Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sturen/maken jullie Kerstkaarten?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sturen/maken jullie Kerstkaarten?
    Posted: 13 December 2013 om 07:35
Ben benieuwd of jullie in deze digitale wereld nog gewoon kerstkaarten sturen en misschien zelf maken.
Ik maak wat zelf en koop er wat bij. Zal kijken of ik vanavond foto kan plaatsen, ga nu werken.

Groetjes
Omajan
Back to Top
fleurtje48 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer fleurtje48 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 07:56
Ik stuur ook nog kerstkaarten met de handgeschreven.
Werk ze Omajan
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 08:35
Ik heb ook handgeschreven kaartjes verstuurd.
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2013
Locatie: steyl
Status: Offline
Points: 502
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 08:56
Handgeschreven vind ik zelf persoonlijker
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 09:41
Ik koop kaarten en schrijf ze dan. Hoe meer ik er stuur hoe onleesbaarder ze worden.
Hanny
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 10:10
andere jaren maakte ik voor speciale personen een eigengemaakte kaart, maar dit jaar heb ik ze gewoon gekocht, maar wel zelf geschreven.
Via de mail is toch niet zo persoonlijk en gezellig.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 10:45
Ik heb heel veel zelf gemaakte op voorraad. die stuur ik alleen naar mensen die dat waarderen. de rest krijgt een gekocht kaartje.
maar wel met een zelf geschreven groet
oant Sjen
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 10:46
Soms maak ik er een aantal zelf, voor mensen waarvan ik weet dat ze het waarderen en de rest koop ik, maar schrijf ze wel zelf. Dit jaar alleen gekochte kaarten, geen zin om ze zelf te maken
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 11:05
Originally posted by hhoekstra hhoekstra wrote:

Ik koop kaarten en schrijf ze dan. Hoe meer ik er stuur hoe onleesbaarder ze worden.


Hier hetzelfde. Ik laat mijn man kaarten schrijven voor zijn eigen vrienden, voor de gezamenlijke en mijn vrienden en vriendinnen schrijf ik. Maar het worden er elk jaar minder, ik houd een lijst bij en kijk of ik een kaart terug heb gehad. Dit jaar wacht ik af bij een aantal mensen of zij er één sturen.

De cattery's, waar mijn liefste katten vandaan komen/kwamen, krijgen een verslag van hoe de katten het dit jaar gemaakt hebben.

Op de soos waar ik net lid van ben, is het gebruikelijk om iedereen van de handwerktafel er eentje te geven, dus er komen er wel ongeveer 10 bij op mijn lijst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 11:36
Ik schrijf de kaarten met de hand. Verleden jaar had ik een foto van mijn gehaakte kerststal. Dit jaar kaarten gekocht.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 11:47
Vroeger maakte ik Kerstfoto's van de katten en die liet ik tot Kerstkaarten verwerken. Maar op een gegeven moment had ik zoveel kaarten van goede doelen, zonde van het papier om dat weg te gooien.
Ik koop ook altijd in de uitverkoop leuke kaarten voor volgend jaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 14:58
Ik heb dit jaar een aantal kaarten getekend en geschilderd (aquarel), voor degene waarvan ik denk dat ze het waarderen. De rest een gekochte, wel alles met de hand geschreven.
Ik heb het in etappes gedaan, om mezelf niet te veel te belasten.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 16:39
wel lastig dat er haast bij niemand een E-mail adres meer staat.
Ik wilde een kerstgroet sturen
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 18:06
Misschien kun je hem op het forum zetten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 18:20
Handgeschreven kerstkaart.
Vind het zelf ook gezellig de deur vol
geplakt met kaarten die je krijgt.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 18:32
Ik stuur al vele jaren geen kerst- en verjaardagskaarten meer.  Ook niet via mail. Veel te vaak kreeg ik kaarten van mensen die ik de rest van het jaar ook niet hoorde of zag. Daar hecht ik geen waarde aan, dus ben er helemaal ermee gestopt.  Misschien te negatief gedacht, maar de mensen die me echt na aan het hart liggen wens ik liever persoonlijk alle goeds toe. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 21:43
handgeschreven kerstkaarten verstuur ik de laatste jaren , daarvoor maakte ik ze bijna altijd zelf . Tegenwoordig heb ik daar geen tijd meer voor , spijtig maar ja !
Ik zou er dringend moeten aan beginnen
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 22:10
Ik heb helemaal niet zoveel met kerst,nooit gehad,heb zelfs een hekel om een kerstboom te zetten.Heb nu wel de kerst-slinger gemaakt en vind die wel erg leuk. kaarten sturen doe ik ook niet.ik eet ook het liefst iets van hutspot of zuurkool met de kerst.Gelukkig vinden de kinderen dat oke en genieten we wel van het samenzijn
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 23:19
ik gooi een kaart op facebook, ik ken teveel mensen om iedereen te sturen
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2013 om 02:39
Vroeger deed ik  op allerlei manieren kaarten maken. 
Daarna  ben ik  overgestapt op  het  maken van Paintshop pro kaarten die ik dan uit printen en Daarna  ben ik  een beetje gaan kijken naar  wie ik  een kaart per  post stuur en van wie  ik een e.mail adres heb. Dat is  van de meeste. 

Ik  moet  die van mijn vader  ook schrijven dus het wordt  anders teveel
Ik  hou  nu ongeveer 5 schrijf kaarten voor mezelf over en 15 voor mijn vader  dus al aardig wat maar  vergeleken bij de 70 die het daarvoor waren (inclusief die van mijn vader  hoor +/- 50 heb ik het aardig gereduceerd Wink

Ik  doe het  ook wel zo  dat ik dan bij gemeenschappelijke  maarten onze namen samen zet.



Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns