Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stokhaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Roma123 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roma123 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Stokhaken
    Posted: 07 Augustus 2014 om 21:47
Goedenavond  allemaal,

Sinds vanmiddag heb ik de techniek van het stokhaken in de vingers.

Onder  toezicht van  Magtelt was het een fluitje van een cent.

Na een paar toertjes met de stok en de haaknaald was het bekeken en ging het super goed . 

Wat een leuke middag en ook een leerzame.

Dank je wel Magtelt. 

Groetjes Roma 123
(Lenie)
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 22:05
wat een lief berichtje!
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 22:28
Heel leuk om te doen!!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 23:35
Ik heb het filmpje over stokhaken gezien en wat ik mij afvraag is of het altijd vijf lussen zijn die je moet samenpakken en dan 5 vasten erin (erop) of hangt dat allemaal van de dikte van de steel af?
Back to Top
Roma123 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roma123 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 00:03
Ja Bep het is altijd 5 lussen van de stok haken. Hierin gaan ook weer 5 vasten gehaakt worden. 
Het hangt niet van de dikte van de steel af alleen word het werk losser van structuur.        

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 00:17
Oke bedankt. Dan ga ik met het garen dat gebruikt wordt rekening moeten houden denk ik dan zo. Fijn garen penseelstok. Dik garen schupsteel
bij wijze van spreken allemaal.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 08:15
Wat fijn.
Dat zal ik zeker ook nog es uitproberen...
Veel plezier met je haakwerk.
En mag ik vragen wat je aan het maken zijt? Een sjaal?
Groetjes Creananske

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 09:40
Ik stokhaak ook weleens,heb het middels een filmpje van youtube geleerd. Zodra ik alle lussen op naald heb staan.haal ik ze er allemaal gelijk af en pak dan telkens 5 lussen,om er vervolgens 5 vasten op te haken.Voor mij is dit een veel gemakkelijkere manier dan telkens maar 5 lussen te pakken.Ben dan van die dikke naald af.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:13
Het maakt niet uit hoeveel lussen je oppakt, als je het maar consekwent doet. Over 5 lussen maak je 5 vasten in de volgende toer, over 4 lussen 4 vasten enz

Ik heb een poppenonderrokje gemaakt van fijne katoen op breinaald 10 en haaknaald 2,5. In principe werk je het beste met een garen dat overeenkomt met de haaknaalddikte. Ik heb voor stokhaken breinaalden in diktes 10, 12, 15, 20 en 25. Hoe dikker de naald, des te sneller ben je klaar met je sjaal.

Je kunt meerderen en minderen, dat staat beschreven in het boekje Stokhaken. Maak je aan begin en eind van de toer 1 of meer vasten extra, dan heb je in de volgende toer meer lussen, waarover je dan ook weer meer vasten maakt tot je weer aan de 5 zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:25
Ik zie net een gestokhaakte sjaal in Creaties. Bij: Voor als het kouder wordt.

wat rozengeur.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 11:05
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik zie net een gestokhaakte sjaal in Creaties. Bij: Voor als het kouder wordt.

Ja, schoon,he...

Groetjes Creananske

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 14:57
Mijne is korenblauw en ik heb de korte einden aan elkaar gemaakt, zodat ze niet los rond slieren. Hij kan 1 of 2 x rond mijn hals.

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2014 om 14:15
ik heb dat boekje stokhaken gekocht en daar staan nog meer patronen in
een kindervestje een baby dekentje zijn erg leuk
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 09:27
In Blokmotieven haken, 500 x creatief staan stokhaken en variaties daarop.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns