sokken breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Mei 2012 om 12:54 |
Sokken breien is hetgene dat ik nu er graag zou gaan leren, maar aangezien ik van nul moet beginnen, dit wil zeggen ook leren breien zou alle hulp en informatie die ik kan krijgen super zijn
Liefst in het Nederlands omdat alles nieuw voor mij is dus lieve hobbydoodjes mijn mailbox staat open en bestook mij met alles over hoe ik sokken moet breien bedankt op voorhand
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
onze eigen hobbydoos heeft patronen voor sokken .
Als je de boord af hebt en aan de hiel moet beginnen roep je maar weer .
Lijkt het je niet beter eerst met iets eenvoudigs te beginnen . ????
Telefoonhoesje of zo iets .
De lol is er gauw af als iets niet lukt
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
ja, ben zo ik wil en zal iets leren en kunnen, vorig jaar had ik dit ook met frivolité ( dit doe ik dan ook nog steeds en is gemakkelijk mee te nemen )
ik blijf proberen, en geef ook nooit op, ik heb nooit een echte reden gehad om te breien en enkel sokken interessen mij daarom begin dan ook met een sok
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Haha je lijkt op mij of ik op jou. Ik kon van vroeger wel een heel klein beetje breien, maar niet echt.
Toen ben ik vorig jaar begonnen met een sjaal met kabels en daarna deze sjaal met ajourmotief. (Ik plak een foto hieronder). Gewoon omdat mij dat leuk leek. Niemand zou dat natuurlijk adviseren aan een beginnende breister. Maar prima gelukt! You tube erbij en hier een vraag stellen ... De aanhouder wint! Al begrijp ik de reactie van Mutti ook heel goed. Ik kan je wel een tip geven: Let wel even op de steken verhouding. Mijn sjaals zijn wat smaller geworden dan aangegeven. Ik had daar nog nooit van gehoord namelijk. Voor een sjaal niet zo erg, sokken moeten natuurlijk wel goed zitten. Ik vind het wel een gewaagd project hoor. Zou je toch niet even met een sjaal beginnen? Met sokken moet je ook nog op 4 pennen of rondbreinaald .... Hou me op de hoogte haha ik hou hier wel van! Deze link heeft mij geholpen op 4 pennen te leren breien: Drops heeft ook vaak goede instructie video's ... ![]() |
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Vikike, heb je een pm gestuurd.
Sokken breien is niet moeilijk. Ga geen boekjes kopen want je kan de wereld vinden op you tube/forum/ google. Ik heb een boekeje wat ik wel wil scannen maar dat is meer de steken en patroontjes.
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Je hebt mail!
groeten Creaans
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |