spiraalhaken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Augustus 2011 om 11:09 |
bij spiraalhaken loopt de markeerdraad schuin naar boven, en de steken lopen dus ook schuin dit is wel vervelend als met met verschillende kleuren haakt, is dat niet op te vangen door bvb. per rij een steek verder te haken, of komt het patroon dan niet overeen? heb het gestest maar ik krijg dan meer steken heeft iemand een oplossing |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kunt, in plaats van in spiralen te haken, elke ronde afsluiten met een halve vaste, dan 1 losse haken en in de volgende steek verder gaan. Let er wel op dat je bij de volgende ronde NIET in die losse haakt, want dan krijg je inderdaad steeds meer steken.
|
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
bedankt Carla dat ga ik even uittesten
|
|
![]() |
|
MaaikeA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 1989 |
Ik doe vaak in de eerste steek een veiligheidsspeld, die telekns verplaatsen.
|
|
![]() |
|
Ja Maaike, maar die speld gaat dan toch ook schuin mee omhoog
![]() |
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
..ik ga 1 toer ervoor sluiten met hv.1 losse de vlgende toer de kleurwisseling...... dan weer gewoon spiraal ..enz.
dit gaat natuurlijk als je meerdere toeren moet gaan haken is het elke toer een andere kleur dan doe ik geen spiraal haken |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
MaaikeA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 1989 |
|
|
![]() |
|
Geesje als ik je goed versta, dan sluit je de toer voor de kleurwisseling met een halve vaste en dan met de nieuwe kleur 1 losse, en dan spiraalhaken tot de volgende kleurwissel , maar als je dan 5 toeren verder bent, dan komen de kleuren toch niet boven elkaar
|
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
NIET DIRECT VOOR DE KLEURWISSELING ..............,,,,,,,,,MAAR EEN TOER EERDER............ kijk....daarom leg ik iets meestal nooit uit.........vind het erg moeilijk om het op "papier " uit te leggen.... maar ik ben toevallig met zoiets bezig en dacht ik dat het dan makkelijker uit te leggen was....... ....SORRY ik hoop dat er iemand komt die het beter uit kan leggen |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
AHHHHHHHH, nu snap ik het ik ben een hondjes aan het haken zoals in mijn handtekening, en de kleuren op zijn hoofdje liepen schuin toch bedankt |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |