Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

swoncho patroon

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: swoncho patroon
    Posted: 08 Juni 2015 om 20:48
Hallo,
ik heb via het internet een patroon gekocht van een gehaakte swoncho. Het is een engels patroon uit amerika. Nu heb ik een vraag over een stukje uit het patroon.
op een gegeven moment moet ik meerderen, er wordt het volgende geschreven,
make 2 foundation dc.
betekend dit dat ik in 1 vaste 2 stokjes extra moet haken?
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2015 om 00:23
foundation betekent meestal dat je ergens omheen moet haken. Is er een soort lus van een vorige ronde waar je omheen kan haken?
Het is een beetje lastig zo
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2015 om 09:07
Ja ik snap dat het moeilijk is. Maar ik denk dat ik het nu begrijp doordat jij zegt dat ik waarschijnlijk ergens omheen moet haken. Ik heb via email contact met de ontwerper , die heb ik nu een mail gestuurd met dezelfde vraag. Even afwachten wat zij te zeggen heeft, misschien hebben wij het wel goed bedacht. Wordt vervolgd

gr. Janet
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2015 om 11:02
Stom van mij hé....maar ik wist eigenlijk niet wat
een swoncho was. 
Ik heb ff gegoogled en nu weet ik het! 
Wat leuk zeg!!! 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2015 om 11:05
Nou ben benieuwd succes ermee in ieder geval
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2015 om 15:15



http://www.designz.shibaguyz.com/blog/how-to-make-the-foundation-double-crochet-stitch
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2015 om 16:33
Hallo, ik heb bericht gekregen van de ontwerpster van de swoncho. Zij verwees mij naar een you tube filmpje en had tekeningen. Het is niet moeilijk en een mooie manier om stokjes te meerderen.

Ja leuk he , een swoncho, weer eens iets anders.

gr. Janet
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2015 om 20:09
Super ben je weer geholpen
heb je een foto van het de ontwerpster of een linkje of zo.
Ben wel nieuwsgierig eigenlijk
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 10:49
Wat leuk, die swoncho's. Ik vind deze zo mooi: https://www.patternfish.com/patterns/14867
Trouwens, op die site heb ik nog veel meer prachtige patronen gezien. Verleidelijk.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 11:22
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Wat leuk, die swoncho's. Ik vind deze zo mooi: https://www.patternfish.com/patterns/14867
Trouwens, op die site heb ik nog veel meer prachtige patronen gezien. Verleidelijk.

Jaaaaaaa.....die is echt heel leuk met die koordjes!!! 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 09:31
Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, wij Nederlanders moeten 21% meer betalen, voor de btw. Is dat nu opeens wettelijk? Dit is de eerste keer dat ik dit zie.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 10:33
Weet niet, ze zijn daar wel al een tijdje over aan het zeuren. BTW is de grootste melkkoe van NL
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 13:47
Jaaa dat is door de piff
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 14:36
uh piff ?
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 20:04
Het PIFF verdrag dat Europa met Amerika aan het sluiten is zogenaamd om het handelsverkeer makkelijker te maken.
In de tussentijd zijn verschillende regels al aangepast bij Etsy.com en dat soort zaken
Ook gaat de Europese markt overspoeld worden met Amerikaanse producten
bedrijven kunnen private rechtszaken opstarten zoals dat landen worden aangeklaagd als ze hun producten boycotten bijvoorbeeld. Volgens Brussel zitten er alleen maar voordelen aan hihi.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 20:08
oh dat heet dus tipp en niet piff tjonge tjonge ben ik even blond
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2015 om 20:17
Originally posted by Cozz Cozz wrote:

oh dat heet dus tipp en niet piff tjonge tjonge ben ik even blond
Het is geen tip en daarom dacht jij misschien piff Wink Ik zocht naar de oorsprong van deze btw en vond al documenten uit 2001.
Het is ze dus een doorn in het oog. Maar wat ik niet snap is dat ze die 21% over de prijs rekenen waar hun VAT (btw) al in zit.
Zoals ik het geleerd heb doe je dat altijd over de kale prijs . . . lekker blond
Of zou het vrijgesteld zijn van VAT in de US ??? Wat denk je kennen we binnen de doos iemand in Luxemburg = 3% ???
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2015 om 07:23
Gaat dat dan straks ook gelden voor de garens uit Turkije? Dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk om daar nog te bestellen Disapprove want nu zijn ze nog, ondanks de hoge bezorgkosten erg aantrekkelijk geprijsd.

Maar als het daar ook voor geldt is het een mooi excuus om hierop vooruitlopend nu een extra voorraad in te slaan LOL
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2015 om 10:58
Hangt er vanaf waaronder ze vallen, als je b.v. iets uit Amerika bestelt komt er BTW en invoerrechten en bladibla bij. Maar als je hetzelfde
uit Engeland besteld niet (als in deel van de EU), want dan heb je daar al belasting betaald. En in hoe verre hoort Turkije daarbij ? Weet ik niet, kun je wel nazoeken.
EU&EER - EVA landen ???
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2015 om 15:49
Het gaat geloof ik zo dat je nu de btw van het land van waaruit je bestelt moet betalen. Maar hoe t helemaal precies zit weet ik ook niet hoor!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.421 seconden.
Lang Yarns