Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

statisch geladen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: statisch geladen
    Posted: 26 November 2013 om 10:14
Ik heb ontzettend veel last van statische elektriciteit. Zeker in de wintermaanden omdat ik dan veel kleding/jassen draag van synthetische garens of stof.
Kleding plakt aan mijn lichaam en wanneer ik me in een vorstperiode in het donker uitkleed lijkt het wel een sterrenregen. De televisie gaat op zwart wanneer ik er langs loop met synthetische kleding aan. Cry

Mijn zoon heeft hier ook veel last van en wanneer we elkaar gedag kussen springen de vonken over.
Mijn man daarentegen is zelden of nooit statisch.

Heeft een van jullie hier ook last van en daar een oplossing voor gevonden?
Scheelt het wanneer ik garen koop waar maar een klein gedeelte acryl of iets dergelijks in zit, of moet ik overstappen op 100% wol of katoen? Zijn er synthetische stoffen die niet statisch worden?

Ik hoop dat een van jullie me kan adviseren hierin.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 10:17
hier werd ons aangeraden veel wasverzachter te gebruiken....
maar mijn kids hebben een extreem gevoelige huid, dus kan dit niet....
alvast niks in de droogkast steken, helpt bij mij een beetje...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 10:37
Wol en katoen zijn inderdaad beter. Sommigen steken hun trui een nachtje in de diepvriezer, zou ook helpen. Wel opletten met wasverzachter, bij veel kledij mag je dit niet gebruiken, dus goed op de wasvoorschriften letten.    
Sommige schoenzolen in combinatie met bepaalde ondergronden kunnen dit ook veroorzaken. Dat heb ik ondervonden op het werk. Die twee samen met het gebruik van het koffieapparaat gaf letterlijk vonken telkens ik een muntje in de machine stak. Of collega's die op dat ogenblik een hand gaven hadden ook prijs. Een sprongetje en een eventuele vloek waren het resultaat .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 10:39
Bedankt Wendy voor je reactie. Ik stop alleen handdoeken en spijkerbroeken in de wasdroger maar gebruik tot nu toe nooit wasverzachter.
Dat zal ik eens gaan proberen.

Ik wil enkele truien gaan breien en vraag me af waar ik bij het kopen van de wol op moet letten. Ik vermijd 100% acryl, maar in veel garens zit toch nog wat synthetisch toegevoegd. Het moet tenslotte ook wel een beetje goed wasbaar blijven. Ik vind het moeilijk om een keuze te maken nu.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 12:45
Bij statisch haar werkt antiklit, zou dat ook werken op textiel? Uiteindelijk wordt shampoo ook als vlekverwijderaar gebruikt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 13:38
@ magtelt,
zou kunnen hoor,  mij dochter gebruikt dit in de winter ook voor haar haren!!!
wij hebben in de tuin kunstgras liggen en bij het begin, toen we er op liepen, vlogen de vonken eraf. :-)
Ook toen werd ons aangeraden om ons gras met wasverzachter te besproeien, hahaha het idee en de uitvoering was hilarisch maar het hielp wel.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns