Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sterke naaimachine.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
GONE EVIL View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GONE EVIL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sterke naaimachine.
    Posted: 22 Juli 2011 om 09:57
Hallo allemaal,
ik ben dus op zoek naar een sterke naaimachine waarmee ik door stevige
textielen heen kan.
Heeft iemand enig advies voor mij omdat dit een relatief nieuwe wereld is
voor mij?
Geld voor een industrieel monster heb ik nog niet, dus dat is voorlopig
nog geen optie voor mij.
En vermoed je dat voor 200 euro een aardig instapmodel te vinden is?
En tot slot... iemand ervaring met tweedehands naaimachines?

Natuurlijk kan ik naar de speciaalzaak gaan en advies vragen, maar ik ben
met name geïnteresseerd in de ervaring van de gebruiker, straks vraag ik
het de verkoper wel.

Alvast enorm bedankt voor het advies en de ideeën.
Op elke regel is een uitzondering, behalve deze.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 16:36
ik heb 30 jaar geleden een tweedehands husqvarna gekocht voor 600 gulden. Dat was toendertijd een hoop geld. Maar hij doet het nog steeds door zowel dikke als dunne stoffen. Voor dikke stoffen zit er een vertrager knop op. Dan gaat de machine langzamer, maar dan breekt de naald niet als je op een dik gedeelte komt.

Met huidige moderne naaimachines geen ervaring. De mijne heeft zijn geld al dik op gebracht en zo'n oudje houdt je uit de sportschool want hij is flink lodig(huh gek woord eigenlijk).
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 18:16
Probeer eens een 2ehands industriemachine te kopen. Ik ben bang dat je voor 200 euro geen instapmodel kunt kopen dat zware stoffen kan naaien. Ik heb vroeger een pfaff gehad die ging door alles heen, maar ik moest zo nodig een modernere machine. De pfaff is nu ergens in Afrika. Als je een 2ehandsmachine koopt moet je zowiezo opletten. Een machine is ingenaaid net zoals een auto, dus sportieve en trage rijders en dat merk je ook bij een naaimachine. Veel succes, groetjes Lida
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 19:49
Dit is echt een vraag voor in de naaimachinewinkel. Ze nemen oude machines in, knappen ze op en verkopen ze tweedehands. Ik heb zelf een Bernina, die door dik en dun naait en zelf de spanning regelt. Het was een dure machine, 25 jaar geleden iets van Hfl. 3000 en ik zou hem voor geen goud willen missen. Maar misschien zijn er mensen die zo'n machine inruilen voor een moderner exemplaar dat nog beter borduurt enzo. Je hebt nu computergestuurde waar je aldoor nieuwe programma's voor kunt kopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
GONE EVIL View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GONE EVIL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 09:18
Enorm bedankt voor jullie tips, ik ga straks naar de winkel.
Op elke regel is een uitzondering, behalve deze.
Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 00:13

Originally posted by GONE EVIL GONE EVIL wrote:

Hallo allemaal,
ik ben dus op zoek naar een sterke naaimachine waarmee ik door stevige
textielen heen kan.
Heeft iemand enig advies voor mij omdat dit een relatief nieuwe wereld is
voor mij?

Oude stalen Pfaff naaimachines, die zijn pas degelijk. Ze werden destijds gemaakt van staal 38 en werden in de oorlogsjaren zelfs door de Duitsers in beslag genomen vanwege staaltekort voor de oorlogsindustrie. Maar de machines die er nog zijn werken anno 2011 nog perfect en zijn 100 keer steviger dan al die plastic troep die ze de afgeklopen 25/30 jaar gemaakt hebben!

Ben zelf een trotse bezitter van een stalen Pfaff 260 met orginel instruktieboekje die zelfs door 8 lagen jeans en zware canvas (rugtaasen stof) heen naait zonder vastlopers.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 00:20
En ik had dus een stalen pfaff 360. Een fantastisch ding. Veel succes er mee. Groetjes lida
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 08:18
Heb een spliksplinternieuwe Pfaff die door de meeste stoffen wel heen komt. Als het echt zwaar gaat worden waag ik daar m'n nieuwe machientje niet aan, maar pak ik de handnaaimachine. Die komt zeker weten overal door heen, en wederom: de sportschool kan de deuren sluiten
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 17:37

Als je echt dikke stoffen wilt naaien zou ik je aanraden om een machine te nemen die ook een boventransport heeft.

Niet alle machine's hebben boventransport.

Maar of je met 200 Euro klaar bent valt te betwijfelen.

Succes!!

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 18:31
Heb je al op Marktplaats gekeken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chikay70 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 18:52
ik heb een singer bij de lidle gekocht vanmorgen voor €100.00
een hele mooie en stevige...gewoon een degelijke die alles kan.
gr jose
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 19:08

Originally posted by chikay70 chikay70 wrote:

ik heb een singer bij de lidle gekocht vanmorgen voor €100.00
een hele mooie en stevige...gewoon een degelijke die alles kan.
gr jose

Wil net reageren dat Lidl er 1 in de aanbieding heeft en zie jouw bericht. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Mijn moeder kocht ongeveer 38 jrd. geleden een naaimach. bij VenD en ik heb hem nu nog. Wilde ooit een keer een nieuwe kopen en de verk. zei, niet doen, Je krijgt nooit zo'n goede machine terug."" De öudere"machines zijn vaak wat zwaarder. En er is veel op gemaakt, versch. keren gordijnen, kleding,  etc. Het enige wat stuk is gegaan in al die tijd is de voet. (Heeft mijn man gemaakt)

vrioom
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns