stoeltje |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alweer een tijdje terug dat jouw stoeltje hier gepresenteerd werd op het forum. Ik sta nu voor ongeveer dezelfde taak. Mijn vraag is wat jij aan het houtwerk hebt gedaan of hebt laten doen? Is het een laksoort die je met een vochtige doek afneemt, of wordt het geboend?
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stoeltje was met (bijen)was behandeld.
Gek genoeg kon ik nergens zo'n blik met ouderwetse was vinden. Schijnt niet meer te koop te zijn. Stof goed afschermen en hout met een verdunde amoniak behandelen. Toen bijenwas die ik ook gebruik voor speksteen erop. Veel poetsen, gewoon een paar keer per week (ik vergeet het vaak dus het is een paar keer per maand) even poetsen, tot het weer gaat glanzen. Inmiddels wel de bescherming van de stof gehaald, poetsen kan ik ook langs de stof. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn stoeltje heb ik 40 jaar geleden gered uit een kippenhok van een boerderij waar het stond te wachten om in het fornuis te verdwijnen. Ik heb toen (1976) de vreselijke vernislaag eraf gehaald met een schraapstaal. Daarna geschuurd en met wasbeits behandeld. Het bekleden had ik aan een stoffeerder overgelaten. Verder regelmatig geboend.
Jouw probleem van boenwas is inderdaad bekend. Vroeger kocht je dat bij de supermarkt. Maar tegenwoordig heeft HG verschillende soorten. Je kan dat in ieder geval kopen bij Gamma en Praxis. Er is een dikke was in 3 kleuren en een vloeibare in 3 kleuren. Beide verkrijgbaar in flacons. Bovendien heb ik daarnet een "meubelwas-remover" van HG gekocht om de oude waslagen er wat af te werken waardoor vlekken verwijderd worden. Daarna kan er weer een nieuwe laag was op. Ik heb inmiddels goeie ervaring opgedaan met de vloeibare was. Makkelijker te verwerken, sneller uit te wrijven en een geweldige glans. De oude bekleding ga ik vanavond van mijn stoeltje halen. Morgen behandelen met de remover. Als dat naar wens verlopen is, ga ik bedenken welke kleur was ik erop ga zetten. Dan kan het stoeltje aan het eind van de week al naar de meubelstoffeerder. Vanmiddag heb ik groen stof uitgezocht... *zwijmel*
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben reuze benieuwd naar het resultaat.
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Gisteravond de oude stoffige bekleding eraf gehaald. Vanochtend met HG meubelwas-remover aan de gang gegaan... Even lekker hoestend met dikke ogen bijkomen hier op het forum. Wat een goedje...
De stoel staat nu te drogen. Daarna mag er een nieuwe waslaag op en kan ik de firma bellen dat ik de stoel kan komen brengen. Joepie!
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Al zo'n twee weken geleden kon ik mijn stoeltje ophalen. Hij zit weer heerlijk. Het is altijd mijn beste brei-stoel geweest. |
|
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ziet er goed uit, mooie stof.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
een schone geworden en terug als nieuw.
|
|
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Mooie stoel geworden.
Fijn dat er nog gerecycled wordt! Heb je geen last van de leuningen bij het breien? |
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die is mooi geworden .
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Breien maar
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie complimenten. Ik was op slag verliefd op het stof. Behalve dat groentinten bij mij favoriet zijn, heeft dit stof een speelse ruit die van kleur "verandert" als je 'm vanuit een andere hoek bekijkt. Het leuke van recyclen is dat je met wat inspanning er een totaal eigen stoel van maakt. Het is niet meer de afdanker van ... , maar je eigen meubelstuk met geschiedenis.
Nee, het past precies. Als ik in de stoel zit en schouders ontspannen laag heb, raken mijn ellebogen net de leuning. Bij het breien beweeg ik mijn ellebogen wat meer naar buiten toe waardoor ik de leuningen niet voel. |
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hou ervan, heel gaaf!
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
een juweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeltje !!!
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooie stoeltjes dames!
|
|
december2011
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |