streepjes bovenop je haakwerk.. |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Miss_TvR ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 98 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Augustus 2012 om 23:17 |
weet iemand hier hoe je dat doet?
dus zeg maar een streepje bovenop je haakwerk.. als je dat plat legt .. niet geheel duidelijk :( *arrgghh**
|
|
![]() |
|
yaya ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: belgiƫ Status: Offline Points: 1572 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedoel je misschien 1 rij haken in de voorste lus en 1 rij haken in de achterste lus?
|
|
Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/ |
|
![]() |
|
Lilyishere ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 295 |
Bedoel je een ...... Ik ben de nederlandse benaming even kwijt..... Front post double crochet? Fpdc?
Dat is als je je haakwerkje voor je heb om in plaats van de gebruikelijke bovenste lus te pakken. Je haaknaald van voren (rechts) naast de steek van de vorige toer insteken en achterlangs weer naar voren te komen. Draad omslaan en terughalen. Dan verder de steek afhaken zoals je gewend bent |
|
![]() |
|
Miss_TvR ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 98 |
hihi.. nee beide niet.. ik wil op mijn lapje een streep van boven naar beneden..
dus over de rijen heen naar beneden :) maar denk dat t wel al lukt... bijna af... nog twee **edit: maar wel bedankt voor t meedenken.. lief!!**
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
bedoel je een ketting met losse bovenop gehaakt
draad onder het werkje langs boven haaknaald naar beneden insteken en lus ophalen dan volgende steek insteken en draad ophalen en afwerken zoals een halve vaste , als je zo verder gaat zie je een streep dat eruit ziet als een kettingsteek Hieronder op de foto op het jurkje heb ik deze gele streep op die manier gehaakt |
|
![]() |
|
![]() |
|
hihi hoi Vikike..
DAT bedoel ik inderdaad.. en na wat denken en testen is het me gelukt hoor ;) THX iedereen voor het meedenken :)
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() |
|
ikkie1202 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 395 |
ah dat is zeker handig om te weten. Ook ik maakte altijd een ketting van lossen en naaide die er op, maar ik heb niet zoveel verschillende soorten naaigaren, dus vond ik het meestal jammer als je bijvoorbeeld net een stekje zag in een andere kleur. (ja, alleen IK kon die vinden, maar toch vond ik het niet leuk staan ;) )
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Hierover zou ik heel graag een beetje meer uitleg hebben. Ik begrijp het niet al te goed. Mocht je het op een foototje staan hebben zou ik het graag even kunnen zien. Vriendelijke groeten |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Lilyishere ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 295 |
Inge ik ga even kijken of ik het kan vinden in mijn patronen e.d. Of een youtube filmpje ofzo. het tekentje wordt meestal weergegeven als een stokje met een haakje eronder linksom of rechtsom afhankelijk van de kabel aan de voorkant of achterkant. De krokodillensloffen patroon zitten ze ook in volgens mij. Ik ga even zoeken, zo terug!
|
|
![]() |
|
Haakboek voor dummies:
boek is laatst ook rondgegaan op forum Maar ik heb hem gevonden!! Schijnbaar heet het de steelsteek in het nederlands. ![]() Hierbij een patroontje. En hiermee krijg je dus ook een soort streepje bovenop je werk zoals je ziet. Dat bedoelde ik dus!! Met een lach! |
|
![]() |
|
Maar ik ben ook niet supergoed in het uitleggen van dingen zonder visuele hulp aldanniet in de vorm van gebaren of plaatjes.
Sorry...
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
zo kun je dus ook op gehaakte sokken een boord haken of een mouwboord met reliefstokjes, de ene keer achterlangs steken de volgende voorlangs, krijg je een mooi boordje
je kunt zo zelfs kabels haken |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Zo krijg je dat dus voor elkaar!!
Check!! Thanks Lydia, weer een beetje wijzer!! Je bent een kanjer!
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
tik maar es bij google crochet cables en dan afbeeldingen, dan zie je een heleboel mogelijkheden.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |