Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenStitch ’n Bitch

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Onderwerp: Stitch ’n Bitch
    Posted: 12 Juli 2007 om 23:18
Gisteren in de hobbywinkel tegen een exemplaar van het breiboek van Stitch 'n Bitch aangelopen, en ik kon het niet laten; ik móest het kopen. Het is helemaal het soort boek dat ik eigenlijk ruim twintig jaar geleden had moeten hebben (toen ik als enige puber altijd overal zat te breien en zelfs leeftijdsgenootjes dat niet meer hadden geleerd !). Heerlijke humor, duidelijke nederlandse roots van de schrijfster. Erg leuk, en feitelijk bedoeld voor als mijn dochter het breien nog eens echt serieus gaat nemen. (Nu wil ze vooral dingen die haar ver boven de pet gaan, maar heeft ze nog weinig meer gepresteerd dan proeflapjes van hooguit een pen of vijf, zes. Tja, je moet toch ergens beginnen, en met dwingen ben ik wat voorzichtig.)

Qua patronen staat er niet heel veel in (maar daar koop je ook geen boek voor) maar wel een aantal dingetjes waar ik als ouwe rot in het vak nog nieuws van heb geleerd. Heel leuk.

Voor wie het nog niet heeft : een aanrader.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 00:01

Ik heb het ook, ook heb  ik happy hooker van haar dus breien en haken, beide erg grappig om te lezen, moet ook zeggen dat dit het eerste brei boek is wat ik echt gelezen heb van begin tot eind!!!! ook ik heb er best nog wel wat dingetjes uitgehaald wat handig was!!

Enne dwingen heeft niet veel zin, dat hebben ze bij mij vroeger gedaan, had er een hkel aan maar achter af ben ik blij dat ik het heb geleerd, aangezien lisa met die dvd kwam en ja toen ben ik eigenlijk weer begonnen met breien na 18 jaar!! wonder boven wonder was ik het nog niet verleerd, maar droomde de 1e dag wel weer over de verpligte breilessen van vroeger!!! Haken had ik nooit geleer en vond ik dus wel weer heel intressant. Maar als ze het allemaal wel leuk vind, zal ze wel inzien dat je eerst idd ergens moet beginnen voor dat je kan maken wat je wilt maken en dat zal niet echt lang duren denk ik!!

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 09:07
Ik was van plan happy hooker te kopen, maar vind het nogal duur...
stom :)
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 09:47
He, dat hoor ik nu voor de tweede keer.....is dat uit dezelfde serie als Stitch 'n Bitch ? Want dan hoort het natuurlijk ook in mijn kast.
Tja, boeken zijn wel duur tegenwoordig, ben ik helemaal met je eens. Maar in de praktijk besteed ik aan eender welk boek meer tijd dan een willekeurige DVD van dezelfde prijs. en wat dacht je van één bord uit eten ?? 't Is maar net waar je prioriteiten liggen denk ik (en ja, de mijne liggen bij BOEKEN !!!!!!) (fictie, nonfictie EN werkboeken).
Volgens mij moet die Happy Hooker hier op de site staan....es effe neuzen ! Misschien bestel ik hem wel.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 09:55
Yep, maar hier is-ie 20 euro plus verzendkosten, dus ik ga hem deze week maar even bij de plaatselijke boekenbier bestellen, kost-ie me adviesprijs (18 euro geloof ik). Bij bol.com is-ie nog goedkoper, maar daar komt natuurlijk ook weer verendkosten overheen en moet je zo lang wachten !
't Is inderdaad uit dezelfde serie en zelfs van de zelfde schrijfster !! Ik vind het eerste geweldig; een breiboek dat leest als een roman. Deze zal niet minder zijn.
Ja, die hóórt gewoon in mijn kast.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Knijn View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Juli 2007
Status: Offline
Points: 13
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 12:09
Heeyy Leentrje, welke versie heb je? De nederlandse of de engelse? Ik heb het boek ook, de nederlandse, maar ik heb er de halve wereld voor op de kop moeten zetten! Niet te vinden, overal uitverkocht, er zouden geen nieuwe drukken meer komen.. uiteindelijk op marktplaats gevonden! Maaaar hij is leuk! Ben ook verslaafd, tis soms zo grappig ;)
http://knittingknijn.blogspot.com ***mijn weblog!***
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 12:38
Boeken zijn ontzettend duur! Toch heb ik al een goede verzameling ervan, maar dan allemaal 2de hands of in De Sleghte of via kadobonnen...de tussenweggetjes dus :)
Als je een inkomen hebt kan je je natuurlijk af en toe wat meer permiteren.


Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 14:17

he ophelia en andere,

ik haal alles gewoon bij de bieb hoor!!! daar staan ze ook dan kijk ik eerst of ik echt iets heb aan boeken!!! ik heb dan ook een regen als ik ze 4 keer verlengd heb ga ik op zoek om het boek ergens te kopen dan heb ik het dus 3 maanden uitgeprobeerd, en je kan ook uit het boek kopieren als je maar een paar bladen nodig hebt!!!!!!!!! dat is een goedkope oplossing!!

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 15:11

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

- adviesprijs (18 euro geloof ik).

Nee de vaste verkoopprijs van Happy Hooker  is 19,95. Je mag boeken (wettelijk) niet verkopen onder de vaste boeken prijs. Alleen boeken die uit de collectie gaan bij de uitgever krijgen een vrijstelling, die kun je dan vinden bij de "witte boekhandels".

Je kunt de vaste boekenprijs controleren op https://boekenprijs.cvdm.nl/WVP.Pub/ProductZoeken.aspx (op overtreding staat een hoge boete)

De boeken in het engels zit geen vaste boekenprijs op, vandaar dat die dan ook goedkoper is. Die prijs heb je waarschijnlijk gezien, de engels uitvoering zit rond de 15-18 euro.

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 15:19

Ik heb het boek (in het engels omdat daar blijkbaar meer patronen in staan) al weeeeeeeken geleden besteld bij mijn vaste boekhandel. Had/heb een boekenbon gekregen voor mijn verjaardag in april. Helaas is het er nog steeds niet!

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 16:13
Ik heb de nederlandse versie, en vond hem tussen de punnikplanken bij de hobbywinkel. 17,95 voor betaald. Zou kunnen dat de HH duurder is; ik heb er niet op gelet eigenlijk of die bij Bol engels was (niet eens aan gedacht zelfs!).

En dat klopt wat je zegt; boekenprijzen staan inderdaad muurvast. Jammer. Voor de Euro zou een boek als dit van deze dikte echt never never never geen 45 gulden gekost hebben. Vijfentwíntig als je pech had. Boeken is typisch zo'n artikel dat enorm veel duurder is geworden sinds de euro. En als ernstig verslaafd boekenwurm merk ik dat behoorlijk in de portemonnee.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
perlefientje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 259
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2007 om 19:13

Ik ben ook een boekenwurm! En ja, boeken zijn zo duur! Ga veel naar de bieb, kijk eerst op de computer naar de boeken en ga ze dan gaan huren in de bieb.Maar, er zijn ook boeken dat ik niet vind in de bieb, dan krijg ik een boekenbon als cadeau voor iets, ga dan vlug naar de winkel achter een boek. Heb nog maar naar de winkel geweest met een boekenbon en de meeste boeken kosten toch makelijk 25 tot 30 euro!

Back to Top
jipp View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2007
Status: Offline
Points: 41
Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2007 om 14:38
Mijn moeder heeft heel veel boeken  over handwerken , maar ik geloof dat ik hier ook wel wat kan opsteken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns