Steken minderen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
mimisa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2012 om 15:39 |
Nu ben ik al zo lang aan het haken en begin ik te twijfelen over het minderen van de steken.
Ik doe het altijd zo: ik neem de voorste lus en haal de draad er door, dat doe ik ook bij de volgende steek en dan heb je 3 lussen op de naald. dan de draad om de naald en door 3 lussen haken. lees ik in een boekje: in de voorste lus, draad om de naald en dan doorhalen, volgende steek ook de voorste lus, naald er door heen(geen draad door de lus halen) en dan de draad door de 3 lussen halen. zie ik op youtube: naald door voorste lus, ook bij de volgende steek(beide keren geen draad door de lus van de steek halen) en dan draad door 3 lussen halen. hoop dat ik duidelijk ben HOE MOET HET NU?
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik doe het altijd op de onderste manier.
Dat heb ik ook van iemand van hobbydoos hoor. Het resultaat daarvan is dat er geen bobbel boven op je werk ontstaat en je het dus minder in je werk terug vind. Vooral bij de eerste (zo deed ik het in het begin) krijg je echt hoogte verschil in je werk. Dus ik zou zeggen: youtube volgen |
|
![]() |
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Ik doe het ook altijd op de onderste manier en daarbij vind ik de minderingen het minst opvallen
|
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Ik doe ook de onderste manier, ik heb het een tijd geleden eens uitgetest en de 3de manier is het meest onzichtbare.
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Ik doe ook altijd de onderste manier
|
|
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ook de onderste manier.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi, als beginnende ami haker, doe ik de bovenste mannier,staat zo in t boekje van christien krukkert.zou je bij kleine werkjes met de onderste mannier niet helemaal in de knoop komen met werkje en naald?
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
hoi breienmaar.
Zelfs met kleine werkjes kan het heel goed. Ik heb het gisteren nog gedaan met armpjes van een popje. van 6 steken naar 5 steken gaan in het rond. Dus dat is vrij op elkaar werken en dat gaat best wel hoor. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik doe het geloof ik weer anders.
![]() Door het voorste lusje van de 1ste en 2de steek steken. Draad doorhalen, dan heb ik 2 lusjes op mijn naald. En dan draad omslaan en door de 2 lusjes halen. Ik haak dus een vaste, maar ipv in 1 steek insteken, steek ik in de voorste lusjes van de samen te haken steken. |
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Ik sluit me aan bij Cully. Ik deed het eerst anders, maar heb vervolgens van een ervaren haakster geleerd dat dit de enige echt onzichtbare manier van minderen is. Sindsdien kun je ook echt mijn minderingen niet meer zien gelukkig :D.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |