Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sokken patroon nr 2268

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
paulina View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer paulina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sokken patroon nr 2268
    Posted: 18 Mei 2011 om 17:39

Hallo allemaal,

Het patroon van drops sokken met waaier patroon op de pijp, zou ik deze ook kunnen verkleinen? de kleinste maat is 35 en ik wil hem graag maken in maat 26-28. Ik kan verder eigenlijk geen leuke patronen vinden voor deze maat.
Hoe zou ik dit kunnen verkleinen?

Al vast bedankt

groetjes Paulina

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2011 om 18:28

dunnere wol en dunnere pennen en dan het zelfde aantal toeren aanhouden .

als er op cm gebreid wordt maatsokje gebruiken .

Dat zou mijn oplossing zijn .Misschien heeft een ander een betere oplossing

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2011 om 19:05
Ik zou inderdaad gewon een kleinere maat pennen nemen, en voor de lengte van de pijp en de voetlengte passen en meten. Sokken zijn behoorlijk rekbaar (zowel naar boven als naar beneden) dus at moet geen probleem zijn.

Je kunt natuurlijk ook gewoon minder steken opzetten (even op het rapport letten ; 1 of 2 rapporten minder vermoedelijk - tenzij het een heel breed rapport is) en de hiel over wat minder steken breien ; dat moet ook gewoon lukken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sokken bij voorkeur brei ZONDER patroon, of hooguit alleen een patroontje voor het been. Als je eenmaal weeet hoe je hielen, boorden en tenen moet breien, is dat beduidend makkelijker, en je zit nergens aan vast.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
paulina View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer paulina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 09:46
Bedankt voor de tip's, maar geld dit ook voor gehaakte sokken?
Met breien kan ik goed over weg maar sokken haken is nieuw voor me.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 14:05
Voor gehaakte sokken geldt inderdaad eigenlijk het zelfde (en dat is zowat nog makkelijker). Gewoon OF dunner garen en een dunnere naald nemen, OF een paar steken minder opzetten. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns