Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenS-s-s-s-s-lang (nog niet af)

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 09:46
Inderdaad, helaas. Voor mensen met een hoge productie en een laag budget, is er erg weinig te krijgen. Vroeger had de hema geweldige, niet al te dure breikatoen, maar vlgens mij heb ik daar in 2000 de laatste bolletjes gekocht voor ze uit het assortiment gingen. Ook V&D heeft niks meer.
Verder hadden we hier een hele grote breiwinkel, die na de verbouwing van de binnenstad niet meer is teruggekomen.

Nu hebben we alleen nog Bertus Workel (gemiddeld 4 tot 6 euro ene bolletje, wel hele aparte garens maar voor een trui voor mezelf ben ik zo 100 euro kwijt, (zoniet meer), Lasonder (gemiddeld, niet echt goedkoop, ook niet heel duur) en R&B (tamelijk betaalbaar als je geen kwaliteit zoekt, want die hebben ook wel veel spul vanaf vier euro het bolletje).

Rest ons voornamelijk de piepacryl van Zeeman (die trouwens wel mooie babywol heeft, maar altijd van die poederkleurtjes, en 's winters 'duur' maar dik garen met wol er in) en de Wibra, Hans Textiel en nu dus ook de Action...............

............verhip, nu ik er zo over nadenk, kun je eigenlijk op veel meer plaatsen weer garen kopen dan tien jaar geleden !! Ik zit hier wel steeds te piepen, maar kan feitelijk - als ik alle filialen meetel- op fietsafstand op 10 adresjes terecht ! En dan heb ik de Twentse Garenhal die hier ook nog ergens moet zijn nog niet eens ontdekt !

Punt is denk ik dat we het liefst topgarens willen voor de prijs van piepacryl. Ik tenminste. En dat is uiteraard wel heel erg een kwestie van geluk hebben en goed blijven zoeken.

Mijn mooiste garens zijn krijgertjes, uitgehaalde truien (!) en restjes van de rommelmarkt. Soms vind je bij de tweedehands kleding truien die ooit iemand zelf gebreid heeft, van de prachtigste garens in een model van jaar 0, kost helemaal niks, maar met een beetje moeite frunnik je daar zo weer vijf, zes mooie bollen van. Voor soms maar een euro of hooguit twee. Wel wat meer werk, maar je ziet ook meteen hoe het er uit ziet als het af is, en 't heeft meestal alle wasproeven al doorstaan.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 10:18

Volgende keer als ik weer naar Amerika ga, koop ik daar gewoon de Wal*mart half leeg . Daar kun je nl. wel goedkope wolletjes vinden van goede kwaliteit omdat het in het land zelf gemaakt word (geen import kosten enzo).

Moet je de reis niet meerekenen want dan gaan we gewoon even gezellig op bezoek bij mn vriendin (& familie) en meteen weer t land verkennen. Vakantie met bijbedoelingen noemen we dat.

Eh, nee de slang krijgt geen jongen volgens mij. T is een mannetje en voor babies heb je er altijd nog twee nodig.

Groetjes, Yvonne
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 10:39
Nou leentje, zo doet ik het ook hoor!! truien uithalen enzo, maar let niet echt op kwalitijt voor mezelf, wel voor mijn cursisten en ben dus ook gestopt met les geven werd gewoon te duur!! maar je mag geluk hebben dat je op 10 plekken nog iets kan kopen op de fiets, hier in almere hebben we bijna niets!!! zeeman alleen in de winter, de hans textiel maar als je een fatsoenlijk iets wilt breien dan moet je een 3 dubbele draad gebruiken dus ook niet echt voordelig!! dus mijn vaste stekkie wibra doet het best lekker op het moment, jammer van de kleuren maar ik heb al een klcht ingediend
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 10:50

Carola,

ben benieuwd of WIBRA nieuwe kleurtjes gaat laten maken.

Ik kom wel eens met mijn dochter bij Wibra in Schiedam; ondanks het feit dat ze meestal niet veel voorraad hebben zou je TOCH bijna iets kopen. De verkoopsters daar (en in andere Wibra-zaken die ik tot nu toe heb bezocht ook) zijn ZOOOO aardig!!! Ze gaan met je mee zoeken of er toch nog ergens ......... Soms lukt dat trouwens ook en ben ik natuurlijk zeer dankbaar.

Joke 

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 11:23

Nou hier in almere, zijn ze nou niet echt erg behulpzaam!!! helaas als het er niet ligt is het er niet, had u eerder moeten komen, dan moet het er tussen liggen!! dus tja een pretje is het niet het is meestal snel er in en snel er uit!! ik ga soms naar de kringloop winkel daar hebben ze ook wol vaak!! maar het werkt goed hoor!! je kan het iniedergeval goed wassen!!

ik heb trouwens nog andere wol gevonden wat voordelig is!!!!!!! in alle kleuren!!! ook neon kleuren helemaal top, niet goed koop maar ook niet duur want het breid heel lekkker!!

Schachenmayr Bravo =50 gram +- 150 m. pen 3-4... ps 1.15 euro!! 2keer zo duur als de wibra heb ik net uitgereken maar wel betere kwaliteit!!!

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 11:30

Nou zeg, Carola, ook DAT vind ik wel een leuke prijs en als je dan ook nog veel, zelfs neon-kleurtjes kunt "krijgen", toppie. (dus dames ook vast wel in kabouterkleurtjes ........).

Waar koop jij dit voor 1,15?? Volgens mij (maaar dat weet ik niet helemaal zeker) kost die in het (echt heel leuke handwerkwinkeltjes) in mijn dorp twee keer zoveel.

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 11:34
bij ons naast de wibra zit een stoffen winkel en de enige wol die ze verkopen is deze eerst hadden ze alleen hele duren wol en nu willen ze de helewinkel voor stoffen gebruiken en het wol helemaal uit het asortie, maar de bravo laten ze erin omdat er heel veel teleurgestelde klanten waren die voor de wol kwamen want wibra en hun waren de enige twee voor wol!! dus daar zijn ze 1,15 als je het googled krijg je een kleuren schema, maar dan moet je wel bij gewoon alleen bravo kijken, want je hebt ook bravo baby en bravo color enz... maar zie idd dat ze daar duurder zijn....
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 11:54

ik heb het gevonden het adres hier kan je kopen!!

D.C. Naaimachines, Stoffen & Fournituren

Amsterdam
Bijlmerplein 686 B (Shopperhal)
1102 DZ Amsterdam ZO
Tel: 020 6968825
Email: info@dc-naaimachines.nl

Almere
Zoetelaarspassage 11
1315 AT Almere-Stad
Tel: 036 5311636
Email: info@dc-naaimachines.nl

Hilversum
Groest 9c
1211 CX Hilversum
Tel: 035 6235326
Email: info@dc-naaimachines.nl

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 12:13

Lief, lief, maar voor mij zo ver weg!! Ik woon in Berkel en Rodenrijs.

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 12:19
ja maar je kan ook bestellen als het moet dan regelen we wel wat, voor mensen die te verweg wonen en toch opzoek zijn naar een alternatief ik ga ff vragen of ik een sampel bord mag en dan stuur ik wel wat stukkies rond kunnen jullie zelf testen wat je er van vind!!!!!!!!!!!
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 14:04
ja ik heb net zeeman leeg gekocht
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 14:07

Wat hebben ze daar momenteel voor leuks?? Bij mij is er echt helemaal geen bolletje garen meer te vinden hoor. Ga donderdag naar Delft, mischien dat ze daar verkopen wat jij net hebt gekocht??

groetjes, Joke

 

 

 

 

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 15:01
nee was bij mij ook niet was net binnen whoehoe!! ik was de eerste en de laatste..... tja er waren 40 bollen die liggen nu hier thuis!! het zijn gewone kleuren hoor!! rrod wit bruin, l bruin, roze , oranje, licht geel blauw, d. bauw etc....
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 15:16

DAT was dan zeker een restantje van de wintercollecitie van andere winkels?? Staat er natuurlijk niet bij. Veel plezier ermee, we zien je creaties tegemoet!

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 15:32
Neee ze krijgen weer geleverd, dus we kunnen onze lol op!! ik heb een klacht ingediend bij zeeman en tja als je connecties hebt!! dus breien met zijn allen!!!!!!! vanaf volgende week krijgen ze weer vollop geleverd zijden ze maar dat scheelt per viliaal, moet je gewoon ff vragen daar bij jou...
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 19:10
Vandaag bij de zeeman gelukkig nog ruimschoots zwart kunnen krijgen, want de wibra had dat niet. Sowieso weinig kleuren; rood ,oranje, grijs, mint, bruin, wit, creme, dat was het wel zo ongeveer. Geen geel, geen blauw, geen groen.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2007 om 20:05

Bij ons is Zeeman ook aan de magere kant. Wel een aantal basiskleuren, maar niet om complete clowntjes van te breien (is ook een nadeel vind ik, koop dan wel het liefst één soort garen en niet bij de ene winkel dit en de andere winkel dat, ben dan nl. bang dat het niet bij elkaar past). Ze hebben bij Zeeman op dit moment trouwens wel erg leuke "pluizige" bolletjes. Ga ik denk ik ooit nog eens de cavia die ergens (moet even weer zoeken) op een site stond.

 

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2007 om 10:01
ik heb net neon kleuren gehaald, van dat bravo, nou kan je zeggen dat gaat een leuke clown worden hoor helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en de wibra heeft vaste lever dagen voor de wol bij mij is dat op de dinsdag, is makkelijk om te weten hoor soms bestel ik ook gewoon daar een lijstje dan ben ik de eerste anders is op de woensdag alles al weer op bij ons!!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns