stokhaken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 September 2012 om 20:03 |
hoi allemaal,
heb t stokhaken inmiddels onder de knie, maar HOE gaat MEERDEREN of MINDEREN? groetjes marian |
|
![]() |
|
Esther12 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heb je hier misschien iets aan?
Of anders deze instructievideo's: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?sort=2&thumbnails=on&undercategoryid=5
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi esteher,
bedankt voor t meedenken!! denk dat ik het meerderen aan t begin kan gebruiken, maar stokhaken is letterlijk met een stok en een haaknaald,met lusjes enzo, maar ga t proberen, groetjes marian |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
In plaats van 5 vasten om de lussen kun je er minder doen, dan krijg je steeds minder lussen, waarin je dan weer minder vasten maakt.
Met meerderen net omgekeerd. Meer vasten maken en die meer gemaakte lussen weer apart bundelen met steeds meer vasten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
hoi magtelt.
begrijp ik m goed? een omslagdoek beginnen met bv 5 losse.dan 5 lusen dan aan de eerste en laatste steek 10 vaste, dan ktijg je zon patroontje erbij ; groetjes marian |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik zou even uitproberen hoeveel extra vasten een mooi verloop geven.
Ik zou liever met 10 lossen, 10 vasten en 10 lussen beginnen en vandaaruit gaan meerderen. Als je vasten in de dwarslussen doet in plaats van in de v-tjes, krijg je een mooie onderrand. Je draait de lossenketting dan een kwart slagje. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
hoi magtelt,
geloof dat t kwartje begint te vallen, heel langzaam weliswaar, maar t valt! bedankt, groetjes marian |
|
![]() |
|
Esther12 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
Oh lekker slim van me. Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Ik dacht dat je gewoon stokjes bedoelde (de haaksteek). Nou ja, 't was goed bedoeld
![]() |
|
![]() |
|
hao es,
hahahaha, typ op google stokhaken en er gaat een wereld voor je open! je moest eens weten wat ik allemaal niet weet! groetjes marian |
|
![]() |
|
Meteen even gekeken en inderdaad zeg, erg leuk!
|
|
![]() |
|
Het heet ook wel bezemsteel haken.
Je kunt ook met zo'n dikke breinaald en een veel dunnere breien, dan krijg je de luie wijven steek, die je ook krijgt door elke steek twee of drie keer om te slaan en die omslagen bij de volgende naald te laten vallen. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |