Spoelen op naaimachine |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Januari 2012 om 19:50 |
Degenen die vertrouwd zijn met een naaimachine, zullen wel weten wat ik bedoel: als je je spoeltje moet vullen met garen, moet er een knop (meestal rechts bij het draaiwiel) losgedraaid worden zodat de naald niet mee gaat doen. Bij mij doet de naald dat vaak wel. Niet altijd dus. Mijn machine heeft in juni een onderhoudsbeurt gehad en dit euvel is niet verholpen. Gevaarlijk of schadelijk lijkt het me niet. Herkennen jullie dit?
Groetjes, Kamilla |
|
![]() |
|
Dopey ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 03 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nee, ik herken het niet. Ik heb er met de machines die ik heb gebruikt nooit last van gehad. Of de naald deed het of het vullen van de spoel. Hebben ze er bij de onderhoudsbeurt ook specifiek naar gekeken? |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Waarschijnlijk niet. Het lijkt mij dat het bij het afstellen hoort en dat de knop het mechanisme van de naald niet goed genoeg uitschakelt. Een contactstorinkje dus. Misschien dat ik die man nog maar eens opbel.
|
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Moet die knop niet vast ipv los gedraaid worden? Kan de naald niet meer meedoen!
|
|
![]() |
|
Bij mijn Pfaff moet die knop los gedraaid worden d.w.z. een kwart slagje naar mij toe (naar voren). Om weer gewoon te naaien, moet hij weer naar achteren vast gezet worden. De machine is bijna 24 jaar en hij vertoont dit sinds een jaar. Eerder deed hij het nooit.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
Heb je het euvel gemeld voor de beurt? Er is volgens mij maar een oplossing, terug naar de naaimachineman, heeft hij waarschijnlijk niet gecontroleerd. Succes, Lida |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Ik heb er geen last van. Ik heb een machine van een jaar oud en daar werkt het net weer even anders. Als ik het spoeltje bovenop de houder plaats en deze naar rechts druk, dan schakelt de machine automatisch over naar het opwinden van de spoel.
Bij de oude naaimachine van m'n moeder werkte het wel met een pinnetje dat je moest indrukken. Dan hielp het nog wel eens om wat met het wiel te bewegen, zodat het pinnetje op de juiste positie terecht kwam... |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
En als je de naald weghaalt en het voetje? Mijn Pfaff is al bijna antiek |
|
![]() |
|
Het voetje heeft verder niets met die beweging te maken en de naald zelf is passief want die wordt aangedreven door een mechanisme dat bovenin de machine zit. Daarstraks heb ik nog wat geprobeerd en 1 op de 10 keer doet hij het goed. Dus 9 keer fout. Die ene keer dat het goed gaat hoor ik duidelijk een schakel klikken in het binnenwerk van de machine. Wanneer ik dat niet hoor gaat het daarna fout.
Bij de beurt afgelopen zomer had ik het inderdaad niet vermeld. Ik kwam die winkel binnen en een dame begon mij direct te berispen toen ze zag dat ik meerdere kleurtjes garen op 1 spoeltje had zitten. Ik kreeg een bestraffende preek en was eigenlijk een beetje gepikt. ![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Mijn machine schakelt ook automatisch naar opwinden als ik het spoeltje in de juiste positie plaats . Maar ik ben nu toch erg benieuwd waarom er niet meerdere kleurtjes op een spoel mogen zitten . Een ongelijk opgewonden spoel kan ik me nog voorstellen
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
Moet je dan soms het garen eraf halen als het niet op is en je een andere kleur wil gebruiken? Dat zul je toch echt met de hand af moeten winden tenzij je een heel sjieke machine hebt. Die ziet ze vliegen. Succes met die dame, jij bent toch zeker de klant die koning is!! Hier wordt ik heel kwaad van. Groetjes, Lida |
|
![]() |
|
Precies Lidwina, daar werd ik dus ook kwaad om, maar het had me al moeite gekost om een naaimachinewinkel te vinden en een afspraak te maken. Dus weglopen was toen geen optie.
Ze waren keurig regelmatig opgespoeld. Die tante vond het slordig en zelfs op de rekening schreef ze haar opmerkingen met uitroeptekens erbij. Soms kan het reuze handig zijn. Zeker toen ik een lapjespakje naaide met 8 verschillende kleuren terwijl ik maar 4 spoeltjes had. Maar goed... nogmaals: dinsdag klim ik in de telefoon. |
|
![]() |
|
Zo dan nog maar een berichtje erover heen. Ik zie dat ik door deze kleine ergernis tot hobbyguru gepromoveerd ben. Zo zie je maar weer. "Ieder nadeel heb z'n voordeel" Volgens JC Groetjes, Lida |
|
![]() |
|
GEFELICITEERD ![]() ![]() ![]() Hier in Almere kon ik geen naaimachinewinkel voor Pfaff vinden. Dan heb je er eindelijk eentje in Lelystad die betrouwbaar overkwam op de website en dan komt er zo'n Tut-hola je als een klein kind in de hoek zetten. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
kan je geen commentaar op die website kwijt ???. Ik heb nog nooit van mijn leven draden van spoeltjes afgewonden als dat geen duidelijke reden had . Als het zo erg was had ze je een paar spoeltjes moeten geven ,dat zou service geweest zijn
|
|
![]() |
|
nani ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Februari 2011 Status: Offline Points: 3 |
wie kan mij helpen wat is aanrimpelen ik ben bezig met een knuffel dan moet ik beentjes aan pootjes naaien dus rimpelen
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Dan rij je de stof eerst, dan trek je de draad aan, totdat beide
stukjesnstof dezelfde grootte hebben. Je kunt misschien beter een apart topic openen voor je vraag. |
|
![]() |
|
Ik heb netjes 4 extra spoeltjes gekocht en betaald. ![]() Het afwinden doe ik alleen maar als ik zie dat er erg weinig garen op zit. |
|
![]() |
|
En dat garen kun je gebruiken om knopen, met de hand-en een naald- aan te zetten.
|
|
![]() |
|
Precies Fien, dat doe ik ook. Alleen als er vrij veel op zit denk ik natuurlijk: "laat maar even zitten tot de volgende keer".
![]() Bij de "tips en trucs" heb ik trouwens nog een tip geplaatst over dit onderwerp. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |