezig en viel me op dat ook bij mij een soort van gatjes zitten bij de hiel, hoe het komt, geen idee , waarschijnlijk kwestie van strakker breien, mijn oplossing; met een draad wol, weven door de gaten, met gemeleerde wol zie je er nix van!
doe dat bij de teen ook, lange draad laten hangen en dan doorrijgen tot ie op is een paar x door de draad heen steken en t blijft wel zitten, gelijk een soort versterkt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.938 seconden.
Lang Yarns