Spinnen |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
marrepar ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 03 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 85 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Januari 2016 om 10:21 |
Hahaha, nee, niet die spinnen, maar spinnen op een spinnewiel
![]() Zijn er hier, die ook spinnen????? Ben benieuwd ![]() Groetjes, Marga |
|
Groetjes van mij, Marga
http://hakenmetmarga.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha-ha... Toen ik op jouw nieuwe topic klikte, was ik met mijn stoel al wat achteruit gegaan om weg te rennen voor het geval er plaatjes van 8-potige gedrochten zouden verschijnen.
Ik heb 40 jaar geleden ooit een spoel wol gesponnen. Er werd mij een afgeschoren vacht gegeven met strootjes en knopen erin. Dat leverde een erg onregelmatige draad op. Er zijn voorbereidende handelingen nodig om de wol mooi spinbaar te maken. Ik heb een spinnewiel in huis maar het staat er alleen voor de sier.
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi,
yepp, ikke. helemaal verslaafd, zo leuk om te doen! is inderdaad een hoop werk kamilla, maar je kan ook kant en klaar kopen kan je t zo aan t spinnenwiel ''voeren'' |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23708 |
Ik ben allergisch voor wol, maar ik heb twee katten, die kunnen spinnen.
In kruiswoordpuzzels duikt elke keer een ijzeren wolkam op, die kaarde heet. Daarmee krijg je de ongewenste harde dingen toch wel uit de vacht? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
ja ik verbaas me altijd over die vraag in kruiswoordpuzzels Magtelt .
Een Kaarde is eerder een soort borstel met metalen haakjes( distelachtig ) en je hebt er twee nodig om te kunnen kaarden . |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
marrepar ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 03 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 85 |
Wat jammer Kamilla, dat je het niet nog eens probeert. Het is zo verslavend, maar ook zo ontspannend.
De eerste keren, ja, dat kostte me veel druppels zweet, ook zo uit de vuile vacht, maar nu gaat het als een tierelier en doe het pas 8 weken. Ik heb een spinnewiel gekocht van Louët, de goedkoopste, in de Glitsa gezet en hoppa, gaan met die banaan. Ik had dit jaaaaaren eerder moeten weten, zo leuk is het om te doen. Kaarden doe ik nog niet. De kammen zijn behoorlijk prijzig en je kunt gekaarde wol ook kopen. Ook lontwol in allerlei kleuren of gekleurde batts, ook heel mooi. Maar leuker om zelf te maken, maar die tijd komt nog wel. Ook verven lijkt me heel leuk. |
|
Groetjes van mij, Marga
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
weet je wat OOK zo verslavend is Marrepar, even naar jouw weblog gaan, en dan ''even'' later op de klok kijken en zien dat je een half uur verder bent, ben ook bij tante Nellie op bezoek geweest, heeeeeerlijk en wat een mooie dingen maken jullie, vooral die gevilte mappen van tante zijn prachtig!!!
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
ook ik krijg de kriebels van gewone wol, nu is er ook een schaapsoort; merino, die heeft hele zachte wol, zelfs mijn nek veelt t! kan je kant en klaar kopen maar ook als gekaard en gewassen spul 12.50 voor een pond . heb zelfs voor 17.50 de kilo op de kop kunnen tikken, dat zijn 10 bollen van een ons en lekker dun draadje spin je ervan dus veel meters!
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Vanmiddag heb ik naar filmpjes over spinnen gekeken. Maar ik moet keuzes maken en een evenwicht proberen te houden tussen alle activiteiten. Jouw verhaal klinkt trouwens goed!
|
|
![]() |
|
Dan heb je ook gezien hoelang ik al niet op mijn blog geweest ben ![]() Er is zoveel gebeurd in dat jaar. Mijn Tante Nellie heeft ook lichamelijk veel doorstaan, dus we zijn beide niet meer op ons blog bezig. Maar, jullie hebben me weer een boost gegeven en ik denk, dat ik toch maar weer eens verder ga met bloggen ![]() |
|
Groetjes van mij, Marga
|
![]() |
|
Merino ken ik van bollen wol, maar vind dat zo erg rekken, als je het draagt. Als je het zelf spint, is het dan wat steviger en waar koop jij dan die Merino om te spinnen? Want dat is wel heel goedkoop!!!!
![]() |
|
Groetjes van mij, Marga
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
vooral doorgaan met bloggen Marrepar en doe tante Nellie mijn hartelijke groeten en zeg haar dat ik genoten heb van haar blog...sterkte voor jullie allebei ..
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
![]() |
|
Groetjes van mij, Marga
|
![]() |
|
hoi marrepar,
heb er wel wat voor over moeten hebben! met de trein naar winschoten, daar was midwinterwol, allemaal lekkers voor spinners/breiers en hakers. tis ook online te koop bij low lands legacy de kilo voor 17.50 was daar ook een duitser met de naam wollust schurwollversand. of die een website ofzo heeft weet ik niet. www.lowlandslegacy om rond te snuffelen en nee heb er geen aandelen van ![]() |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Helaas geen ervaring met spinnen van garen!
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
bij die lowlandslegacy, hebben ze emmertjes propere kennismakingsschaap.
Zou die ook goed zijn om dat wolprikken (naaldvilten) mee te doen? |
|
|
|
![]() |
|
denk t wel bep, als je er mee kan spinnen kan je volgens mij er ook mee nld vilten
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
dankjewel.
|
|
|
|
![]() |
|
Paxdracona ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2015 Status: Offline Points: 36 |
Jaaa, ik spin ook :D Ik heb 2 spinnenwielen staan, een Louët en een Ariadne. Ik heb heel veel geluk gehad met de spullenhulp: De Louët daar gekocht voor €15, Louët handkaarden voor €2,50 en mijn Louët kaardmolen heb ik van mijn vader zijn vriendin gehad (bij haar stond hij niks te doen, vandaar) ♥
Het is echt verslavend, en ik ben op het moment vooral bezig met vuile, wel uitgezochte vachten te spinnen. Ik houd het nu nog even aan de dikke kant, lekker grof, en ik kan het vest dat ik er mee wil maken al helemaal voor me zien, haha.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |