Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stokjes haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pluk de dag View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pluk de dag Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stokjes haken
    Posted: 05 Mei 2012 om 13:21
Hallo allemaal, daar ben ik weer Smile

ik dacht dat ik 't stokjes haken wel onder de knie had, maar blijkbaar doe ik toch iets fout.
Op een stukje van 10 cm heb ik nl. 5 cm uitloop in de breedte, dit terwijl ik nog steeds hetzelfde aantal steken heb als in het begin. Hoe kan dit nou? Heb het al een paar keer uitgehaald. Bij iedere nieuwe poging krijg ik echter hetzelfde resultaat. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt voor het meedenken, hartelijke groet, Karin
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 13:33
Zou het kunnen dat de ketting die je maakt om te starten veel strakker is dan de steken die je daarna doet? En van zodra je eventjes bezig bent gewoon wat losser begint te werken?
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 15:38
Ik denk ook dat het aan je opzetketting ligt ,maar leg anders even uit hoe jij je stokje haakt dan kunnen we zien of daar soms de fout in zit .

Op hoeveel cm ga je je uitloop krijgen ???
Is die uilloop aan weerszijde ?? of aan een kant ???
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 15:53
inderdaad op afstand is het moeilijk in te schatten waar je fout gaat, kan inderdaad vanalles zijn

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pluk de dag Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 16:46
Dag allemaal,
de uitloop is vanaf het begin en aan beide kanten.
De uitloop wordt steeds iets meer, als ik het werk om zou draaien krijg ik een model 'rokje' Disapprove

Ik heb geprobeerd om steeds even vast/los te haken, dus ik kan me haast niet voorstellen dat 't 'm daar in zit.

Volgens het patroon begin ik met 98 lossen en ga hierboven stokjes haken. Bij die 98 heb ik 3 extra lossen gedaan i.v.m. het 1e stokje, het 2e stokje maak ik dan in de 4e losse. Klopt dat?

Vervolgens maak ik in iedere losse een stokje (draad omslaan, insteken, draad omslaan, door 1 lusje halen, draad omslaan door 2 lusjes halen, draad omslaan door laatste 2 lusjes halen.

Zo ga ik door t/m de laaste losse, vervolgens maak ik 3 keerlossen, draai het werk om en ga verder met stokjes boven het 2e stokje in de onderliggende rij enz. enz.

Voor het laatste stokje in iedere rij, gebruik ik de keerlossen van de vorige toer.

Hoop dat jullie kunnen achterhalen wat ik fout doe. Hoor graag weer, alvast bedankt!
Back to Top
funnyface720 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer funnyface720 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 17:05
Probeer eens de ketting van losse met een grotere haaknaald op te zettten. Doe ik ook altijd.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pluk de dag Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 17:06
ahhh goeie tip, dankjewel ga ik doen!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 17:14
haak je ketting eens met een dikkere haaknaald ,je stokjes dan weer met je normale naald
Ik zie in de wijze waarop jij je stokjes haakt geen fout  .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 17:15
twee zielen een gedachte .
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pluk de dag Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 17:24
wat fijn jullie snelle reacties, reuze bedankt, ga 't uitproberen!
Fijn weekend allemaal!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns