stokjes haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Pluk de dag ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 April 2012 Status: Offline Points: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 Mei 2012 om 13:21 |
Hallo allemaal, daar ben ik weer
![]() ik dacht dat ik 't stokjes haken wel onder de knie had, maar blijkbaar doe ik toch iets fout. Op een stukje van 10 cm heb ik nl. 5 cm uitloop in de breedte, dit terwijl ik nog steeds hetzelfde aantal steken heb als in het begin. Hoe kan dit nou? Heb het al een paar keer uitgehaald. Bij iedere nieuwe poging krijg ik echter hetzelfde resultaat. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor het meedenken, hartelijke groet, Karin
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zou het kunnen dat de ketting die je maakt om te starten veel strakker is dan de steken die je daarna doet? En van zodra je eventjes bezig bent gewoon wat losser begint te werken?
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik denk ook dat het aan je opzetketting ligt ,maar leg anders even uit hoe jij je stokje haakt dan kunnen we zien of daar soms de fout in zit .
Op hoeveel cm ga je je uitloop krijgen ???
Is die uilloop aan weerszijde ?? of aan een kant ???
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
inderdaad op afstand is het moeilijk in te schatten waar je fout gaat, kan inderdaad vanalles zijn
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Pluk de dag ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 April 2012 Status: Offline Points: 15 |
Dag allemaal,
de uitloop is vanaf het begin en aan beide kanten. De uitloop wordt steeds iets meer, als ik het werk om zou draaien krijg ik een model 'rokje' ![]() Ik heb geprobeerd om steeds even vast/los te haken, dus ik kan me haast niet voorstellen dat 't 'm daar in zit. Volgens het patroon begin ik met 98 lossen en ga hierboven stokjes haken. Bij die 98 heb ik 3 extra lossen gedaan i.v.m. het 1e stokje, het 2e stokje maak ik dan in de 4e losse. Klopt dat? Vervolgens maak ik in iedere losse een stokje (draad omslaan, insteken, draad omslaan, door 1 lusje halen, draad omslaan door 2 lusjes halen, draad omslaan door laatste 2 lusjes halen. Zo ga ik door t/m de laaste losse, vervolgens maak ik 3 keerlossen, draai het werk om en ga verder met stokjes boven het 2e stokje in de onderliggende rij enz. enz. Voor het laatste stokje in iedere rij, gebruik ik de keerlossen van de vorige toer. Hoop dat jullie kunnen achterhalen wat ik fout doe. Hoor graag weer, alvast bedankt!
|
|
![]() |
|
funnyface720 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 95 |
Probeer eens de ketting van losse met een grotere haaknaald op te zettten. Doe ik ook altijd.
|
|
![]() |
|
ahhh goeie tip, dankjewel ga ik doen!
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
haak je ketting eens met een dikkere haaknaald ,je stokjes dan weer met je normale naald
Ik zie in de wijze waarop jij je stokjes haakt geen fout .
|
|
![]() |
|
twee zielen een gedachte .
|
|
![]() |
|
wat fijn jullie snelle reacties, reuze bedankt, ga 't uitproberen!
Fijn weekend allemaal!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |