Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

steken meerderen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: steken meerderen
    Posted: 10 Januari 2013 om 10:13
Ik heb even vraag betreft het meerderen van steken.
Maken jullie aan het begin van  een toer waar je steken moet minderen ook eerst een keerlosse of niet?

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 10:18
ja die keerlosse moet je altijd maken tenzij je in het rond haakt.
lydia wijsbroek
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 10:19
Oke.
Maar ik moet aan het begin van toer 1 meerderen en aan het eind.
Aan het eind kun je geen x losse doen toch

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 10:27
Die keerlosse vooraan is alleen voor        Keren.               dus telt niet mee met het aantal steken.
En achteraan telt die ook niet mee want.                 Daar zit hij niet.   
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 10:30
Oke bedankt.
Zie ook dat ik in verkeerde topic zit.
Sorry daarvoorEmbarrassed
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 10:32
Weer wat geleerd, moet je maar denken. Succes!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 13:06
Maar begreep je nu, dat je bij een toer vasten, waar je moet meerderen in de eerste steek een keerlosse plus een vaste maakt en in de laatste steek twee vasten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 13:43
Die keerlosse is toch een losse, dus niet in de eerste steek? In de eerste steek moeten twee vasten en in de laatste steek ook!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:03
Eerlijk gezegd maak ik bij vasten altijd twee keerlossen, de ene brengt de toer omhoog, de tweede is om makkelijker in te steken als ie strakjes de laatste steek is. Dus bij meerderen maak ik eerst twee lossen en dan een vaste in die eerste steek en die tellen als twee steken.

En nu begrijpt wey76 er vast niets meer van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:09
Jaja, jij past handigheidjes toe! Maar als ze mijn verhaal volgt, komt het goed. Als wey76 aan trucjes en foefjes toe is, mag ze zich weer melden, oke? Wij zitten hier wel gezellig te beppen, maar volgens mij kijkt ze hier niet meer maar haakt!
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:16
Hier precies zo, Magtelt. Die 2 lossen tellen bij mij altijd als eerste vaste.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:28
Ik doe het al jaren met 1. keerlosse, en hou het ook maar zo! En aangezien de vraagster volgens mij nog niet zo heel lang haakt, en in patronen 1 keerlosse staat, lijkt me dit voor haar duidelijker.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:34
Ik ben nu idd even de draad kwijt.
Maar doe het eerst maar zo zoals het eerst vertelt is.

Ben idd een muis aan proefhakenBig smile
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:38
Gaat lukken, blijven vragen als je het niet begrijpt., succes!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:17
Wey, ik heb je in een ander topic een heel handig haakboekje aangeboden, met tekeningen van hoe je de haaknaald houdt en hoe de steken er uitzien. Voor links- en rechtshandigen, dus dubbel handig. Als je wilt komt het naar je toe. Bijna alle technieken staan er in plus leuke projecten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:43
Had het al gezien en gereageerd.
Heel graag.
Echt super bedanktBig smile
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:53
oeh linkshandig ook? zou ik het dan misschien ook mogen krijgen, dan kan ik misschien mn zus uiteindelijk laten zien hoe het moet. (als je het liever dniet doet begrijp ik dat hoor! het gaat namelijk wel om een boek)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 20:09
Wilma en Weyanda, jullie in-box puilt.

Ik heb laatst ergens een boekje voor linkshandig haken gezien, ik weet niet meer waar. Maar er is heel weinig over bekend. En dit is zo'n lekker boekje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 20:15
hey, super bedankt he!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 08:53
Ik ben benieuwd of het gaat lukken met je zus. Ik heb eigenlijk nooit gehoord of linkshandigen er echt mee gaan werken.

Het is wel een boek, maar haast niet te verkrijgen, misschien is de uitgever er niet meer. Heel jammer. Er komen nu wel veel nieuwe boeken uit, maar dit is echt het handigste met die tekeningen. Ik bewaar het als goud.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns