stoofperen en appeltaart foto's |
Reageer
|
Pagina <12 |
| Autheur | |
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 Oktober 2012 om 11:18 |
|
oehh krijg trek hihi. Ik ben recent ook bezig geweest met 4 kilo peertjes en 12 kilo appelen haha. De peertjes zijn voor de helft al op, zo lekker zijn ze.
Van de appels maak ik ook moes en de eerste appeltaart was zo op. Als extra had ik er hazelnoten doorheen gedaan. In een theedoek en met een fles (had geen deegroller) de noten in stukjes gerold en gemept. Mijn vriend is geen appel(taart) eter maar de taart was in een weekend op Zalig met warme vanillevla, mjam ik ga deze week van de overige appels maar weer een taart maken denk ik....
|
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 19:06 |
|
Vorige week een appeltaart gemaakt met noten en gedroogde vruchtjes als cranberries enzo. Heerlijk was hij, net zo lekker als een gewone appeltaart
|
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
breienmaar
Hobbyguru
Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 19:08 |
|
eh hoelaat is t koffietijd bij jullie?
|
|
![]() |
|
macheri
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 19:50 |
|
even een vraagje tussendoor Ik ben gwend om alles gelijk op te eten als ik he heb gemaakt maar Jullie bewaren het in potten. Hoelang kan je het in die potten bewaren en hoe doe je dat zeg maar, als het langer is dan een week of 2?????????
Hoewel ik denk dat peertje het bij mij niet zolang vol houden hoor hihihihihhihii.
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 19:52 |
|
de vriezer is geduldig Mariëlle :P
Daar staan nu 6 bakken met appelmoes en 3 met stoofpeertjes, morgen ga ik meer appels koken :)
|
|
![]() |
|
Saskia_
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 19:56 |
|
Hmmm, maar de taart zal wel op zijn?!
|
|
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
![]() |
|
macheri
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 21:57 |
Ik wist niet dat dat in de vriezer ook lekker bleef. Ik gebruik mijn vriezer eigenlijk alleen voor brood en patat en vlees. Maar verse groente of fruitprodukten heb ik eigenlijk nooit gedaan
|
|
![]() |
|
drempt
Hobbyguru
Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 22:21 |
|
de appeltaart is al op helaas ik vroor mijn appelmoes en stoofpeertjes ook altijd in maar ik heb nu zo veel dat past er niet allemaal bij in de vriezer
de potten moet goed schoon zijn in de hete moes moet er direct in! ik heb ze wel in de koelkast staan in de garage
|
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
boek
Hobbyguru
Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 Oktober 2012 om 22:26 |
|
je kunt peertjes heel goed in maken in glazen potten makkelijker dan de vriezer, gewoon potten die je in de super koopt gevuld met appelmoes bruinbonen groenten etc
heel goed afwassen in soda water naspoelen deze vullen tot de rand met gloeiend hete peertjes gelijk schroef deksel er op en op de kop laten afkoelen op een handdoek dus de deksel staat op de handdoek
als je het goed doet kun je ze wel een jaar bewaren, kun je ook met appelmoes en jam doen
|
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
</a>
|
|
![]() |
|
simonevv
Hobbyguru
Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 31 Oktober 2012 om 08:06 |
|
Ja ik heb net de laatste pot met bramen opgemaakt van vorig jaar. Heerlijk.
|
|
|
|
![]() |
|
macheri
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 31 Oktober 2012 om 08:38 |
|
Dank jullie wel dames
Ik denk dat er straks een mooi vorraadje staat bij mij ![]() Als mijn peren zo ver komen. Maar ik denk niet dat die een jaar redden bij mij
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |